7 منطقه تهران در معرض فرونشست زمین هستند

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
تخلیه 12 واحد مسکونی در نسیم‌شهر به علت فروریزش زمین، خطر فرونشست در بیخ گوش تهران را دوباره یادآور شده است.
فرونشست زمین

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، 7 منطقه تهران در معرض فرونشست زمین هستند به طوری که اگر این روند ادامه یابد، شاهد شکاف های هزار متری در محلات خواهیم بود و چیزی شبیه زلزله در تهران رخ خواهد داد.

مهدی زارع، استاد پژوهشگاه بین‌المللی زلزله عنوان کرده است: منطقه 19، منطقه 16 به سمت شرق و جنوب شرق در منطقه 20، منطقه 17 و همچنین مناطق 9 ، 10 و 18 مناطقی هستند که تحت تاثیر مقدارهای مختلفی از فرونشست زمین قرار دارند. علاوه بر این، شهر ری کاندیدای اول فرونشست زمین است.

حجت‌الاسلام سید محمد آقامیری نائب رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد: هر چند شرایط فرونشست برای تهران پیش آمد و فرونشست از سمت دشت ورامین هم به سمت تهران پیش می‌رود و به تازگی شاهد فرونشست یک و نیم متری در خیابان ولیعصر بوده‌ایم اما می‌توان این مسئله را مدیریت کرد. 

وی اظهار داشت: اگر فکر اساسی نکنیم باید شاهد فروریزش‌های 10 تا 15 متری در سطح شهر تهران باشیم. آنچه تا به حال اتفاق افتاده است، فرونشست‌ها مقطعی و با عمق کمی بوده اما این مسئله به زودی شدت خواهد گرفت.

مطلب پیشنهادی:  آزاد سازی بازار مسکن از محاصره ملاکان

همچنین افزود: سرایت فرونشست به محیط شهری باعث می‌شود که زیرساخت‌های شهر (لوله‌های گاز و آب) با فروریزش و فرونشست‌های عمقی به شدت آسیب دیده و خطرآفرین خواهند شود و دقیقا اتفاقی شبیه زلزله در تهران رخ می دهد؛ و این شکاف‌ها ایجاد گسل کند.

شینا انصاری مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در خصوص وضعیت فرونشست زمین در شهر تهران گفته است:‌ گزارش منسجم و اعداد و ارقام دقیقی از میزان فرونشست در تهران نداشته‌ایم و طرح‌های مطالعاتی در این حوزه هم هنوز به مرحله گرفتن خروجی نرسیده است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «بازار معاملات املاک کلنگی در حال عبور از دوره جهش» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

هشدار! خطر کلاهبرداری در کمین مستأجران

فرهاد بیضایی کارشناس مسکن بیان کرد: متآسفانه می‌توان با ثبت اطلاعات نادرست (شماره شبا و شم…