شیک ترین چیدمان منزل با ترفندهای ساده و کاربردی

0
7
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آیا به‌تمامی قوانین چیدمان منزل شیک احاطه دارید؟ آیا اصول چیدمان صحیح خانه را می‌دانید؟ فکر می‌کنید برای چیدمان صحیح منزل به دانستن نکات ریز و اساسی دکوراسیون نیازی دارید؟ برای داشتن یک خانه زیبا این مقاله را از دست ندهید.
چگونه چیدمان منزل شیک داشته باشیم؟

یک فرایند خلاقانه و شخصی که به سلیقه و نیازهای هر فرد بستگی دارد، چیدمان منزل شیک است. داشتن یک خانه شیک با دکوراسیونی زیبا و دلبرانه، علاقه‌ای رایج در میان مردم است. دلتامگ در این مقاله اصول چیدمان منزل برای داشتن خانه‌ای زیبا را به شما آموزش می‌دهد.

از قوانین چیدمان منزل شیک چه می‌دانید؟

داشتن یک دکوراسیون زیبا با نمایی چشم‌نواز برای هرکسی جذاب و دلرباست. دکوراسیون داخلی و تزیین و چیدمان منزل شیک یک امر کاملا شخصی و سلیقه‌ای است که نمی‌توان آن را به دیگران تعمیم داد. بااین‌حال نکاتی وجود دارد که می‌تواند به شما در داشتن دکوراسیونی شیک‌تر و اصولی‌تر کمک کند.

برنامه‌ریزی

قبل از شروع چیدمان، برنامه‌ریزی کنید و ایده‌های خود را بر اساس نیازها و ترجیحات خود بررسی کنید. برای این کار، می‌توانید نقشه‌ها و نمودارهایی از اتاق‌ها را طراحی کنید و مکان قرارگیری وسایل و موارد دیگر را بررسی کنید.

آیا مبل خرید مبل چند منظوره برای خانه مناسب است؟

استفاده از فضاهای خالی

برای چیدمان منزل شیک و زیبا، نباید هیچ فضایی را در خانه خالی بگذارید. از کمد‌های دیواری، قفسه‌ها و شلف‌ها استفاده کنید تا بهترین بهره را از فضاهای خالی ببرید و حتی امکان به نمایش گذاشتن صحیح وسایل دکوراتیو را هم داشته باشید.

تعادل در چیدمان

مطمئن شوید که در چیدمان اتاق‌ها تعادل و تناسب را رعایت کرده‌اید. به ترکیب درست اندازه و شکل وسایل و مبلمان توجه کنید تا هماهنگی ظاهری اتاق را بهبود بخشید.

رنگ‌بندی هماهنگ

در انتخاب رنگ‌بندی اتاق‌ها و وسایل خانه دقت کنید. تمامی اتاق‌ها را به یک‌شکل درآوردن شاید چندان جالب و جذاب به نظر نرسد؛ اما استفاده از رنگ‌های هماهنگ و وسایل ست در تمامی بخش‌های خانه، چیدمان منزل را جذاب‌تر خواهد کرد.

چیدمان منزل شیک و ساده

چیدمان و دکوراسیون داخلی خانه به‌هیچ‌عنوان کار سخت و پیچیده‌ای نیست و نیاز به هزینه‌های گزاف هم ندارد. با کمک‌گرفتن از دکوراسیون مینیمال شما می‌توانید مدل چیدمان منزل خود در عین سادگی، زیبا و شیک انجام دهید.

اصلی‌ترین نکته در دکوراسیون مینیمال، پرهیز از استفاده و به‌کاربردن وسایل زیاد است. حفظ نظم و تمیزی نیز از دیگر اصول داشتن منزلی شیک و ساده است. اینکه هر چیزی درست در جای خودش قرار بگیرد خودبه‌خود فضای منزل را شیک و زیبا نشان خواهد داد.

