کدام موارد در آشپزخانه مدرن جایی ندارند؟ + ویدئو

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آشپزخانه مدرن آشپزخانه‌ای شیک و ساده است که یک اشتباه کوچک ممکن است باعث نازیبا به نظر رسیدن آن شود. در ادامه با ما همراه باشید تااین موارد را بشناسید.

آیا می‌دانستید تنها یک اشتباه کوچک در دکوراسیون آشپزخانه مدرن می‌تواند توازن و هماهنگی آن را از بین ببرد؟ در معماری‌های داخلی جدید آشپزخانه و پذیرایی به هم پیوسته‌ شده اند و حتی می‌توان گفت آشپزخانه هم قسمتی از نشیمن منزل است. از طرفی برای خانم خانه که قلب تپنده خانواده محسوب می‌شود آشپزخانه مهم‌ترین قسمت است و اگر کوچکترین ناهماهنگی و نازیبایی در آن دیده شود باعث آزارش خواهد شد. از این رو بر آن شدیم تا  این نوشتار از مجله دلتا را به اشتباهات رایجی که در چیدمان آشپزخانه‌های مدرن وجود دارد اختصاص دهیم. امیدواریم که شما عزیزان هم این مطلب را مورد توجه قرار دهید و هیچکدام از این اشتباهات را در دکوراسیون آشپزخانه مرتکب نشوید.

اشتباهات رایج در چیدمان آشپزخانه مدرن

برای یک چیدمان اصولی در یک آشپزخانه مدرن اصلا لازم نیست معمار یا متخصص طراحی داخلی باشید! اگر نکاتی که در ادامه به شما خواهیم گفت را مد نظر قرار دهید، یک آشپزخانه شیک و زیبا خواهید داشت. می‌توان گفت نکات زیر اشتباهات رایجی هستند که می‌توانند آشپزخانه شما را زشت کنند:

اشتباه قرار دادن وسایل بزرگ در آشپزخانه

لوازم اساسی آشپزخانه مثل گاز، یخچال، ظرف شویی و ماشین لباسشویی باید با نظم و ترتیب خاصی چیده شوند. به طور مثال بهتر است ماشین ظرف شویی در سمت راست سینک و اجاق گاز در سمت چپ سینک قرار بگیرد. در این صورت آشپزی و ظرف شستن راحت‌تر می‌شود و برای استفاده از سینک هنگام آشپزی به دردسر نمی‌افتید!

تعداد کم پریزهای برق در آشپزخانه

این اشتباه مربوط به مهندس معمار خانه می‌شود و اگر آشپزخانه شما تعداد کمی پریز برق داشته باشد، مقصر شما نیستید؛ اما می‌توانید با استفاده از سری‌های سه تایی تعداد پریزها را افزایش دهید. توجه کنید که از استفاده سه راهی های سیم دار که فضای آشپزخانه را شلوغ و زشت می‌کنند، پرهیز کنید.

نورپردازی کم در آشپزخانه مدرن

در دکوراسیون آشپزخانه نورپردازی خیلی مهم است. اگر آشپزخانه پنجره بزرگ و نورگیر خوبی داشته باشد خیلی بهتر است؛ اما بازهم باید به نورپردازی توجه زیادی کرد. در دکوراسیون مدرن روشنایی اهمیت ویژه‌ای دارد و هرچه آشپزخانه پرنورتر باشد محیط دل‌نشین‌تر می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  با 6 ترفند کم هزینه بالکن کوچک خود را رویایی کنید!

نورپردازی آشپزخانه مدرن

استفاده نکردن از هود و تهویه مناسب در آشپزخانه

ممکن است بعضی از خانم‌ها وجود هود در آشپزخانه را دوست نداشته باشند؛ زیرا تصور می‌کنند که هود دیگر از مد افتاده است و فضای آشپزخانه را زشت می‌کند. ولی برای یک لحظه تصور کنید که در آشپزخانه ماهی سرخ کرده‌اید و بوی ماهی برای چند روز در خانه پیچیده باشد! بنابراین این که از هود مناسب استفاده کنید و به تهویه اهمیت بدهید از واجبات است. برای حل مشکل ظاهری هود هم می‌توانید از هودهای مخفی یا کشویی استفاده کنید.

استفاده از کابینت ممبران و کلاسیک

کابینت‌هایی که برای آشپزخانه مدرن  استفاده می‌شود باید با سبک آشپزخانه هماهنگ باشد. برای این سبک از آشپزخانه کابینت‌های ساده هایگلاس یا مات با دستگیره مخفی یا دستگیره ساده را پیشنهاد می‌کنیم.

کابینت مدرن در آشپزخانه مدرن

استفاده از فرش بزرگ و کلاسیک

اگر شما  به فرش‌های ایرانی علاقه‌مندید اما می‌خواهید که آشپزخانه را به سبک دکوراسیون مدرن بچینید، خبر بدی برایتان داریم. فرش‌های بزرگ با گل‌های زیاد فضا را شلوغ نشان می‌دهند و با سبک مینیمال و ساده آشپزخانه مدرن در تضاد است. اگر به چیدمان مدرن آشپزخانه اهمیت می‌دهید از فرش‌های ساده ترجیحا با رنگ‌های روشن استفاده کنید.

شلوغی سطح روی کابینت و چیدن وسایل روی آن

این‌که وسایل اضافی را روی سطح آشپزخانه بچینید اصلا قشنگ نیست. این کار باعث می‌شود که محیط آشپزخانه شلوغ و شلخته دیده شود. بهتر است تمامی وسایل را درون کابینت‌ها جای دهید و حتی ادویه‌ها را در نزدیک‌ترین کشو یا کابینت به اجاق گاز بگذارید!

سخن آخر

در این نوشته چند اشتباه از رایج‌ترین اشتباهات دکوراسیون آشپزخانه مدرن را به شما گفتیم. در ضمن یک ویدئو هم در این مطلب برای شما آماده‌ کرده‌ایم که در آن نکات مربوط به چیدمان اصولی آشپزخانه آموزش داده‌ می‌شود.

 

تعداد کلمات مطلب: 642

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

ایده های طراحی شیک و کاربردی اتاق خواب کودک

طراحی اتاق خواب کودک می‌تواند یک فرآیند سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز باشد. با کمی خلاقیت، می‌…