زیباترین وسایل تزیینی را در خانه بسازید!

12
10
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یکی از دغدغه‌های خانم‌های خانه‌دار, وسایل دور ریختنی هستند. این وسایل چه کاربردی دارند؟
وسایل تزیینی

همواره خرید وسایل تزیینی منزل برای خانم‌ها بسیار جذاب بوده؛ چرا که می‌تواند زیبایی چیدمان خانه را دو چندان کند؛ اما از سوی دیگر بابت خرید هریک از آن‌ها باید مبالغ زیادی را بپردازند؛ به همین منظور در این مطلب از دلتامگ قصد داریم نحوه درست کردن وسایل تزیینی خانه را به شما آموزش دهیم تا با استفاده از آن بتوانید با مبلغ کمی زیباترین وسایل تزیینی خانه را داشته باشید.

وسایل تزیینی شیک برای پذیرایی

برای تزیین پذیرایی خانه‌ به شیوه‌ای شیک و زیبا، می‌توانید انواع وسایل تزیینی مختلف که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد را با مبلغی اندک درست کنید.

ساخت گلدان با انواع بطری

ساخت گلدان با استفاده از انواع بطری‌ها ایده‌ خلاقانه‌ای است که می‌تواند زیبایی و طراوت خاصی به دکوراسیون خانه شما ببخشد. برای داشتن این لوازم دکوری شیک و ارزان، در ابتدا به بطری‌های نوشابه یا آب معدنی نیاز داریم. برای شروع لازم است بطری را کمی پایین‌تر از قسمت سرش برش دهید تا از بطری جدا شود که در این صورت می‌توانید لبه‌های نامنظم آن را با اتو صاف و منظم کنید و سپس با کنف و یا رنگ آن را تبدیل به یک گلدان زیبا کنید یا این که بگذارید بطری به همان شکل باقی بماند و آن را رنگ کنید و یا با استفاده از نخ کاموا دور تا دور آن را به طور کامل بپوشانید.

وسایل تزیینی خانه

ساخت تراریوم با لامپ‌های سوخته

یکی دیگر از جذاب‌ترین وسایل تزیینی که می‌توانید به راحتی و با قیمت کم در خانه درست کنید، ساخت تراریوم با لامپ سوخته است؛ اما توجه داشته باشید که اینکار نیاز به دقت بسیاری دارد؛ برای استفاده از لامپ‌های سوخته در تراریوم، باید گیاهان مقاوم به نور کم مانند سوکولنت‌ها، کاکتوس‌ها را انتخاب کنید. همچنین اطمینان حاصل کنید که تراریوم دارای تهویه مناسب است تا حرارت اضافی از لامپ‌های سوخته محیط را گرم نکند و برای گیاهان آسیب‌زا نشود.

وسایل تزیینی خانه

ساخت میز عسلی با تایر ماشین

اگر می‌خواهید یک وسایل تزیینی شیک برای منزل داشته باشید، می‌توانید از لاسیتک‌های ماشین که دیگر کاربردی ندارند استفاده کنید برای ساخت این لوازم دکوری فانتزی به تایر ماشین، کنف، صفحه چوبی، شیشه، قیچی و چسب نیاز دارید؛ در ابتدا باید لاستیک را به خوبی تمیز کنید تا تمام آلودگی‌های آن از بین برود؛ سپس صفحه چوبی را روی تایر قرار داده و آن را اندازه بگیرید و برش دهید؛ سپس آن را از قسمت داخل به تایر بچسبانید، توجه داشته باشید که این صفحه می‌تواند به عنوان زیره میز استفاده شود.

مطلب پیشنهادی:  دکوراسیون آشپزخانه کوچک با ۶ ایده کاربردی + ویدئو

حال نوبت به تزیین رویه لاستیک می‌رسد؛ برای اینکار با استفاده کنف تمام سطح تایر را به خوبی پوشش دهید و مطابق تصویر برای تزیین آن می‌توانید اشکال مختلف را با کنف درست کرده و روی آن بچسبانید؛ اینگونه خواهید دید با وسایل ارزان و در دسترس زیباترین میز عسلی را خواهید داشت.

وسایل تزیینی خانه

ساخت کتابخانه با جعبه‌های چوبی

شما می‌توانید از جعبه‌های چوبی مخصوص میوه برایوسایل تزیینی اتاق دخترانه خود کتابخانه‌ای زیبا و شیک بسازید. برای این کار چند عدد جعبه تهیه کنید و آن‌ها را با هر شکل و طرحی که دوست دارید با چسب چوب به هم بچسبانید. سپس آن‌ها را رنگ کنید. کتابخانه‌ای را که ساختید در گوشه‌ای از سالن پذیرایی یا اتاق خواب خود قرار دهید.

وسایل تزیینی

ساخت جاکفشی با جعبه چوبی

یکی دیگر از بهترین دکوری‌ها با وسایل دورریختنی می‌توان به ساخت جاکفشی با جعبه چوبی اشاره کرد. جعبه چوبی بهترین گزینه برای ساخت جاکفشی دست‌ساز است. برای این کار شما به یک جعبه، رنگ و در صورت دلخواه به چهار تا پایه و یک تشک نیاز دارید. داخل و خارج جعبه را رنگ کنید. پایه‌ها را به آن وصل کنید و تشک را روی آن قرار دهید. در پایان کار یک جا کفشی زیبا اما متفاوت خواهید داشت. البته از کنار هم قرار دادن جعبه‌های میوه نیز می‌توان جاکفشی زیبا البته در ابعاد بزرگ‌تر ساخت.

ساخت جاکفشی با جعبه چوبی

پیشنهاد مطالعه: با 5 وسیله ارزان خانه خود را شیک کنید

12 دیدگاه

  1. ناشناس

    15 تیر 1401 در 6:20 ب.ظ

  2. ناشناس

    16 تیر 1401 در 6:43 ق.ظ

  3. زهرا بنیانی

    16 تیر 1401 در 7:01 ق.ظ

    واقعا مطالبتون آموزنده وسرگرم کننده قابل استفاده هست

    پاسخ

    • الهام الهامی

      16 تیر 1401 در 8:39 ق.ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

  4. نازلی

    22 تیر 1401 در 2:04 ب.ظ

    به نظر من زیبا هست ولی تنها چیزیش کع بد هس اینکه دستور درست کردنشون نداده

    پاسخ

    • الهام الهامی

      30 تیر 1401 در 8:49 ق.ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز
      در مطالب آتی دستور ساخت هم گذاشته می‌شود.

      پاسخ

  5. ناشناس

    26 تیر 1401 در 3:41 ق.ظ

  6. ناشناس

    17 مرداد 1401 در 9:58 ب.ظ

  7. ناشناس

    25 مرداد 1401 در 1:05 ب.ظ

  8. ناشناس

    4 مهر 1401 در 4:09 ب.ظ

    سلام : همگی مطالب🙏

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      10 مهر 1401 در 5:07 ب.ظ

      ممنون از حضور ارزشمند شما🌹

      پاسخ

  9. ناشناس

    4 مهر 1401 در 4:11 ب.ظ

    سلام : عالی 🙏

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

انواع سایبان متحرک ماشین مناسب برای فضاهای کوچک

یکی از روش‌های موثر برای محافظت از وسیله نقلیه در تابستان و زمستان، ساخت یک سایبان برای ما…