بهترین رنگ فرش برای پذیرایی کدام است؟

1
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر هنگام خرید فرش مردد هستید و نمی‌دانید از چه رنگی استفاده کنید که در عین زیبا و مد روز بودن بتواند دکور خانه شما را زیباتر کند، این مطلب را از دست ندهید.
بهترین رنگ فرش برای پذیرایی

فرش جزو جدانشدنی در چیدمان خانه‌ های ایرانی است و گرمی و آرامش خاصی به دکوراسیون خانه می‌بخشد؛ اما انتخاب بهترین رنگ فرش برای پذیرایی، با وجود تنوع بالایی که در این حوزه وجود دارد کار چندان راحتی نیست؛ به همین منظور در این مطلب از دلتامگ قصد داریم بهترین رنگ فرش برای اتاق پذیرایی را به شما معرفی کنیم.

بهترین رنگ فرش برای پذیرایی که هیچ گاه از مد نمی‌افتد

شما نمی‌توانید بهترین رنگ فرش برای پذیرایی را انتخاب کنید که همیشه مد باشد؛ چرا که هیچ رنگی به تنهایی همیشه مد نیست و مد همچون دیگر عناصر طراحی و دکوراسیون تحت تأثیر تغییرات مد و روند زمانی قرار می‌گیرد. با این حال، رنگ‌های ساده و کلاسیک معمولاً مدت زمان طولانی‌تری در دکوراسیون مدرن حفظ می‌شوند و به عنوان انتخاب‌های برجسته و محبوب معرفی می‌شوند. به همین دلیل، توصیه می‌شود برای طراحی و دکوراسیون داخلی خانه، از رنگ‌های ساده، کلاسیک و ملایم استفاده کنید.

انتخاب رنگ فرش پذیرایی، یکی از مهمترین اصول طراحی دکوراسیون داخلی است؛ چرا که رنگ فرش می‌تواند به طور مستقیم بر زیبایی، آرامش فضای پذیرایی و کوچک و بزرگ نشان دادن خانه تاثیر داشته باشد. به همین منظور در ادامه چند مورد از بهترین رنگ فرش سال 1402 اشاره خواهیم کرد:

بهترین رنگ فرش برای پذیرایی

فرش با زمینه کرم

اگر فضای خانه شما کوچک است، بهترین رنگ فرش برای پذیرایی کوچک رنگ کرم است؛ چرا که می‌تواند به فضا ظرافت و آرامش بیشتری ببخشد. رنگ کرم یک رنگ طبیعی و خنثی است که به راحتی با دکوراسیون قسمت‌های مختلف خانه هماهنگ می‌شود. این رنگ فرش روی تمام رنگ‌های پارکت لمینت و کفپوش، زیبا به نظر می‌رسد.

فرش سورمه ای

رنگ سورمه‌ای به نوبه خود می‌تواند بهترین رنگ فرش برای پذیرایی به شمار آید؛ چرا که تاثیر آرام بخشی بر اعضای خانواده می‌گذارد. اگر سبک چیدمان خانه شما مدرن است، انتخاب فرش به رنگ سورمه‌ای به مدرن شدن دکوراسیون منزل شما کمک می‌کند. به یاد داشته باشید كه رنگ های تیره ارتفاع اتاق را كم و دیوارها را نزدیک‌تر به نظر می‌رسانند. بنابراین انتخاب این رنگ فرش برای پذیرایی با متراژ بالا بسیار مناسب است.

مطلب پیشنهادی:  این گیاهان در تاریک‌ترین گوشه‌ خانه رشد می‌کنند

بهترین رنگ فرش برای پذیرایی

انتخاب فرش آبی برای پذیرایی

انتخاب فرش آبی برای پذیرایی یک انتخاب شیک و زیبا است که می‌تواند به فضای پذیرایی شما جذابیت و زندگی بخشی بیفزاید. رنگ آبی به دلیل شباهت به آب و آسمان، حس آرامش و صمیمیت را به فضا می‌بخشد و می‌تواند محیط پذیرایی را دلپذیر و دوست‌داشتنی کند. این رنگ فرش برای پذیرایی، به دلیل تنوع تیره تا روشن، به راحتی با مبلمان، پرده‌ها و عناصر دیگر فضا هماهنگ می‌شود.

فرش‌های با زمینه لاکی بهترین رنگ فرش برای پذیرایی

اگر سبک کلاسیک را دوست دارید، انتخاب رنگ لاکی برای فرش پذیرایی می‌تواند بسیار مناسب باشد؛ اینگونه فرش‌ها به دلیل طرح‌ها و رنگ‌های متنوع، می‌توانند فضایی زیبا و شاداب را به ارمغان آورند. زمینه لاکی معمولاً دارای رنگ‌های روشن و زنده است که به فضا احساس انرژی و زندگی می‌بخشد. این نوع فرش‌ها در فضای پذیرایی به عنوان یک نقطه کانونی عمل می‌کند و زیبایی دکوراسیون را بیشتر نشان می‌دهد.

بهترین رنگ فرش برای پذیرایی

فرش های رنگ گردویی

رنگ گردویی نیز از رنگ‌های گرم به شمار می‌آید و به محیط خانه آرامش می‌دهد و حس گرما، محبت، آسایش و امنیت را در فضا ایجاد می‌کند. بهترین رنگ‌های مکمل برای فرش گردویی، رنگ‌های خاکستری روشن، بژ، کرم، نسکافه ای، شکلاتی و سفید است؛ چرا که هارمونی جالبی را به وجود می‌آورد.

از دیگر مزایای این رنگ فرش، می‌توانیم به چرکتاب بودن آن اشاره کنیم. رنگ گردویی لکه‌ها و کثیفی‌های معمول در پذیرایی را نشان نمی‌دهد و همیشه تمیز به نظر می‌رسد.

سخن پایانی

انتخاب بهترین رنگ فرش برای پذیرایی ممکن است کمی چالش‌برانگیز باشد. در این میان باید به نکاتی مانند میزان نورگیری خانه، سبک دکوراسیون، رنگ دیوارها و کفپوش خانه دقت کنیم. در این مطلب نکات خوبی برای انتخاب رنگ فرش ارائه شد. در نهایت شما بر اساس سلیقه شخصی می‌توانید فرشی زیبا و شیک برای دکور خانه خود انتخاب کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    10 آبان 1402 در 2:41 ب.ظ

    کاش تصاویر مجله دلتا هم ، قابل بزرگ شدن و واضح تر شدن بودند .

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

از فضاهای پرت خانه استفاده درست کنید

پر کردن فضاهای پرت خانه یکی از کارهایی است که طراحان داخلی در ابتدا برای هر خانه‌ای انجام …