گرانی سیمان، کارگران ساختمانی را بیکار کرد!

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نایب رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی گفت: گرانی سیمان بسیاری از کارگران ساختمانی را بیکار و پروژه‌ها را متوقف کرد.
ساخت 4 میلیون مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، هادی ساداتی در این رابطه عنوان کرد: متاسفانه افزایش قیمت سیمان مدتی در روند فعالیت کارگران‌ ساختمانی اختلال ایجاد کرد و باعث توقف پروژه ها شد.

وی با بیان اینکه در بالا رفتن قیمت مصالح ساختمانی با ضعف نظارت نهادها و دستگاه‌های نظارتی روبه‌رو هستیم، گفت: سال گذشته قیمتی که در مورد سیمان توافق کرده بودند ۳۳ هزار تومان بود، ولی امسال به پاکتی ۸۵ هزار تومان رسید و دست آخر هم قیمت را به ۹۰ هزار تومان و حتی به ۱۵۰ هزار تومان رساندند و بازار را به هم ریختند.

کارگران ساختمانی

ساداتی درباره تاثیر قطعی برق بر فعالیت کارخانه‌های سیمان گفت: قطعی برق ربطی به این مسأله ندارد، چطور ممکن است به یکباره همه کارخانه‌ها با هم در تولید سیمان دچار مشکل شوند آن‌ هم در شرایطی که قطعی برق در ساعات خاصی اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: متاسفانه در جریان افزایش قیمت مصالح ساختمانی به ویژه سیمان، هیچ کسی اعتراض نمی‌کند که دلیل بالا رفتن قیمت‌ها چیست و پیگیری نمی‌کنند که چرا قیمت مصالح بی‌رویه بالا می‌رود.

مطلب پیشنهادی:  70 هزار پلاک وارد لیست فرسوده شدند

نایب رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی، اظهار کرد: در حال حاضر شرایط هنوز مطلوب نیست و در توزیع سیمان مشکل داریم. مصالح و سیمان به دست ما نمی‌رسد که کارگران ساختمانی بتوانند مشغول کار باشند و پروژه‌های ساختمانی از این وضعیت متاثر هستند.

وی در پایان گفت: مصالحی مثل سیمان و فولاد و میلگرد به گونه‌ای نیست که از قبل بشود آنها را ذخیره کرد و باید مرحله به مرحله تامین کرد؛ چرا که پروژه‌های ساختمانی این امکان را ندارند که یکجا خرید کنند از همین رو آن را مرحله‌ای تامین می‌کنند.

مطالعه بیشتر: مطلب «عواقب ساخت و ساز غیرمجاز» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

آیا در سال 1403 خانه ارزان می‌شود؟

دولت با جمع‌آوری اطلاعات از املاکی‌ها و سامانه‌های آنلاین، قصد شناسایی و عرضه خانه‌های خال…