بهترین روش کاشت فلفل دلمه ای در گلدان چیست؟ + ویدئو

1
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کاشت فلفل دلمه ای در گلدان کار بسیار مفرحی است که دستاورد آن در نهایت یک گلدان زیبا با میوه قشنگ فلفل دلمه ای است. در این مطلب با ما همراه باشید تا روش کاشت این نوع فلفل را به شما بگوییم.

 دوست دارید چند فلفل‌دلمه‌ای کوچک و زیبا در گلدان خانه خود داشته باشید؟ اگر این طور است با ما در این نوشتار از دلتا مگ همراه باشید تا روش کاشت فلفل دلمه ای در گلدان را به شما آموزش دهیم. با این روش شما به‌آسانی می‌توانید در تراس خانه خود یک گلدان زیبا و متفاوت داشته باشید.

 آموزش کاشت فلفل دلمه ای در گلدان

 کاشت فلفل دلمه ای در گلدان هم مانند کاشت فلفل سیاه در گلدان به کمک بذر انجام می‌شود. مطمئناً داشتن یک محصول ارگانیک با عطر و بوی متفاوت از محصولات گلخانه‌ای در خانه لذت آشپزی را برای شما چندبرابر می‌کند. حال برای این که یک فلفل دلمه ای خوشمزه داشته باشید. کافی است چند مرحله زیر را دنبال کنید:

 مرحله اول: استخراج بذرها

 برای داشتن بذر فلفل دلمه ای هم می‌توانید آن را به‌صورت آماده از فروشگاه‌ها خریداری کنید و هم می‌توانید خودتان با یک چاقوی آشپزخانه چند بذر مرغوب فلفل دلمه ای داشته باشید. برای این کار باید یک میوه فلفل دلمه ای سالم را بردارید و از وسط یک برش بزنید. بذرهای فلفل دلمه ای دقیقاً در وسط آن هستند. دانه‌ها را از وسط میوه جدا کنید و کنار بگذارید.

کاشت فلفل دلمه ای در گلدان 2

 مرحله دوم: خشک‌کردن بذرها

 بذرهایی که از وسط میوه استخراج کردید را روی یک دستمال خشک پهن کنید و آن را در یک جای خنک و تاریک بگذارید تا خشک خشک شوند.

 مرحله سوم: خیساندن بذرها

 در این مرحله به آب ولرم احتیاج دارید. آب ولرم آبی است که نه آن‌قدر داغ است که دست را بسوزاند و نه سرد است که دست از آن سرما بگیرد. برای کاشت فلفل دلمه ای در گلدان بذرها را در ظرف آب قرار دهید و اجازه دهید چند ساعت ته‌نشین شوند. این کار برای جوانه‌زدن راحت‌تر گیاه مهم است.

 مرحله چهارم: کاشت بذرها

 حالا باید درون خاک گلدان حفره‌های خیلی کوچک با عمق یک‌سانتی متر درست کنید و بذرها را درون آن‌ها بگذارید. حالا مقدار کمی خاک روی آن‌ها بریزید.

 مرحله پنجم: آبیاری گلدان

 وقتی خاک را روی بذرها ریختید نوبت به آبیاری آن می‌رسد. حواستان باشد مقداری آب را خیلی آرام روی گلدان بریزید تا بذرها از زیر خاک بیرون نیایند.

مطلب پیشنهادی:  دکور آشپزخانه را با ۷ ایده کم‌هزینه متحول کنید

 مرحله ششم: نگهداری گلدان

 حالا گلدان را در جایی قرار دهید که هم گرم باشد و هم نور متوسطی داشته باشد. تا زمانی که جوانه‌ها سر از خاک دربیاورند و چهاربرگی نشده باشند باید گلدان در همین مکان باقی بماند و خاک آن مدام مرطوب شود.

کاشت فلفل دلمه ای در گلدان 2

 نکات مهم برای نگهداری بعد از کاشت فلفل دلمه ای در گلدان

 وقتی تمام مراحل کاشت فلفل دلمه ای در گلدان را انجام دادید، نوبت به آن می‌رسد که گلدان را در شرایط مناسب نگهداری کنید تا دو یا سه ماه بعد گل‌های زیبای آن را مشاهده کنید و بعد از آن گلدان به بار بنشیند.

  •  اولین نکته این است که بهترین زمان کاشت فلفل دلمه ای در گلدان فصل تابستان است.
  •  نور زیاد باعث می‌شود فلفل دلمه ای میوه بیشتری داشته باشد و بهتر رشد کند. بعد از اینکه گیاه چهاربرگی شد گلدان را به مکانی با نور زیاد مثل پشت پنجره جنوبی خانه قرار دهید. اگر می‌خواهید کاشت را در باغچه انجام دهید بهتر است فلفل دلمه ای را در پرنورترین و آفتاب‌گیرترین قسمت آن بکارید.
  •  آبیاری را به‌اندازه‌ای انجام دهید که خاک همیشه مرطوب باشد؛ زیرا اگر خاک این گیاه خشک شود، برگ‌های آن به‌سرعت زرد می‌شود.
  •  هر دو ماه یک‌بار مقداری کود کریستالون به خاک گیاه افزوده کنید. اضافه‌کردن ورمی کمپوست و کود حیوانی پوسیدن هم میوه‌های فلفل دلمه ای را بهتر و مرغوب‌تر می‌کند.
  •  Ph خاک فلفل دلمه ای بهتر است، پنج و نیم باشد.

 سخن آخر

 در این مطلب روش کاشت فلفل دلمه ای در گلدان را به‌صورت مرحله‌به‌مرحله به شما عزیزان آموزش دادیم. اگر این مراحل را موبه‌مو انجام دهید و به نکات گفته شده توجه کنید، میوه‌های فلفل دلمه ای زیبا و خوشمزه‌ای خواهید داشت.

یک نظر

  1. ناشناس

    7 فروردین 1403 در 3:25 ب.ظ

    فلفل دلمه را در گلدان به روش آموزش داده شده کاشتم و الان در مرحله برگ دادن است امیدوارم بعد از دو سه ماه گل بدهد و بعد هم فلفل دلمه
    آموزش مفیدی بود ممنون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

چیدمان آشپزخانه سنتی ایرانی؛ آشپزخانه ای که زندگی در آن جریان دارد!

چگونه یک آشپزخانه سنتی ایرانی را چیدمان کنیم؟ در واقع برای چیدمان یک آشپزخانه ایرانی باید …