آرامش به بازار مسکن بازگشت!

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
پس از افزایش نسبی قیمت دلار، خودرو و مصالح ساختمانی، تعداد فایل‌های زیر قیمت در بازار مسکن تا حدودی کاهش یافته که باعث مقاومت فروشندگان برای فروش شده است.
بازار مسکن تهران

به گزارش «مجله ملکی دلتا» بازار مسکن تهران همچنان در رکود به سر می برد اما بالا رفتن قیمت دلار و مصالح ساختمانی، اشتیاق فروشندگان برای فروش ملک کم شده است.

صاحبان ملک با توجه به نداشتن برداشت روشن از آینده بازار مسکن در فروش ملک خود دچار تردید شده‌اند. از سوی دیگر نیز خریدار زیادی وجود ندارد.

به نقل از یکی از مشاوران املاک منطقه غرب تهران به ایسنا: با توجه به اینکه دولت جدید هنوز به طور کامل پا نگرفته است اما عرضه کنندگان ملک چشم انتظار آینده و سروسامان دادن بازار بلاتکیلف مسکن هستند.

بیشتر فایل‌های موجود در املاک، آپارتمان‌های قدیمی هستند و مدت هاست خریداری نداشته است که البته عدم توان خریدار در این قضیه بی‌تاثیر نبوده است.

وی در ادامه افزود: حدود پنج ماه است که هیچ نوع رشد قیمت در بازار مسکن تهران نداشته‌ایم. بنابراین حتی در صورت تحرک نسبی هم نمی‌توان انتظار رشد سنگین قیمت‌ها را داشت.

مطلب پیشنهادی:  7 منطقه تهران در معرض فرونشست زمین هستند

پیشی گرفتن تورم مصالح ساختمانی از تورم بازار مسکن در بهار امسال تاثیر منفی بر روی روند ساخت و ساز داشته است.

معمولا مهمترین عوامل در سوق‌دهی به قیمت‌ها در بازار مسکن، تکمیل دوره رکود، تاثیر تورم بازارهای موازی و تحرک ناشی از ظرفیت درونی این بازار است که هم‌اکنون در بازار مسکن قابل مشاهده نیست.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «بازگشت بدبینی به فضای بازار مسکن» را از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

فقط یک هشتم متقاضیان مسکن ملی آورده اولیه را واریز کردند

دلت در جهت تکمیل پروژه‌های مسکن مهر، طرح مسکن ملی را در سال گذشته آغاز کرد. …