3 نکته مهم برای داشتن زیباترین دکوراسیون چوبی منزل

0
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در صورتی که علاقه دارید سبک چیدمان خانه خود را تغییر دهید، استفاده از چوب در دکوراسیون خانه می‌تواند حال و هوای آن را به طور کلی تغییر دهد.
دکوراسیون چوبی

اگر علاقه دارید چیدمان خانه شما شیک و منحصر به فرد باشد، دکوراسیون چوبی ایده بسیار مناسبی است. استفاده از این سبک دکوراسیون به خانه شما حس و حال گرم و صمیمی می‌بخشد؛ از مهم‌ترین مزیت‌های دکوراسیون چوبی منزل ایرانی این است که می‌توان از آن برای هر سبک چیدمانی استفاده کرد؛ اگر به استفاده از رنگ طبیعی در چیدمان خانه کوچک خود علاقه دارید، برای آشنایی با جزئیات این طرح تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

بهترین رنگ برای دکوراسیون چوبی منزل کدام است؟

رنگ‌ها تاثیر بسیار زیادی بر دکوراسیون چوبی دارند؛ به همین دلیل برای دستیابی به نتیجه مطلوب‌تر و ایجاد هماهنگی در فضا، چند نمونه از بهترین رنگ‌هایی که با دکوراسیون چوبی ست می‌شوند را معرفی می‌کنیم:

دکوراسیون چوبی

رنگ‌های طبیعی چوب

انتخاب رنگ‌هایی که به طبیعت چوب نزدیک باشند مانند قهوه‌ای، کرم، قهوه‌ای تیره، بژ یا طبیعی چوب می‌تواند به دکوراسیون چوبی شما تعادل بیشتری ببخشد.

رنگ‌های گرم

رنگ‌های گرم مانند قرمز، نارنجی و زرد، می‌توانند به دکوراسیون چوبی حس گرما و آرامش بیشتری بدهند.

رنگ‌های تیره

رنگ‌های تیره مانند مشکی، خاکستری و قهوه‌ای تیره، می‌توانند به دکوراسیون چوبی شما جلوه و اعتبار بیشتری ببخشند. اما به یاد داشته باشید که رنگ‌های تیره در فضاهای کوچک و تاریک ممکن است باعث کوچک‌تر دیده شدن فضا شوند.

رنگ‌ سفید

انتخاب رنگ سفید به عنوان رنگ پایه، می‌تواند برخلاف رنگ‌های دیگری که معمولاً بر روی چوب استفاده می‌شوند، جلوه‌ی مدرن و روشنی به فضا ببخشد.

نکات مهم قبل از استفاده چوب در دکوراسیون

استفاده از چوب در دکوراسیون تا حد زیادی به سلیقه شما بستگی دارد؛ اما از نظر طراحان دکوراسیون، قبل استفاده از دکوراسیون چوبی سنتی و مدرن لازم است به چند نکته مهم توجه داشته باشید:

دکوراسیون چوبی

استفاده از باکس‌های چوبی

استفاده از باکس‌های چوبی یک ابزار جذاب و کاربردی برای دکوراسیون چوبی است که می‌توان برای ذخیره سازی، نمایش و تزئین اشیا در داخل فضا استفاده کرد؛ در این باکس‌ها می‌توان از کتاب‌ها، لوازم خانگی، اسباب بازی‌ها و غیره استفاده کنید. بهترین مکان برای نصب باکس نیز، کتابخانه، پشت مبل و زیر میز است. هنگام طراحی این باکس‌ها توجه داشته باشید که سبک دکوراسیون آن‌ها با چیدمان خانه شما هماهنگی داشته باشد؛ برای مثال اگر سبک دکوراسیون شما روستایی است، می‌توانید باکس‌های چوبی با الگوها و طرح‌های مربوط به دهکده‌ها و مزارع را انتخاب کنید.

مطلب پیشنهادی:  دکور اتاق پذیرایی را با این وسایل دیدنی کنید

دکوراسیون چوبی

 استفاده از اکسسوری‌های مختلف چوبی در خانه

برای زیبایی بیشتر دکوراسیون چوبی منزل، می‌توانید از وسایل دکوری نیز استفاده کنید؛ مثلا می‌توانید برای مبلمان خود از  اکسسوری‌هایی مانند پنل‌ها، پایه‌ها، دستگیره‌ها و برخی اجزای چوبی استفاده کنید و به مبلمان خود حال و هوای گرم و دلنشین ببخشید. یا اینکه می‌توانید از ساعت چوبی استفاده کنید؛ این ساعت‌ها بهترین دکور چوبی دیوار پذیرایی به شمار می‌آیند و جذابیت منحصر به فردی به فضای اتاق می‌بخشند.

دکوراسیون چوبی

استفاده از حداکثر نور موجود در فضا

برای دیده شدن زیبایی دکوراسیون چوبی لازم است از روشنایی موجود در خانه، نهایت استفاده را ببرید؛ به همین دلیل بهترین مکان برای استفاده از دکوراسیون چوبی، فضای اطراف درب و پنجره است؛ در غیر این صورت اگر می‌خواهید برای قسمت‌های دیگر مانند کابینت‌های آشپزخانه یا باکس‌های دیواری، از چوب استفاده کنید، بهتر است که از پنجره‌های بزرگ و پرده‌های نازک استفاده کنیم تا نور بیشتری به درون خانه بتابد.

در صورتی که خانه شما از میزان کافی نور طبیعی برخوردار نیست، می‌‎توانید از نورپردازی غیر مستقیم استفاده کنید؛ برای مثال می‌توانید از لوازم دکوری نورانی مانند چراغ‌های دیواری، آباژورها، روشنایی پایه و یا روشنایی زیر کابینت در دکوراسیون چوبی استفاده کنید. این لوازم دکوری می‌توانند نقاط مختلف فضا را نورانی کنند و تمرکز روی جزئیات چوبی را بیشتر کنند.

پیشنهاد مطالعه: مشکل کمبود جا در کمدها را حل کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

انواع سایبان متحرک ماشین مناسب برای فضاهای کوچک

یکی از روش‌های موثر برای محافظت از وسیله نقلیه در تابستان و زمستان، ساخت یک سایبان برای ما…

پیشنهاد سردبیر

تبلیغات

مطالب پیشنهادی

برای مشاهده آگهی های ملکی یوسف آباد
یکی از گزینه های زیر را انتخاب کنید:

آگهی های خریدآگهی های اجاره