رفع بوی بد کولر آبی با 4 ترفند ساده!

1
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر با روشن کردن کولر بوی نامطبوعی فضای خانه شما را پر می‌کند، برای حل این مشکل با ما همراه باشید.
رفع بوی بد کولر

یکی از معضلاتی که در روزهای گرم سال هنگام روشن کردن کولر با آن مواجه هستید، بوی بد کولر آبی است که از آن منتشر می‌شود. روش‌های ساده و کاربردی برای رفع بوی بد کولر آبی وجود دارد که امروز در این مطلب از دلتامگ قصد داریم درباره آن‌ها اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم؛ اما قبل از آن لازم است بدانید که دلیل بوی بد کولی آبی چیست؟

علت بوی بد کولر آبی چیست؟

دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می‌شود هنگام روشن کردن کولر بوی ماهی را استشمام کنیم؛ کولرهای آبی در فرآیند خنک‌کردن هوا از آب استفاده می‌کنند و این می‌تواند باعث افزایش رطوبت در اطراف کولر شود. رطوبت زیاد نیز می‌تواند باعث رشد قارچ و باکتری‌ها شود که منجر به بوی نامطبوع می‌شود. عامل بعدی تجمع گردو غبار است در صورتی که کولر آبی به درستی تمیز نشود، گرد و غبار و سایر ذرات معلق در هوا ممکن است بر روی قطعات داخلی کولر تجمع یابند و ایجاد بوی نامطبوع کنند.

بوی بد کولر آبی

برای رفع بوی بد کولر آبی چه باید کرد؟

برای رفع بوی ماهی کولر آبی، نیازی بهه صرف هزینه بالایی نیست؛ چرا که با رعایت چند نکته می‌توانید این مشکل را برطرف کنید.

 تمیز کردن فیلتر

تمیز کردن فیلتر کولر آبی می‌تواند به رفع بوی بد آن کمک کند. فیلتر کولر آبی عموماً ذرات گرد و غبار معلق در هوا را تصفیه می‌کند. در طول زمان، این ذرات می‌توانند روی فیلتر تجمع یابند و باعث بوی نامطبوع شوند. برای تمیز کردن فیلتر کولر  لازم است در ابتدا کولر را خاموش کنید سپس فیلتر را از کولر آبی جدا کنید؛ در بعضی موارد، فیلتر قابل شستشو است و می‌توانید آن را با آب و محلول شوینده تمیز کنید. در غیر اینصورت، باید فیلتر را تعویض کنید. در صورتی که فیلتر قابل شستشو است؛ با استفاده از یک برس نرم و محلول آب و  مایع ظرفشویی، بخوبی سطح فیلتر را تمیز کنید و بعد از شستشو و استفاده دوباره مهم است که فیلتر را به آرامی خشک کنید.

نظافت فضای داخلی برای از بین بردن بوی بد کولر

یکی از راه‌های موثر برای از بین بردن بوی ماهی در کولر آبی، تمیز کردن فضای داخلی کولر است؛ در ابتدا با استفاده از یک حوله مرطوب و ضدعفونی کننده مناسب، سطح خارجی کولر را تمیز کنید؛ برای اینکار می‌توانید از اسپری ضدعفونی کننده یا محلول آب و صابون نیز استفاده کنید. در مرحله بعد دریچه‌های کولر را باز کنید و با استفاده از مکنده، ذرات گرد و غبار و هرگونه آلودگی را از داخل کولر بردارید.

مطلب پیشنهادی:  5 ترکیب ساده و ارزان برای تمیز کردن لیوان کدر

برای بهبود بوی کولر، می‌توانید از عطرهای معطر مخصوص کولر استفاده کنید. این عطرها به صورت آروماتراپیک کار می‌کنند و بوی خوشایندی را در فضای داخلی ایجاد می‌کنند. پس از انجام نظافت، مطمئن شوید که فضا به طور کامل تهویه شده است. باز کردن پنجره‌ها و ایجاد جریان هوای تازه می‌تواند بوی نامطبوع را از محیط داخلی کم کند.

بوی بد کولر آبی

تمیز کردن زهکشی کولر

این اتفاق در کولر گازی بیشتر اتاق می‌افتد؛ این مدل کولرها به دلیل تراکم بالا آب را دفع می‌کند؛ این مشکل زمانی ایجاد می‌شود که رطوبت از داخل که دمای آن پایین‌تر از محیط است، خارج شود. در این هنگام قطراتی که به ظرف شلنگ تخلیه می‌روند، انباشته شده و از بین نرود. در نهایت این رطوبت می‌تواند باعث تکثیر قارچ و ایجاد بوی نامطبوع شود. برای حل این مشکل باید در پایان فصل تابستان برای چند ساعت کولر را در حالت تهویه روشن کنیم. به این ترتیب رطوبت باقیمانده از بین می‌رود.

تعویض آب برای رفع بوی بد کولر آبی

تعویض آب کولر آبی می‌تواند یکی از راه‌های موثر برای رفع بوی بد آن باشد. در طول زمان، آب کولر آبی ممکن است باکتری‌ها و رسوبات را جذب کند که می‌تواند منجر به بوی نامطبوع شود. برای تعویض آب کولر در ابتدا لازم است آب موجود در مخزن کولر را تخلیه کنید. برای این کار، می‌توانید شیر تخلیه را باز کنید و صبر کنید تا آب به طور کامل خارج شود. پس از تخلیه آب، مخزن کولر را با آب شستشو دهید. می‌توانید از مایع ظرفشویی استفاده کنید و تمام سطح کولر را به خوبی بشویید. پس از شستشوی مخزن، مخزن را با آب تمیز پر کنید. بهتر است از آب شهری یا آب آشامیدنی استفاده کنید. در صورت امکان، از آب فیلتر شده استفاده کنید تا از رسوبات و ذرات معلق جلوگیری شود.

پیشنهاد مطالعه: راحت‌ترین روش ست کردن مبل فیروزه ای با وسایل خانه

یک نظر

  1. ناشناس

    30 تیر 1402 در 6:22 ق.ظ

    کولر آبی مگه فیلتر داره؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

از بین بردن زردی استکان چای بدون مواد شیمیایی

لیوان و استکان چای جزو آن دسته از ظرف‌هایی هستند که به طور مداوم مورد استفاده قرار می‌گیرن…