گیاهان مناسب روف گاردن چه خصوصیاتی دارند؟

0
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
روف‌گاردن یکی از بهترین ایده‌هایی بود که انسان امروزی می‌توانست با آن طبیعت را به خانه خود بیاورد. با این وجود اگر گیاهان مناسب روف گاردن و نیز درختچه‌ها و گلدان‌هایی که برای این فضا مناسب هستند را نشناسید ممکن است تنها متحمل هزینه‌های اضافی و گزاف بدون هیچ نتیجه مثبتی شوید.
گیاهان مناسب روف گاردن انواع مختلفی دارند

هرچه شهرها بزرگ‌تر می‌شوند آسمان‌خراش‌های بیشتری کاشته و درختان بیشتری قطع می‌شوند. در روزهایی که جای خالی طبیعت در زندگی بشری کم‌رنگ و کم‌رنگ‌تر می‌شود شاید بتوانیم با چند ترفند ساده خانه‌هایمان را میزبان طبیعت کنیم. یکی از راه‌های آوردن طبیعت در خانه، روف‌گاردن است؛ اما برای چنین چیزی باید گیاهان مناسب روف گاردن را بشناسید. دلتا مگ در این مقاله به بررسی این موضوع پرداخته است، همراه ما باشید.

روف گاردن چیست؟

روف گاردن یا باغ بالای ساختمان، فضای سبز و حصاربندی شده‌ای است که در بالای ساختمان‌ها، واحدهای مسکونی یا تجاری ساخته می‌شود. این فضاها معمولا به‌صورت باز یا بسته با تنوع بالایی از گیاهان، درختان، گل‌ها و تجهیزات آبیاری و چیدمان طراحی می‌شوند. روف‌گاردن‌ها به دلیل امکانات خاص خود، از جمله افزایش زیبایی و کیفیت هوای محیط، در شهرها و نواحی با فضاهای محدود بسیار محبوب شده‌اند.

روف گاردن یا باغ بالای ساختمان، فضای سبز و حصاربندی شده‌ای است

مزایای روف‌گاردن

روف‌گاردن فضایی سبز است که علاوه بر زیبایی بخشیدن به محیط باعث ایجاد سرسبزی و طراوت در فضا می‌شود. شما می‌توانید ساعات استراحت خوبی را در کنار گل‌ها و گیاهان کاشته شده در این فضا بگذرانید. از دیگر مزایای روف‌گاردن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • بهبود کیفیت هوا: گیاهان در روف‌گاردن‌ها اکسیژن تولید می‌کنند و آلودگی هوا را کاهش می‌دهند، بنابراین این فضاها می‌توانند به بهبود کیفیت هوا در محله کمک کنند.
  • کاهش شدت حرارت: روف‌گاردن‌ها با ایجاد سایه‌بان‌ها و سطوح سبز، می‌توانند شدت حرارت محیط را کاهش دهند و به خنک‌تر شدن محیط اطراف کمک کنند.
  • مدیریت آب: با طراحی مناسب سیستم‌های آبیاری و جمع‌آوری آب باران در روف گاردن، می‌توان به مدیریت بهتر مصرف آب کمک کرد.
  • ایجاد حس هویت: روف‌گاردن‌ها می‌توانند برای ساکنان و کاربران ساختمان‌ها حس هویت و تعلق به محل اقامت یا  محل کار خود را ایجاد کنند.

با این وجود یادتان باشد که نکات ایمنی و استانداردهای ساخت و طراحی را نیز در هنگام ساخت روف گاردن رعایت کنید تا از کیفیت و ایمنی این فضاها اطمینان حاصل کنید.

گیاهان در روف‌گاردن‌ها اکسیژن تولید می‌کنند و آلودگی هوا را کاهش می‌دهند

گیاهان مناسب روف گاردن

روف‌گاردن‌ها، فضاهایی شگفت‌انگیز هستند که می‌توانید با کاشت گیاهان مناسب، آن‌ها را به یک باغ کوچک در بالای ساختمان خود تبدیل کنید. برای انتخاب گیاهان مناسب روف گاردن، نیاز به درنظر گرفتن موارد مهمی را دارید.

