خاص‌ترین گیاه قلبی شکل آپارتمانی را بشناسید!

0
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
اگر علاقه‌مند به نگهداری گیاهان آپارتمانی خاص هستید، برای آشنایی با تعدادی از آن‎‌ها، این مطلب را از دست ندهید.
گیاه قلبی شکل

قرار دادن گیاهان آپارتمانی در خانه باعث می‌شود حس طراوت و شادابی در محیط جریان داشته باشد؛ علاوه بر آن زیبایی دکوراسیون خانه را هم چند برابر می‌کند؛ در میان گیاهان آپارتمانی مقاومی، گروهی از گیاهان وجود دارند که با ظاهر خاص خود باعث می‌شود چیدمان خانه کوچک شما شیک به نظر برسد؛ گیاه قلبی شکل جزو آن دسته از گیاهان آپارتمانی خاص به شمار می‌آید که می‌تواند خانه شما را چند برابر لوکس‌تر نشان دهد؛ علاوه بر آن این مدل گل و گیاه آپارتمانی برای هدیه دادن نیز گزینه بسیار مناسبی هستند.

انواع گیاه قلبی شکل آپارتمانی

گیاهان قلبی شکل، گروهی از گیاهان زینتی هستند که برگ‌های آن‌ها به شکل قلب هستند. این گروه از گیاهان زینتی بسیار جذاب و زیبا می‌توانند به عنوان یک نقطه کانونی در دکوراسیون آپارتمان شما به شمار آیند. برخی از گیاهان قلبی شکل آپارتمانی عبارتند از:

گیاه هویا قلبی

این گیاه با برگ های قلبی شکل خود، می‌تواند یک کادو زیبا برای عزیزانتان باشد؛ برگ‌های گیاه هویا قلبی چرمی و سفیدرنگ هستند و به شکل یک قلب تقریباً کامل بوده و آن را به یک سمبل عاشقانه تبدیل کرده است. برگ‌ها ممکن است یک برگ تکی باشد یا به صورت جفته باشند. گیاه هویا قلبی در طول زمان می‌تواند رشد کرده و برگ‌های جدیدی را به همراه داشته باشد.

این گیاه برای دکوراسیون داخلی خانه‌ها و آپارتمان‌ها بسیار مناسب است. معمولاً در گلدان‌های کوچک و بر روی میزها و سطوح داخلی قرار می‌گیرد؛ برای نگهداری از این گیاه، نور متوسط، دما و رطوبت معتدل نیاز است و بهتر است خاک آن را به طور منظم مرطوب نگه دارید و از آبدهی بیش از حد خودداری کنید تا ریشه‌ها خیس نشوند.

گیاه قلبی شکل

گیاه قلبی شکل سیکلامن

به طور کلی این گل متعلق به مناطق خشک و کوهستانی جنوب اروپا و شمال غرب آفریقا است. گل سیکلامن دارای گل‌های براق و بزرگ در رنگ‌های متنوعی مانند صورتی، قرمز، سفید و بنفش است و بهترین انتخاب برای تزئین کمدها، میزها و سطوح دیگر در داخل منزل استفاده کنید. برای نگهداری این گیاه اپارتمانی بهتر است خاک آن را به طور منظم مرطوب نگه دارید، البته رطوبت آن نباید به گونه‌ای باشد که ریشه‌های گل خس باشند؛ همچنین، در هنگام آبیاری، سعی کنید آب را به روش زیرین آبیاری کنید تا به برگ‌ها و گل‌ها خسارت نرسانید. در فصل تابستان نیز بهتر است گیاه را در محیطی خنک نگه دارید.

مطلب پیشنهادی:  زیباترین وسایل تزیینی را در خانه بسازید!

گیاه قلبی شکل

گیاه سروپژیا

سروژیا یک گیاه خانگی محبوب است که به دلیل برگ‌های بزرگ و درخشانش و گل‌های سفید بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد. این گیاه به آب بسیار کمی نیاز دارد و در دسته گیاهان مقاوم به کم نوری نیز قرار می‌گیرد. در مراقبت از گیاه سروپژیا، مهم‌ترین نکته آبیاری منظم آن است. بهتر است خاک را به‌طور مرتب مرطوب نگه دارید و در زمان آبیاری، زمانی که سطح خاک کمی خشک شده است، آن را مجدد آب دهید.

گیاه قلبی شکل

گیاه سرخس آریفولیا

گیاه قلبی شکل به دلایل زیادی از جمله ظاهر زیبا، رشد آسان و خواص تصفیه‌کننده هوا، مورد توجه قرار می‌گیرد. در ابتدا برگ‌های سرخس آریفولیا به صورت سبز شروع به رشد می‌کنند و کم کم تغییر رنگ می‌دهند. این گیاه به نور پراکنده نیاز دارد؛ بنابراین  بهتر است آن را در محلی قرار دهید که از تابش مستقیم آفتاب در پنجره مستقیماً محافظت شده باشد. آبیاری سرخس آریفولیا باید منظم باشد؛ چرا که این گیاه محیط مرطوب را دوست دارد؛ در نتیجه در فصل بهار و تابستان ممکن است نیاز به آبیاری بیشتری داشته باشد.

گیاه قلبی شکل

 گل آنتوریوم

این گیاه قلبی شکل متعلق به مناطق گرمسیری و استوایی است و به دلیل ظاهر خاص و زیبای خود در سراسر دنیا طرفداران بسیاری دارد؛ این گیاه از ساقه بلندی تشکیل شده که رگ‌های درخشانی دارد و گل‌های آن معمولا به رنگ‌های سفید، قرمز، صورتی و بنفش دیده می‌شود. بهترذین شرایط برای رشذد این گیاه، قرا دادن آن در محیطی است که از نور مستقیم آفتاب محافظت شده باشد؛ آبیاری برای گل آنتوریوم نیز مهم است و باید رطوبت متوسط خاک حفظ شود؛ همچنین، این گیاه به دمای معتدل و مرطوبی نیاز دارد و دمای زیر 15 درجه سانتیگراد ممکن است بر روی رشد آن تأثیر منفی داشته باشد.

گیاه قلبی شکل

پیشنهاد مطالعه: با این 5 گیاه آپارتمانی، فضای خانه را بدون کولر خنک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

انواع سایبان متحرک ماشین مناسب برای فضاهای کوچک

یکی از روش‌های موثر برای محافظت از وسیله نقلیه در تابستان و زمستان، ساخت یک سایبان برای ما…