عجیب‌ترین جاده‌های جهان کدامند؟

12
5
زمان مطالعه: 4 دقیقه
در سفرهای زمینی جاده یکی از لذت‌بخش‌ترین قسمت‌های سفر است. برخی از جاده‌ها عنوان عجیب‌ ترین جاده‌ های جهان را به خود اختصاص داده‌اند. عجیب‌ترین جاده‌هایی که اگر درباره آن‌ها بشنوید تعجب خواهید کرد.
عجیب ترین جاده های جهان

در سفرهای زمینی جاده یکی از لذت‌بخش‌ترین قسمت‌های سفر است. انواع بسیاری از جاده‌های کوهستانی، سرسبز، بیابانی، مارپیچ و … وجود دارد. در این میان برخی از جاده‌ها عنوان عجیب‌ترین جاده‌ها را به خود اختصاص داده‌اند. شاید شما هم کنجکاو شده‌اید که بدانید عجیب ترین جاده های جهان چه ویژگی‌هایی دارند. با دلتامگ همراه باشید.

اتوبان آلمان از عجیب ترین جاده های جهان

دلیل این شهرت آن است که ماشین‌ها با سرعت بسیار بالایی از این اتوبان گذر می‌کنند و این کار بدون هیچ انحرافی از جاده صورت می‌گیرد. البته لازم به ذکر است که تنها در نیمی از این اتوبان، محدودیت سرعتی اعمال نمی‌شود و ماشین‌ها می‌توانند با سرعت زیاد حرکت کنند.

اتوبان آلمان از عجیب ترین جاده های جهان

گذرگاه استلویو ایتالیا

یکی دیگر از عجیب ترین جاده های جهان در ایتالیا واقع شده که در ارتفاع 1808 متری قرار گرفته است. از عجایب این جاده می‌توان به تعداد پیچ‌های آن اشاره کرد؛ این جاده دارای 48 دور 180 درجه‌ای است که طول هر یک از آن‌ها 21.5 کیلومتر است.

بزرگراه شماره 1 استرالیا

یکی از پر رفت‌وآمدترین جاده‌های جهان به شمار می‌رود، زیرا این بزرگراه تمامی شهرهای مهم استرالیا را به هم متصل‌کرده و بیش از یک میلیون خودرو در طول شبانه‌‌روز از این جاده استفاده می‌کنند.

بزرگراه شماره 1 استرالیا

جاده زیگ‌زاگ هند

این جاده با 100 پیچ 180 درجه‌ای یکی از پر پیچ‌وخم‌ترین جاده‌های جهان نام دارد. جالب است بدانید تاجران ابریشم در گذشته از این جاده برای عبور از تبت به هند استفاده می‌کردند.

جاده یونگاس شمالی دربولیوی

جاده یونگاس شمالی در بولیوی که به جاده مرگ نیز معروف است، هر ساله جان حدود 200 تا 300 نفر از افراد را می‌گیرد. این جاده، خطرناک‌ترین جاده جهان است. این جاده تنها یک باند دارد و فاقد گاردریل است. اکثر اوقات مه غلیظی که در این جاده وجود دارد، جلوی دید رانندگان را می‌گیرد.

جاده آمالفی در ایتالیا یکی از عجیب ترین جاده های جهان

جاده آمالفی و سواحل آن یکی از رمانتیک‌ترین مناطق ایتالیاست و از میان خانه‌های مسکونی شهر گذر می‌کند. اطراف جاده تعدادی کافه و رستوران وجود دارد که چشم‌اندازی رو به دریا داشته و می‌توانید با سپری‌کردن اوقات خود در این مکان نهایت لذت را ببرید.

مطلب پیشنهادی:  روزه گرفتی این دمنوش‌ها را از دست نده

جاده آمالفی ایتالیا

جاده دروازه‌های تیان‌من شان در چین

جاده دروازه‌های تیان‌من شان چین یکی دیگر از عجیب ترین جاده های جهان است که 99 پیچ 180 درجه‌ای دارد. رانندگی در چنین جاده‌ای با تعداد زیاد پیچ برای بسیاری از رانندگان خوشایند نیست، به همین دلیل در این مکان یک تله‌کابین به طول 7 کیلومتر تعبیه شده است که می‌توانید به وسیله آن مسیر را طی کنید.

