6 ترفند برای این که همیشه آشپزخانه مرتب باشد + ویدئو

3
17
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آشپزخانه مرتب می‌خواهید؟ ادامه این مطلب را بخوانید تا با راهکارهایی که در آن ارائه داده‌ایم آشپزخانه شما همیشه منظم و تمیز باشد.

داشتن آشپزخانه مرتب آرزوی همه خانم‌هاست! متأسفانه آشپزخانه فضایی است که بیشتر از همه‌جا به‌هم‌ریخته می‌شود. کافی است بعد از درست‌کردن یک وعده‌غذایی نگاهی به آشپزخانه بیندازید، انگارنه‌انگار که این آشپزخانه همان آشپزخانه تمیز و منظم بوده همه چیز طوری به هم می‌ریزد که انگار بمب منفجر شده است! در ادامه با ما همراه باشید تا 6 راهکار برای همیشه تمیز و مرتب نگه‌داشتن آشپزخانه به شما بگوییم.

  ایده‌های داشتن آشپزخانه مرتب

  قبل از این‌که این ایده‌ها را باهم بررسی کنیم، بهتر است به شما بگوییم برای داشتن آشپزخانه مرتب باید قید تمام وسایلی که در یک سال اخیر از آن‌ها استفاده نکرده‌اید را بزنید. احتمال بسیار کمی وجود دارد که این وسایل برای پخت‌وپز به کارتان بیایند. البته اگر به برخی از وسایل تعلق خاطر دارید یا فکر می‌کنید ممکن است بعداً کاربردی باشند، می‌توانید آن‌ها را در یکی دو جعبه قرار دهید و فقط از دید خارج کنید. به‌عنوان‌مثال آن‌ها رل در انباری و یا داخلی‌ترین گوشه کابینت قرار دهید!

  بهتر است وسایل کاربردی را دردسترس‌ترین قسمت آشپزخانه نگه دارید و بعد از استفاده هر چیز را سر جایش بگذارید. در ادامه این 6ایده را بررسی می‌کنیم:

آشپزخانه مرتب 2

  1.روی کابینت‌ها و کانتر آشپزخانه را مرتب کنید

  اولین چیزی که در یک آشپزخانه مرتب به چشم می‌خورد این است که همه چیز روی کابینت‌ها سر جای خودشان هستند. برای این که این قسمت از آشپزخانه نامرتب و بی‌نظم به نظر نیاید تمام وسایل اضافی را از روی آن‌ها بردارید و توی کابینت‌ها بگذارید.

  حتی بهتر است جا ادویه‌ای را هم در نزدیک‌ترین کشو و یا کابینت به اجاق‌گاز نگه دارید.

  ۲. داخل کابینت‌ها را مرتب کنید

  هرچقدر داخل کابینت‌ها مرتب‌تر باشد، آشپزخانه هم مرتب‌تر خواهد بود؛ زیرا برای برداشتن یک وسیله، کلی وسیله دیگر را از کابینت بیرون نمی‌آورید. برای نظم بیشتر کابینت‌ها می‌توانید از ترفندهای زیر بهره‌مند شوید:

  •   از میله داخل کابینتی برای نگهداری انواع اسپری‌ها و وسایل استوانه‌ای‌شکل استفاده کنید.
  •   از نظم‌دهنده‌های کشو برای نگهداری وسایلی مثل قاشق و چنگال استفاده کنید.
  •   از نگهدارنده درب قابلمه برای در کابینت‌ها استفاده کنید این مورد خیلی کاربردی است و اگر آن را امتحان کنید متوجه این موضوع خواهید شد.
  •   از نظم‌دهنده‌های مستطیلی شکل پلاستیکی برای نگهداری مواد شوینده استفاده کنید.
مطلب پیشنهادی:  شکوه معماری ایرانی در این آرامگاه

آشپزخانه مرتب 3

  ۳. ادویه‌ها و حبوبات را درون ظرف‌های یکدست و مخصوص خود نگهدارید

  ممکن است فکر کنید که جای این اقلام در کابینت است، اما منظم‌تر دیده‌شدن کابینت‌ها تأثیر زیادی در آشپزخانه مرتب شما دارد. اگر ظرف ادویه‌ها و حبوبات شفاف نیست و داخل آن دیده نمی‌شود بهتر است برچسبی روی آن بزنید تا برای پیداکردن یک مورد همه آن‌ها را بازبینی نکنید!

  ۴. لوازم برقی را در یک کابینت مرتب بچینید!

  بهتر است یک کابینت را برای داشتن آشپزخانه مرتب به لوازم برقی اختصاص دهید. این وسایل را اصلاً روی کابینت‌ها نگهداری نکنید؛ ولی آن وسایلی را که کاربرد زیادتری دارند دم دست قرار دهید.

آشپزخانه مرتب 3

  ۵. تمیز نگه‌داشتن سینک

  ظرف‌های کثیف را روی‌هم انباشته نکنید. با این کار هم خانه بوی بدی می‌گیرد و هم هرچقدر آشپزخانه مرتب باشد، کثیف و نامرتب دیده می‌شود. بهتر است هر وقت ظرف حتی کوچک و کم کثیف شد آن‌ها را بشویید و سینک را تمیز کنید. تمیزکردن سینک آشپزخانه بدون استفاده از مواد شوینده به شما هیچ آسیبی نمی‌زند و باعث می‌شود سینک شما براق بماند.

  ۶. اجاق‌گاز را تمیز نگه دارید

  برای این کار تنها کافی است بعد از هر بار آشپزی یک دستمال روی گاز بکشید. برای این که غذاهای سرخ‌کردنی کمتر گاز را کثیف کند، می‌توانید همه چیز را در قابلمه سرخ کنید و یا از توری‌های مخصوص استفاده کنید. البته سرخ‌کردن مواردی مثل ماهی، مرغ و کتلت در قابلمه یا تابه با دیوارهای بلند بهتر است.

  سخن آخر

  داشتن آشپزخانه مرتب با این ۶ ترفند دیگر یک رؤیا نیست! کافی است این راهکارها را همیشه به کار ببرید و سینک را هم همیشه تمیز نگه دارید. شما برای همیشه منظم ماندن آشپزخانه خود چه می‌کنید؟ راهکار خود را در قسمت نظرات با ما و دیگر خوانندگان این متن به اشتراک بگذارید.

3 دیدگاه

  1. ناشناس

    14 شهریور 1402 در 8:26 ب.ظ

    این چه وضعشه الکی می نویسید ویدئو نیم ساعت نشستم که فیلم دانلود بشه آخرم نتونستم چیزی ببینم دانلود نشد

    پاسخ

    • نگین آشناگر

      16 شهریور 1402 در 12:03 ب.ظ

      ممنون دوست عزیز از همراهی شما. اما فقط امکان مشاهده آنلاین وجود داره در حال حاضر.

      پاسخ

  2. ایران من

    2 مهر 1402 در 7:42 ق.ظ

    به

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

انواع سایبان متحرک ماشین مناسب برای فضاهای کوچک

یکی از روش‌های موثر برای محافظت از وسیله نقلیه در تابستان و زمستان، ساخت یک سایبان برای ما…