زیباترین چیدمان پذیرایی مربع با رعایت 4 نکته طلایی

1
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای چیدمان پذیرایی مربع بهتر است در عین رعایت اصول، خلاقانه عمل کنیم تا از فضا به شکل کاملاً بهینه استفاده شود.
چیدمان اتاق پذیرایی مربع

چیدمان پذیرایی مربع در نگاه اول بسیار ساده به نظر می‌رسد. چرا که امکان استفاده از هر نوع مبلمانی در این فضا وجود دارد. اما اگر اصولی انجام نشود، نمی‌توانید استفاده مفیدی از فضا داشته باشید. اگر می‌خواهید فضای پذیرایی مربع شکل شما زیبا و بهینه طراحی شود، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

نکات مهم چیدمان پذیرایی مربع

ایده‌های مختلفی برای چیدمان پذیرایی مربع شکل وجود دارد. اما برای ایجاد تناسب و هماهنگی بین وسایل لازم است به یک‌سری نکات توجه داشته باشید:

  • ابعاد و اندازه فضا
  • ابعاد، اندازه و تعداد مبلمان
  • سبک طراحی مبلمان
  • نورپردازی فضای پذیرایی
  • پرده و فرش متناسب با فضا
  • انتخاب تنالیته رنگی در پذیرایی مربع
  • رنگ و طرح دیوارهای پذیرایی

چیدمان پذیرایی بزرگ به شکل مربع

برای چیدمان پذیرایی مربع شکل بزرگ، دست ما حسابی باز است و می‌توانیم از انواع مبلمان استفاده کنیم. برای این که فرم فضا حفظ شود، می‌توانیم آن را به دو مستطیل تقسیم کرده و بخشی از آن را به فضای غذاخوری اختصاص دهیم. برای بازسازی خانه های قدیمی با پذیرایی مربع، باید به فکر تعویض رنگ دیوارها، کفپوش و نورپردازی باشیم. با ایجاد یک سقف کاذب زیبا و در نظر گرفتن نور مخفی، حال و هوای خانه به کلی تغییر می‌کند.

چیدمان اتاق پذیرایی مربع بزرگ

چیدمان پذیرایی کوچک به شکل مربع

در خانه‌های کوچک امکانات ما برای چیدمان کمتر است و باید در انتخاب وسایل دقت داشته باشیم. رنگ دیوارها بهتر است روشن باشد. رنگ‌های خنثی مثل سفید، خاکستری و بژ بهترین انتخاب برای چیدمان اتاق پذیرایی ایرانی هستند. می‌توانیم برای بزرگتر نشان دادن فضا، یک دیوار را آینه‌کاری کنیم. پیشنهاد ما این است که از خرید وسایل سنگین و اضافه مثل بوفه و ویترین برای پذیرایی کوچک خودداری کنید.

نحوه چیدمان پذیرایی مربع با دو دست مبل

در خانه‌هایی که فضای پذیرایی و نشیمن با هم یکی شده است، با در نظر گرفتن تمهیداتی می‌توانیم آن‌ها را از هم جدا کنیم. استفاده از دو دست مبلمان متفاوت، رایج‌ترین راهکار برای جداسازی فضاهای خانه است. بهتر است مبلمان شما ظریف و کوچک باشد که فضا بیش از حد شلوغ به نظر نرسد. اگر خانه‌ای شیک و مدرن می‌خواهید، از طرح‌های پرگل و تزئینات چوبی پرهیز کنید.

روش چیدمان مبلمان در پذیرایی مربع شکل می‌تواند به صورت قرینه و یا زاویه ‌دار باشد. این موضوع به سبک طراحی مبلمان هم بستگی دارد. استفاده از چیدمان مبل ال در پذیرایی مربع هم پیشنهاد می‌‌شود. ترکیب مبلمان می‌‌تواند متفاوت باشد، مثلا:

  • دو مبلمان دو و سه نفره و یک مبل تکی
  • یک کاناپه خاص با دو مبل تکی
  • دو کاناپه راحتی دونفره

گزینه‌هایی هستند که برای چیدمان در این مدل پذیرایی بسیار کاربرد دارد.

چیدمان پذیرایی مربع بدون پنجره یا با پنجره کوچک

همه ما ایرانی‌ها به وجود پنجره در پذیرایی اهمیت بسیاری می‌دهیم؛ اما اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که پذیرایی بدون پنجره دارید، لازم است برای داشتن یک دکوراسیون زیبا به چند نکته توجه داشته باشید:

  • از مبل‌های رنگ روشن استفاده کنید
  • از شلوغ کردن پذیرایی به شدت خودداری کنید
  • سعی کنید از رنگ‌های خنثی برای دیوارها استفاده کنید تا با انعکاس نور به روشن‌تر شدن فضای خانه کمک شود
  • نورپردازی اصولی را فراموش نکنید
  • یک دیوار را آینه کاری کنید

چیدمان پذیرایی مربع با پنجره کوچک

سخن پایانی

چیدمان منزل فرآيندی زمان‌بر و چالش‌برانگیز است. وضع قوانین سفت و سخت برای دکوراسیون چندان کار درستی نیست. البته که رعایت استانداردها لازم است؛ اما نباید خود را محدود کنید و در یک چارچوب فکری ثابت بمانید. استفاده از متریال‌، رنگ و بافت‌های متنوع در دکوراسیون، فضای خانه شما را دگرگون می‌کند.

در این مطلب نکاتی در مورد چیدمان پذیرایی مربع شکل ارائه شد. با توجه به این نکات و تکیه به ذهن خلاق خودتان، می‌توانید دکور خانه خود را بسیار شیک و راحت انجام دهید.

 

 

یک نظر

  1. سیدعلی

    1 تیر 1402 در 3:40 ب.ظ

    بنظر بنده متونیم مدل سلطنتی با2تا کاناپه 3نفره توکنارم بهمراه مبل راحتی استفاده کرد دیوارها هم بخشی با این همه بخشی با کاغذ وپشت Tvهم از ورقه های pvc یالمینشیت باتوجه به نوع طراحی داخلی انتخب ونصب کرد🙏🙏🙏

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

از فضاهای پرت خانه استفاده درست کنید

پر کردن فضاهای پرت خانه یکی از کارهایی است که طراحان داخلی در ابتدا برای هر خانه‌ای انجام …