با این 5 گیاه آپارتمانی، فضای خانه را بدون کولر خنک کنید

0
19
زمان مطالعه: 3 دقیقه
با افزایش آلاینده در محیط خانه هریک از ما مقدار زیادی گازهای سمی وجود دارد، اما شما می‌توانید با خرید یک گیاه زینتی تصفیه کننده هوا، سلامتی را به خود و خانواده هدیه دهید.
گیاهان تصفیه کننده هوای خانه

به طور کل وجود گیاهان در خانه به شادابی و بهبود جریان هوا در خانه کمک می‌کنند؛ اما در این میان گیاهانی هستند که می‌توانند دمای هوای خانه را خنک کنند که به اصطلاح به آن‌ها گیاهان تصفیه کننده هوای خانه نیز می‌گویند. برای آشنایی با این گیاهان خارق‌العاده تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

انواع گیاهان تصفیه کننده هوای خانه

گیاهان تصفیه کننده هوا در منزل با جذب برخی از آلاینده‌های موجود در هوا مانند فرمالدهید، تولوئن، بنزن و زئولایت، به بهبود کیفیت هوای داخلی کمک می‌کنند. این گیاهان آپارتمانی مقاوم، ظاهر عجیب‌وغریبی ندارند و ممکن است همین الان نیز شما یکی از آن را در خانه نگهداری کنید، اما از این ویژگی بی‌نظیر آن بی‌اطلاع باشید. گیاهان تصفیه کننده هوای خانه با تولید اکسیژن به افزایش انرژی و بهبود خلق‌وخوی افراد کمک می‌کند. بهترین گیاهان تصفیه کننده هوا عبارتند از:

گیاهان تصفیه کننده هوای خانه

 فیکوس بنجامین

گیاه فیکوس بنجامین، جزو قویترین گیاهان اکسیژن ساز است که برگ‌های خشک و براقی دارد؛ انواع بنجامین در رنگ‌های مختلفی مانند سبز، نارنجی و زرد در بازار موجود هستند. گیاه فیکوس بنجامین به آب و نور بسیار حساس است و نیاز به آبیاری منظم دارد و باید در محیطی با نور کافی قرار گیرد؛ بهترین کود برای بنجامین کمپوست است.

گیاهان تصفیه کننده هوای خانه

 گیاه آلوورا

آلوورا جزو گیاهان آپارتمانی مفید برای سلامتی هستند که در بین مردم طرفداران بسیاری دارد؛ خواص گیاه آلوورا در خانه بسیار زیاد است؛ این گیاه علاوه‌بر تصفیه هوای خانه، با داشتن خواص ضدعفونی کننده، ضد التهابی و خنثی کننده بو، برای درمان بیماری‌های پوستی، زخم‌ها، التهاب‌ها و سوختگی‌ نیز بسیار مفید است. توجه داشته باشید که گیاه آلوورا به آفت‌کش‌ها و مواد شیمیایی بسیار حساس است و بهتر است در محیطی با نور کافی قرار گیرد و خاک آن به صورت مداوم مرطوب باشد.

مطلب پیشنهادی:  آموزش شستشوی انواع مبل در خانه بدون نیاز به دستگاه!

گیاهان تصفیه کننده هوای خانه

گیاه نخل اریکا

نخل اریکا جزو بهترین گیاهان تصفیه کننده هوا از نظر ناسا است؛ رشد نخل اریکا بسیار خوب است و می‌تواند در هر شرایط آب‌وهوایی رشد کند. این گیاه نیز با جذب آلاینده‌ها به بهبود هوای خانه بسیار کمک می‌کند.

گیاه نخل اریکا به آب متوسط تا زیاد نیاز دارد و در محیطی با نور مناسب و دمای معتدل بهتر رشد می‌کند. همچنین، برای افزایش زیبایی و رشد گیاه، می‌توانید از کودهای آلی مانند کود کمپوست استفاده کنید.

گیاهان تصفیه کننده هوای خانه

گیاه نخل بامبو

نخل بامبو جزو گیاهان مقاوم آپارتمانی است و با جذب آلاینده‌ها تا حد زیادی به افزایش اکسیژن در خانه کمک می‌کند؛ با خرید نخل بامبو شما می‌توانید دکوراسیون خانه خود را زیبا و منحصر به فرد کنید؛ این گیاه به آب متوسط تا زیاد نیاز دارد و در محیطی با نور مناسب و دمای معتدل بهتر رشد می‌کند. همچنین، برای افزایش زیبایی و رشد گیاه، می‌توانید از کودهای آلی مانند کود کمپوست استفاده کنید.

گیاهان تصفیه کننده هوای خانه

 لیلی صلح از گیاهان تصفیه کننده هوای خانه

این گیاه با زیبایی خارق‌العاده خود به تصفیه هوای خانه کمک می‌کند؛ بهترین شرایط برای رشد این گیاه، قرار گرفتن در محیطی کم نور و بهتر است که خاک آن مرطوب باشد. قیمت گل لیل صلح بسته به نوع و اندازه آن متفاوت است، اما در کل نسبت به سایر گیاهان تزیینی قیمت بالایی دارد.

گیاهان تصفیه کننده هوای خانه

پیشنهاد مطالعه: 3 ترفند ساده برای پهن شدن برگ سانسوریا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

از بین بردن زردی استکان چای بدون مواد شیمیایی

لیوان و استکان چای جزو آن دسته از ظرف‌هایی هستند که به طور مداوم مورد استفاده قرار می‌گیرن…