چگونه نورپردازی صحیحی در خانه داشته باشیم؟

ایده چیدمان برای منزل مستطیل یا مربع

چیدمان منزل مستطیلی کاری است که بسیاری از دکوراتیوها را نیز به چالش می‌کشد؛ اما می‌توان به‌راحتی حتی در خانه‌های مستطیلی نیز چیدمان منزل شیک داشت.

مطلب پیشنهادی:  3 نکته مهم برای داشتن زیباترین دکوراسیون چوبی منزل

استفاده از وسایل گرد مانند قالیچه‌های گرد و میزهای گرد روی زمین و آینه و تابلوهایی با قاب گرد روی دیوار می‌تواند به بزرگ‌تر یا مربع نشان دادن خانه‌های مستطیلی کمک کند. برای چیدمان پذیرایی مربع محدودیت‌های خاصی نداریم. فقط باید دقت کنیم که از فضا استفاده بهینه داشته باشیم.

نحوه چیدمان صحیح خانه کوچک با وسایل زیاد

برای داشتن چیدمان منزل شیک در خانه کوچک با وسایل زیاد می‌توانید تا جایی که امکان دارد از فضاهای پنهان استفاده کنید. مثلا زیر تخت، سقف کمدها یا حتی زیرپله‌ها می‌تواند بهترین مکان‌ها برای پنهان‌کردن وسایل اضافی باشد. همچنین با استفاده از باکس‌ها می‌توانید به‌راحتی وسایل خود را سازماندهی کنید و با بالابردن نظم و ترتیب خانه به جذاب‌تر شدن دکوراسیون خود کمک کنید.

استفاده از مبلمان چند منظوره یکی دیگر از پیشنهاداتی است که می‌تواند به شما در چیدمان صحیح خانه کوچک کمک کند. مبل‌های تخت‌خواب‌شو انتخاب‌هایی بسیار زیبا و جذاب برای این منظور هستند.

ترفندی برای چیدمان منزل ایرانی

درست است که دکوراسیون مدرن این روزها بسیار رواج یافته است؛ اما فرهنگ ما یک فرهنگ ایرانی است. بهترین و زیباترین حالت چیدمان منزل زمانی رخ می‌دهد که شما بتوانید تمامی عناصر موجود در دکوراسیون مدرن را با دکوراسیون سنتی ایرانی هماهنگ کنید. برای ایجاد چنین هماهنگی ای ترفندهایی وجود دارد که به شما کمک بسیاری خواهد کرد.

به‌عنوان‌مثال استفاده از فرش در خانه‌های ایرانی یک امر ضروری است. اگر می‌خواهید هماهنگی بین منزل ایرانی و دکوراسیون مدرن داشته باشید از فرش‌های مدرن استفاده کنید. سعی کنید فرش‌ها در اندازه‌هایی باشند که حتما پایه مبل روی آن‌ها قرار بگیرد. در چیدمان منزل شیک ایرانی قرارگیری پاها روی زمین، مورد جذابی نیست.

چه وسایلی در چیدمان منزل ایرانی اهمیت دارند؟

سخن پایانی

چیدمان منزل شاید کار پرچالشی به نظر برسد؛ اما با رعایت ترفندهای بسیار ساده حتی با وجود هزینه‌های بسیار کم، می‌توان به‌راحتی منزلی شیک و زیبا داشت. برای چیدمان خانه باید به کوچکترین جزئیات هم توجه داشته باشیم. پس اگر به دنبال چیدمانی همیشگی هستید به‌هیچ‌عنوان از قوانین و نکات دکوراسیونی غافل نشوید. دانستن این نکات به شما در چیدمان صحیح خانه‌ کمک بسیاری خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

از فضاهای پرت خانه استفاده درست کنید

پر کردن فضاهای پرت خانه یکی از کارهایی است که طراحان داخلی در ابتدا برای هر خانه‌ای انجام …