با مزایا و معایب خرید روشویی کابینتی آشنا شوید!

0
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
روشویی‌های کابینتی پس از عرضه به بازار به دلیل داشتن طراحی متفاوت نسبت به دیگر روشویی‌ها باعث ایجاد یک تغییر اساسی در دکوراسیون سرویس بهداشتی خانه‌ها شدند؛ اما این سوال مطرح می‌شود که آیا این روشویی‌ها به همان اندازه که طراحی زیبایی دارند مقاوم هم هستند؟
روشویی کابینتی

یکی از مهم‌‌ترین اجزای حمام و سرویس بهداشتی که در زیبایی دکوراسیون تاثیر بسیاری دارد، روشویی است. جدیدترین مدل روشویی که امروزه بسیار از آن استفاده می‌شود، مدل کابینتی است. به همین دلیل انتخاب نوع مناسب و آشنایی با مزایا و معایب روشویی کابینتی از لحاظ کاربردی بسیار مهم است. تنوع این نوع روشویی‌ها به قدری در بازار زیاد است که در زمان خرید ممکن است دچار تردید شوید. برای آشنایی بیشتر با انواع مدل روشویی، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

انواع روشویی کابینتی

به طور کلی روشویی کابینتی شیک و جدید به دو صورت تک نفره و دوبل در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف تولید می‌شوند که در ادامه به آن می‌پردازیم.

روشویی کابینتی

روشویی کابینتی تک نفره

روشویی کابینتی تک نفره غالبا دارای یک کاسه روشویی است. این مدل از روشویی‌‌ها که در انواع روشویی کابینتی پایه‌ دار و دیواری در بازار موجود هستند و فضای کمی از سرویس بهداشتی را اشغال می‌کنند.

روشویی کابینتی دوبل

از این مدل روشویی کابینتی برای حمام‌های مستر و خانواده‌‌های پرجمعیت بسیار مناسب است. زیرا دو نفر هم‌زمان می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند. به این نکته در نصب روشویی‌های دوبل توجه داشته باشید که به دو شیرآلات برای نصب نیازمندید.

روشویی کابینتی

روشویی کابینتی دیواری

برای نصب روشویی دیواری از هیچ پایه‌ای برای اتصال به زمین استفاده نمی‎‌شود و روشویی به صورت مستقیم بر روی دیوار نصب می‌شود. بهتر است برای نصب این روشویی ‌ها، باید از لوله و اتصالات به صورت توکار استفاده کرد تا زیبایی کار بیشتر شود. از معایب روشویی کابینتی دیواری این است که هنگام نصب از زمین فاصله می‌گیرند، باید از قراردادن وسایل سنگین درون آن خودداری کرد. از معایب دیگر این است که موقع نصب باید اتصالات و لوله‌کشی در نظر گرفته شود. درصورتی‌که لوله تخلیه از زمین به روشویی وصل شود، در دید قرار می گیرید و زیبایی کار از بین می‌رود.

روشویی کابینتی

مزایا روشویی کابینتی

از مزایای روشویی کابینتی ضد آب، علاوه بر زیبایی و مخفی کردن لوله و اتصالات، وجود محفظه پوشیده برای لوازم شخصی و شوینده‌ها است. از آنجایی‌که سرویس بهداشتی جزو آلوده‌ترین مکان‌های ساختمان است، بهتر است لوازم شخصی مانند مسواک، حوله و یا لوازم‌آرایشی درجایی بسته و به‌دور از آلودگی قرار بگیرند.

آشنایی با روشویی سرامیکی

روشویی سرامیکی جزو لوکس‌ترین نوع روشویی‌ها به شمار می‌آیند. قیمت انواع روشویی سرامیکی در بازار باتوجه به جنس سرامیک و مواد بکار رفته در آن متفاوت است. روشویی سرامیکی باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد و چسب بکار رفته در آن باید در مقابل آب و رطوبت مقاوم باشد.

مطلب پیشنهادی:  جدیدترین سبک چیدمان آشپزخانه عروس 1402

روشویی کابینتی

معایب روشویی سرامیکی

  •  از معایب روشویی سرامیکی، می‌توان به وزن بالای آن‌ها نسبت به سایر روشویی‌ها اشاره کرد.
  • اگر علاقه‌مند به استفاده از رنگ‌های تیره برای سرویس بهداشتی هستید، در نظر داشته باشید که این رنگ در عین شیک و لوکس بودن، دردسرهای خاص خود را دارد. رنگ مشکی باعث می‌شود لک‌های آب به وضوح دیده شود و شما باید مدام آن را با دستمال تمیز کنید.
  • قیمت بالا

آشنایی با روشویی سنگی و مزایا و معایب آن

روشویی سنگی نوع جدیدی از روشویی است که به تازگی وارد بازار شده، اما در مدت کم توانسته است طرف‌داران زیادی پیدا کند. سنگ این نوع روشویی را به صورت طبیعی از کوه‌ها برداشت می‌کنند و پس از تراش سنگ، روشویی را در طرح و رنگ مختلف تولید می‌کنند. قیمت روشویی سنگی باتوجه به کیفیت کار، جنس سنگ، اجزا و طراحی آن متفاوت است.

روشویی کابینتی

مزایای روشویی سنگی

  • در برابر ضربه، حرارت، رطوبت و آب دارای استحکام و مقاومت بالایی است.
  • دارای طرح و رنگ‌های مختلفی است.
  • نسب به سایر روشویی‌ها مقاومت بیشتری دارند.
  • نظافت این نوع روشویی به راحتی انجام می‌شود.

معایب روشویی سنگی

  • در صورتی که به هر دلیلی روشویی سنگی بشکند امکان ترمیم آن وجود ندارد.
  • تنوع این نوع روشویی نسبت به نوع کابینتی کمتر است.
  • روشویی سنگی از قیمت بیشتری نسبت به سایر روشویی‌ها برخوردار است.
  • وزن این نوع روشویی زیاد است و به دلیل دوام بالا و عدم جابه‌جایی تعویض آن سخت است.
  • استفاده از سنگ طبیعی در ساخت این نوع روشویی باعث ناهماهنگی در طرح و نقش آن می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: 7 روش ساده برای نظافت حمام و دستشویی!

تعداد کلمات مطلب: 676

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

چیدمان گلدان‌های مدرن و داشتن زیباترین فضای منزل

گلدان‌ها و گیاهان آپارتمانی می‌توانند به هر فضایی طراوت و زیبایی ببخشند. با چیدمان درست آن…