مجازات متلک انداختن به زنان چیست؟+ویدیو

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
طبق قانون متلک انداختن به زنان و کودکان در خیابان و معابر عمومی جرم بوده و مجازات آن سنگین است.

مجازات متلک انداختن را افراد باید از آن اطلاع داشته باشند تا هرگز این کار را انجام ندهند زیرا متلک انداختن و مزاحمت یک عادت بسیار زشت بوده که موجب آزار بانوان می‌شود. همراه دلتامگ باشید تا به مجازات این جرم بپردازیم.

مجازات متلک انداختن طبق قانون

طبق ماده 619 قانون مجازات اسلامی: هرکس در اماکن عمومی یا معابر متعرض یا مزاحم اطفال یا زنان بشود یا با الفاظ و حرکات مخالف شئون و حیثیت به آنان توهین نماید به حبس از ۲ تا ۶ ماه و تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

واژه و کلمه تعرض که در این ماده بالا به کار رفته است، بـه معنـای دسـت درازی اسـت. مرتکب در عمل بایـد بـا رفتار و کردار خـود نسـبت بـه زن، دسـت درازی کند. مزاحمت باید بـا انجـام فعل باشـد؛ بـه ایـن معنا کـه شخص بایـد بــا کــردار، گفتــار و نوشــتار نســبت بــه زن، ایجــاد مزاحمــت کند.  این مورد به این معنا است که شخص باید با کردار، گفتار و نوشتار خود نسبت به زنان ایجاد مزاحمت کند. توهین در قسمت دوم این ماده به کار برده شده است. رفتار فیزیکی در توهین یعنی به کار بردن لفظ و حرکات.

مطلب پیشنهادی:  آیا اثبات روابط نامشروع بعد از چند‌سال امکان دارد؟

رفتـار فیزیکـی ارتـکاب یافتـه تنهـا از راه الفـاظ اعـم از شـفاهی و کتبـی و نیـز حـرکت هایی ماننـد حـرکات دسـت و اشـارات چشـم و مانند آن هـا را شـامل می شـود. نه چیزهایی که به نظر توهین آمیز می رسند.

حالا با توجه به ویدیو افرادی که در خیابان مورد مزاحمت قرار می‌گیرند، می‌توانند از این افراد شکایت کنند.

محل ارتکاب جرم مزاحمت‌های خیابانی

لازم است بدانید محل مزاحمت‌های خیابانی برای بانوان و کودکان باید حتما اماکن عمومی و معابر مانند خیابان‌ها، میدان‌ها، کوچه‌ها، بازار باشد و حضور یا عدم حضور شاهد برای تحقق جرم شرط نخواهد بود.

محل ارتکاب جرم مزاحمت‌های خیابانی

قربانی جرم  مزاحمت های خیابانی

قربانی جرم در مزاحمت خیابانی فقط افراد جنس مؤنث و کودکان هستند در نتیجه ایجاد مزاحمت و توهین مردان در معابر و اماکن عمومی مشمول حکم این ماده نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

در این شرایط تمام ارث زن به همسرش می‌رسد

تقسیم ارث زن از جمله موضوعاتی است که در قانون مدنی ایران به آن اشاره شده است. قانون سهم زن…