مقاومت در برابر شرایط آب‌وهوایی

گیاهانی را انتخاب کنید که با شرایط آب‌وهوایی منطقه‌ شما سازگاری داشته باشند. ممکن است روف‌گاردن‌ها با مشکلاتی مثل وزش بادهای قوی، نور کم، یا آبیاری محدود مواجه باشند.

مطلب پیشنهادی:  با مزایا و معایب خرید روشویی کابینتی آشنا شوید!

اندازه و فضا

به‌اندازه و مساحت روف گاردن خود توجه کنید و گیاهانی انتخاب کنید که به‌آسانی در فضای محدود رشد کنند و مناسب اندازه روف گاردن باشند.

استفاده از گیاهان خودرو

برای افزایش زیبایی روف گاردن و حفظ زمین، می‌توانید از گیاهان خودرو مانند بنفشه و گل سرخ استفاده کنید.

روف گاردن کمبود فضای سبز شهری را جبران میکند

گیاهان خزانه‌ای

گیاهانی که نیاز به آبیاری مکرر نداشته باشند یا توانایی ذخیره آب در برگ‌های خود را داشته باشند، گیاهان مناسب روف‌گاردن هستند. گیاهان خزانه‌ای مانند ساکولنت‌ها و کاکتوس‌ها انتخاب خوبی هستند.

گل‌های فصلی

در انتخاب گیاهان مناسب روف گاردن گیاهانی که به‌صورت فصلی گل می‌دهند، زندگی و رنگ‌های زیبا را به روف‌گاردن‌ها می‌آورند. برای هر فصل می‌توانید گل‌های متنوعی انتخاب کنید.

ترکیب زیبای رنگ‌ها

با توجه به نیازهای زیبایی، می‌توانید گیاهان با رنگ‌های مختلف را ترکیب کنید تا یک چیدمان زیبا و هماهنگ داشته باشید.

خاک مناسب

اطمینان حاصل کنید که گیاهان در خاک مناسبی کاشته شده‌اند که بتوانند به‌خوبی رشد کنند و نیازهای غذایی آن‌ها را تامین کند.

گیاهانی که نیاز به آبیاری مکرر نداشته باشند یا توانایی ذخیره آب در برگ‌های خود را داشته باشند،

فاکتورهای ضروری در انتخاب گیاهان مناسب روف گاردن

برای انتخاب گیاهان مناسب روف گاردن فاکتورهای مهمی وجود دارد که دانستن آنها به انتخاب گیاهان بهتر به شما کمک می‌کند.

  • نور مناسب
  • آبیاری مناسب
  • شرایط اقلیمی و آب‌وهوایی
  • در نظر گرفتن ریشه‌دوانی گیاه
  • دمای مناسب
  • عمق مناسب برای خاک
  • طیف رنگی گیاهان روف گاردن
  • هرس و تغذیه و نگهداری گیاه
  • میزان باد منطقه

اینکه فضای سبز در تمام طول سال سبز بماند منوط به در نظر گرفتن تمام موارد فوق است.

با انتخاب گیاهان مناسب روف گاردن، می‌توانید روف گاردن زیبا و شادابی داشته باشید و لحظات آرامش‌بخش خوبی را در بالای ساختمان خود سپری کنید. روف گاردن با گاهان مناسب به دلیل زیبایی و مناظر طبیعی روح بخشی که ایجاد می‌کند برای تفریح و استراحت بسیار مناسب هستند.

گیاهان فصلی انتخاتب مناسبی برای روف گاردن هستند

پیشنهاد مطالعه: آیا تغییر در نمای ساختمان قانونی است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

ایده های جذاب برای چیدمان بالکن لاکچری

بالکن‌ها می‌توانند فضایی عالی برای استراحت، غذا خوردن و لذت بردن از فضای باز باشند. با کمی…