5 ترکیب ساده و ارزان برای تمیز کردن لیوان کدر

0
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
اگر ظروف شیشه‌ای شما کدر شده و دیگر آن زیبایی اولیه را ندارد، می‌توانید از این ترکیب‌ها برای براق کردن ظروف استفاده کنید.
تمیز کردن لیوان کدر

لیوان‌ها جزو وسایلی هستند که به دلیل استفاده زیاد در طول زمان ممکن است دچار ترک خوردگی شوند یا با تجمع مواد معدنی روی آن، ظاهر شفاف خود را از دست داده و کدر شوند؛ در صورتی که شما هم با چنین مشکلی مواجه هستید، نیازی به خرید لیوان‌های جدید نیست، چرا که خودتان به راحتی با استفاده از چند ماده خانگی در دسترس می‌توانید این مشکل را برطرف کنید؛ برای آشنایی با ترفندهای تمیز کردن لیوان کدر، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

بهترین روش برای تمیز کردن لیوان کدر

یکی از دلایل مهم که باعث کدر شدن لیوان می‌شود، شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی است؛ ایده های مختلفی برای تمیز کردن لیوان کدر وجود دارد که در ادامه به چند مورد از کاربردی‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

تمیز کردن لیوان کدر

کاربرد جالب خمیر دندان برای تمیز کردن لیوان کدر 

تمیز کردن لیوان کدر با خمیر دندان می‌تواند یک راه طبیعی و موثر برای براق کردن و از بین بردن لکه‌های قهوه‌ای درون لیوان باشد. خمیر دندان حاوی مواد شیمیایی ضدعفونی‌کننده و پاک‌کننده است که به عنوان یک ماده خانگی بهداشتی شناخته می‌شود و می‌تواند برای تمیز کردن انواع سطوح و وسایل خانگی استفاده شود.

برای استفاده از این ترفند ابتدا خمیر دندان مناسب را انتخاب کنید؛ بهتر است از خمیر دندان‌های حاوی اسیدهای آبکی و کربنات کلسیم استفاده کنید تا نتیجه بهتری به دست آورید؛ سپس  مقداری خمیر دندان را روی برس مناسب یا انگشت خود قرار دهید و به صورت دورانی، آرام و مداوم لیوان را از داخل پاک کنید. مراقب باشید تا خمیر دندان به بیرون لیوان نریزد. در نهایت لیوان را با آب بشویید و به خوبی خشک کنید.

استفاده از آب اکسیژنه برای تمیز کردن لیوان کدر

استفاده از آب اکسیژنه یا هیدروژن پراکسید برای تمیز کردن لیوان کدر یا لیوان‌های دیگر می‌تواند یک روش موثر و طبیعی باشد. آب اکسیژنه یک ماده شیمیایی است که در دسترس خانگی‌ها قرار دارد و خواص ضدعفونی کننده آن باعث می‌شود که برای تمیز کردن سطوح مختلف مورد استفاده قرار گیرد؛ برای استفاده از این ترکیب لازم است در یک ظرف مناسب، مقداری آب اکسیژنه را تهیه کنید. آب اکسیژنه ر می‌توانید از فروشگاه‌ها یا داروخانه‌ها به‌صورت محلول 3٪ به‌راحتی تهیه کنید.

سپس لیوان را با آب و صابون یا مایع ظرفشویی به‌خوبی بشویید تا از هر نوع آلودگی و ذرات گرد و غبار پاک شود و در مرحله بعد یک قاشق چای‌خوری( بسته به اندازه لیوان می‌توانید مقدار آن را تغییر دهید) از محلول آب اکسیژنه را داخل لیوان بریزید و اجازه دهید محلول 10-15 دقیقه در این محلول قرار دهید؛ در نهایت پس از گذشت زمان مشخص، لیوان را با آب شستشو دهید تا آب اکسیژنه به طور کامل از روی آن پاک شود؛ هنگام استفاده از این روش اطمینان حاصل کنید که لیوان شیشه‌ای یا سرامیکی است و از اجسام یکبار مصرف، لیوان‌های پلاستیکی و لیوان‌های تاریکی‌رنگ استفاده نکنید.

