چند نکته مهم پیرامون وام مسکن جوانان

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
افرادی که قصد دریافت وام مسکن جوانان را دارند باید شرایط لازم برای دریافت این وام را داشته باشند وگ رنه این وام به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد.
وام مسکن جوانان

دریافت وام مسکن جوانان دارای نکات حقوقی است که افراد باید از آن اطلاع داشته باشند. بانک مسکن، یکی از بانک‌های پیشرو در ارائه خدمات و تسهیلات بانکی بوده و توانسته است در سال‌های اخیر، طرح‌های تسهیلاتی مسکن متنوعی از جمله، وام مسکن بانک مسکن، وام اوراق مسکن و غیره، را به متقاضیان دریافت تسهیلات مسکن، ارائه کند. همراه دلتا مگ باشید.

وام مسکن جوانان

در چند سال اخیر، بانک مسکن حسابی را تحت عنوان حساب پس‌انداز مسکن جوانان معرفی کرده که از نوع حساب، سپرده‌گذاری کوتاه‌مدت است. دارندگان این حساب‌ها می‌توانند باتوجه‌به داشتن شرایط لازم از مزایا و این تسهیلات استفاده کنند؛ بنابراین این افراد می‌توانند وام مسکن جوانان را با شرایط ویژه دریافت کنند.

وام مسکن

شرایط وام مسکن جوانان در سال ۱۴۰۲

  • این افراد برای گرفتن وام مسکن جوانان باید ماهانه به‌صورت مستمر در حساب پس‌انداز مسکن جوانان خود به مدت 5 الی 15 سال سپرده‌گذاری داشته باشند.
  • همچنین این افراد باید جهت افتتاح حساب پس‌انداز جوانان به سن 18 سالگی تمام رسیده باشند. البته اگر متقاضیان کم‌تر از 18 سال از دادگاه حکم رشد دریافت کرده باشند، می‌توانند به نام خود یا کسانی که تحت ولایت و قیمومیت آنها هستند، برای افتتاح حساب، اقدام نمایند.
  • نکته مهم آن است که امکان برداشت از حساب پس‌انداز مسکن جوانان در هر زمانی جایز است؛ اما باید به صورتی باشد که متوسط موجودی حسابشان، از حداقل مبلغ تعیین‌ شده توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، در هر سال، کمتر نشود.
  • همچنین، بر اساس میزان مبلغ واریزی شده در هر ماه به‌حساب پس‌انداز جوانان بانک مسکن، رقم آن حساب، متوسط موجودی و وام‌های تعلق‌گرفته به آن حساب، محاسبه می‌گردد.
  • برای این حساب‌ها میانگین حساب این‌گونه محاسبه می‌شود که میزان وجه موجود در حساب، در هر سال سپرده‌گذاری، بر تعداد ماه‌های سال، یعنی 12 تقسیم می‌گردد.
  • تسهیلات تعلق‌گرفته به افراد دارای حساب پس‌انداز جوانان نیز، در هر سال، به‌صورت مجزا، از حاصل‌ضرب ضریب هر سال، در میانگین موجودی حساب آن سال، حساب می‌شود.
  • لازم به ذکر است میزان حداقل مبلغ واریزی در هر ماه برای دارندگان حساب‌های جدید پس‌انداز مسکن جوانان، در آغاز هر سال سپرده‌گذاری، برای آن سال، توسط بانک مرکزی، تعیین می‌شود.
  • همچنین، صاحب حساب پس‌انداز وام مسکن جوانان، می‌تواند در هر زمان، برای واگذاری حساب به اقوام نزدیک خود، شامل پدر، مادر، فرزند، همسر، خواهر، برادر، نوه، مادربزرگ و پدربزرگ، اقدام نماید.
مطلب پیشنهادی:  آیا قرارداد اجاره بدون شاهد اعتبار دارد؟

شرایط وام مسکن جوانان در سال ۱۴۰۲

پیشنهاد مطالعه: هر آنچه که باید در مورد وکالت کلی و کاری بدانید  را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

در این شرایط تمام ارث زن به همسرش می‌رسد

تقسیم ارث زن از جمله موضوعاتی است که در قانون مدنی ایران به آن اشاره شده است. قانون سهم زن…