3 روش ساخت استند گل در خانه

0
8
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای داشتن چیدمان زیبای گیاهان در خانه، استند گل می‌تواند انتخاب مناسبی باشد که خودتان به راحتی می‌توانید آن را در خانه درست کنید.
ساخت استند گل

یکی از عواملی که در زیبایی دکوراسیون خانه بسیار تاثیر دارد، نگهداری از گیاهان آپارتمانی است؛ اما از آن مهم‌تر نحوه تزیین و چیدمان گلدان‌ها در خانه است. آنچه که می‌تواند زیبایی خاصی به گلدان‌های شما بدهد، انتخاب یک استند گل مدرن است، با توجه به اینکه قیمت استند گل بالا است، خودتان در خانه می‌توانید به راحتی کار ساخت استند گل را انجام دهید و از زیبایی آن لذت ببرید؛ برای آشنایی با نحوه ساخت انواع استند گل، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

نحوه ساخت استند گل در خانه

استندهای گل در انواع مختلف چوبی، و فلزی وجود دارند که هریک از این مدل‌ها خود نیز به چند دسته تقسیم می‌شوند؛

ساخت استند گل فلزی

اگر در خانه یک آباژور از کار افتاده دارید، آن را دور نیندازید؛ چرا که با استفاده از آن می‌توانید زیباترین استند گل فلزی را درست کنید. برای این روش تنها لازم است با استفاده از یک اسپری رنگ دلخواه، پایه آباژور را به خوبی رنگ کنید و گلدان مورد نظر را روی آن قرار دهید؛ روش دیگر آن است که ساخت استند گل با لوله انجام شود؛ این روش کمی سخت‌تر و پیچیده‌تر است برای این منظور به چند تکه لوله فلزی، سنگ مرمر، وسیله برش لوله و چند تکه سنگ نیاز دارید.

برای ساخت این مدل استند لازم است در ابتدا گلدان‌ها را اندازه بگیرید و مطابق با آن، لوله را برش بزنید؛ سپس ساخت پایه استند گلدان را مطابق با شکل دلخواه شروع کرده و سنگ مرمر را روی آن بچسبانید.

ساخت استند گل

ساخت استند چوبی

این مدل استندها طرفداران بسیاری دارد چرا که با هر سبک چیدمانی به خوبی سازگار می‌شود. روش ساخت آن‌ها نیز بسیار ساده است و می‌توانید مطابق با  طرح دلخواه خود، آن را شکل دهید؛ تنها کافی است که به کار کردن با چوب علاقه داشته باشید. برای ساخت استند با چوب، به چوب، چسب چوب، سنباده و رنگ مورد علاقه خود نیاز دارید.

مطلب پیشنهادی:  با کمترین هزینه پرده‌های خانه را شیک کنید!

در ابتدا لازم است که تخته چوب را به شکل X برش داده و به خوبی سنباده بکشید؛ در مرحله بعد لازم است سه عدد چوب را به شکل لوله مانند برش داده و سنباده بکشید تا کاملا استوانه‌ای شود؛ سپس کنار پایه‌ها را سوراخ کرده تا بتوانید صفحه x که برش داده‌اید، درون آن قرار دهید. در نهایت برای ایمنی بیشتر کار، هنگامی که تمام قطعات را به هم وصل کردید از چسب چوب استفاده کنید. در نتیجه استند گل چوبی شما مطابق تصویر زیر آماده است و می‌توانید از آن در گوشه پذیرایی استفاده کنید .

استند گل چوبی

استند گل آویز

این مدل جزو استند گل مدرن به شمار می‌آید و زیبایی خاصی به خانه شما می‌بخشد؛ از طرفی اگر در خانه با کمبود فضا مواجه هستید، این مدل استند انتخاب مناسبی است.

ساخت استند گل آویز

برای ساخت این مدل استند در ابتدا لازم است که اندازه گلدان را در نظر بگیرید؛ اگر گلدان‌های شما کوچک است، می‌توانید از نوارهای چوب بالسا و نخ گلدوزی به رنگ دلخواه استفاده کنید؛ ارتفاع این مدل استندها نیز به سلیقه و شرایط خانه شما بستگی دارد. در این روش اگر قلاب‌بافی بلد نیستید، می‌توانید نخ‌های گلدوزی را با استفاده از گره‌های مکرومه به یکدیگر متصل کنید؛ سپس گلدان را درون آن قرار داده و از مکان مورد نظر آویز کنید. اگر به مطالب این چنینی علاقه دارید ساخت گلدان در خانه را بخوانید.

تعداد کلمات مطلب: 546

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

افزایش پاجوش سانسوریا تنها با رعایت 6 نکته

نگهداری از گیاهان آپارتمانی برای آن دسته از افرادی که به گل و گیاه علاقه دارند بسیار لذت ب…