تمیز کردن لیوان کدر

شستن لیوان با سرکه

شستن لیوان با سرکه می‌تواند روش موثر برای از بین بردن لکه‌های کدر رو لیوان باشد؛ چرا که سرکه به دلیل خاصیت اسیدی خود دارای خواص تمیز کننده و ضد باکتری است که می‌تواند لکه‌های سخت را از سطح لیوان و ظروف شیشه‌ای پاک کند. برای تمیز کردن لیوان کدر با سرکه تنها کافی است برای از بین رفتن لکه‌های سطحی در ابتدا لیوان را با آب و مایع ظرفشویی بشویید؛

مطلب پیشنهادی:  ترفندهای پاک کردن آسان آدامس از روی لباس

سپس در یک ظرف مقداری آب بریزید، توجه داشته باشید که برای درست کردن این محلول باید نسبت آب به سرکه سه به یک باشد. در مرحله بعد لیوان‌ها را به دقت در مخلوط سرکه و آب غوطه‌ور کنید و با اسفنج نرم یا پارچه نرم، سطح لیوان‌ها را تمیز کنید. می‌توانید به آرامی با حرکات دایره‌ای روی لیوان حرکت کنید تا لکه‌ها و کدری‌ها از بین برود. در این مرحله اجازه دهید لیوان‌ها به مدت 15 دقیقه در این ترکیب باقی بمانند و در نهایت آن‌ها را خارج کرده و به خوبی آبکشی و خشک نمایید.

تمیز کردن لیوان کدر

شستن لیوان با وایتکس 

همه خانم‌ها به خوبی با کاربرد وایتکس برای از بین بردن لکه آشنایی دارند؛ یکی دیگپر از کاربردهای جالب این محلول سفید کننده، شفاف کردن ظروف شیشه‌ای است؛ بنابراین شما به راحتی می‌توانید از این محلول برای تمیز کردن لیوان کدر استفاده کنید. با توجه به اینکه وایتکس یک ماده قوی است و محتوای اسیدی بالایی دارد، در نتیجه برای استفاده از ظروف شیشه‌ای لازم است دقت لازم را به کار ببرید.

استفاده از آب لیمو برای براق کردن لیوان شیشه‌ای 

یکی دیگر از روش‌های خانگی ارزان و موثر برای تمیز کردن لیوان کدر، استفاده از آب لیمو و یا خود لیمو است؛ با توجه به خاصیت اسیدی لیمو به راحتی می‌توان لکه‌ها را از روی سطوح شیشه‌ای از بین برد و آن‌ها را مانند روز الول براق و درخشان کرد. برای این روش لازم است آب پچند لیمو را بگیریدت و هسته‌های آن را جدا کنیدغ سپس آن را با آب ترکیب کنید  تا غلظت محلول کمی پایین بیاید و به سطح لیوان آسیب نرسد.در مرحله بعد قطره‌های آب لیمو را به سطح لیوان بریزید و با کمک اسفنج یا پارچه‌ای نرم، سطح لیوان را به دقت پاک کنید. پس از استفاده از آب لیمو، لیوان را دوباره با آب بشویید تا آب لیمو از سطح لیوان پاک شود و در نهایت آن را با پارچه به خوبی خشک کنید.

توجه داشته باشید که اگر لیوان شیشه‌ای آسیب‌پذیر است یا دچار خراش‌ است، استفاده از لیمو می‌تواند آسیب را بشتر کند. و از سوی دیگر اگر پوست دست شما به مواد اسیدی حساس است، هنگام استفاده از آب لیمو از دستکش استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: در نگاه اول مهمانان را شگفت‌زده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

از بین بردن زردی استکان چای بدون مواد شیمیایی

لیوان و استکان چای جزو آن دسته از ظرف‌هایی هستند که به طور مداوم مورد استفاده قرار می‌گیرن…