جاده کوه تیانمن

اتوبان دالتون در آلاسکا از عجیب ترین جاده های جهان

هوا در این جاده بسیار سرد و یخبندان است و همین ویژگی‌ها آن را به جاده‌ای خطرناک نیز تبدیل کرده است. جالب است بدانید که در طول روز بیش از 100 کامیون از این جاده عبور می‌کنند.

اتوبان کابل به جلال‌آباد در افغانستان

این جاده یکی از خطرناک‌ترین جاده‌های جهان است که هر ساله تعداد زیادی از مسافران را قربانی می‌کند. لازم به ذکر است که این جاده برای تاجران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و به همین دلیل هم است که اکثر اوقات شاهد ترافیک سنگین در آن خواهید بود.

جاده پسیج دوگوا در فرانسه

دو طرف این جاده را آب پوشانده است و به این دلیل که سطح آب در طول شبانه‌روز بالا می‌آید، این جاده دو مرتبه ناپدید می‌شود. هنگام گذر از این جاده به سرعت از آن عبور کنید؛ زیرا هر لحظه ممکن است اتفاق ناگواری رخ دهد.

جاده پسیج دوگوا در فرانسه

سخن پایانی

عجیب‌ترین جاده‌های جهان گاهی شکلی بسیار ساده و عادی دارند؛ اما اتفاقاتی که در آن‌ها رخ می‌دهد باعث می‌شود که به جاده‌های عجیب و خطرناکی در جهان تبدیل شوند؛ مثلا اتوبان آلمان یکی از زیباترین اتوبان‌های جهان است؛ اما در بخشی از آن که هیچ محدودیت و کنترل سرعتی وجود ندارد گاهی اتفاقات تلخ و تصادفات خطرناکی نیز رخ می‌‌دهد. در ایران نیز جاده‌های زیبایی وجود دارد. زیباترین جاده‌های کوهستانی ایران حالا به مقاصد گردشگردی توریست‌ها تبدیل شده‌اند و گردشگران بسیاری را به نقاط مختلف ایران می‌کشانند.

12 دیدگاه

  1. ناشناس

    13 مهر 1401 در 8:05 ب.ظ

  2. ناشناس

    14 مهر 1401 در 10:03 ب.ظ

    واقغآ خیلی خوب بود دست شماها درد نکند ..

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      16 مهر 1401 در 3:55 ب.ظ

      خوشحالیم که همراه مجله ما هستید و مطالب رو دنبال می‌کنید.🌹🌹

      پاسخ

  3. ناشناس

    15 مهر 1401 در 0:28 ق.ظ

  4. ناشناس

    15 مهر 1401 در 4:23 ق.ظ

    عالی بود

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      17 مهر 1401 در 1:45 ب.ظ

      خوشحالیم از حضورتون در مجله🌹

      پاسخ

  5. نوری

    15 مهر 1401 در 1:37 ب.ظ

    سلام ودرود خدا برشما

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      17 مهر 1401 در 1:44 ب.ظ

      خوشحالیم از همراهی شما دوست عزیز 🌹🌹

      پاسخ

  6. ناشناس

    18 مهر 1401 در 9:48 ق.ظ

  7. ناشناس

    21 مهر 1401 در 3:30 ق.ظ

  8. ناشناس

    3 آبان 1402 در 5:56 ب.ظ

    عالی،عالی،عالی،مثل همیشه

    پاسخ

  9. ناشناس

    8 آبان 1402 در 0:37 ق.ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

روز شیراز | در جشن روز شیراز چه برنامه‌هایی برگزار می‌شود؟

شیراز یکی از کلان‌شهرهای زیبای ایران است که به فرهنگ و تاریخ غنی و طبیعت باطراوتش شهرت دار…