خواص باورنکردنی سرکه برای رشد سریع گیاهان آپارتمانی!

2
9
زمان مطالعه: 4 دقیقه
اگر نمی‌دانید که از چه موادی برای رشد گیاهان آپارتمانی خود استفاده کنید، تا پایان این مطلب همراه ما باشید.
رشد سریع گیاهان آپارتمانی

وجود گل وگیاه در آپارتمان علاوه بر انتقال انرژی مثبت به ما، باعث شاداب‌تر شدن محیط خانه می‌شود؛ اما در بیشتر مواقع شاهد آن هستیم که با وجود مراقبت‌های ما بازهم گیاهان آن شادابی لازم را ندارند و ممکن است برای رفع این مشکل از ترفندهای بسیاری استفاده کرده باشید. امروز در این مطلب از دلتامگ می‌خواهیم به شما 6 ماده شگفت‌انگیز را برای رشد سریع گیاهان آپارتمانی به شما معرفی کنیم تا با استفاده از آن‌ها شاهد زیباترشدن گلدان‌های خود باشید.

برای رشد گیاهان آپارتمانی چه باید کرد؟

رشد سریع گیاهان آپارتمانی

همانطور که می‌دانید علت رشد نکردن گلهای خانگی و زرد شدن برگ گیاه، کمبود آهن است؛ اما کمبود آهن همیشه فقط به خاطر مواد غذایی خاک نیست.گاهی اوقات ممکن است خاک گیاه غنی باشد اما گیاه نتواند آهن را جذب کند. در مناطقی که آب آن‌ها کمی اسیدی است گیاه بهتر رشد می‌کند؛ چرا که راحت‌تر می‌تواند آهن را جذب کند. از آنجا که بجز مناطق شمالی باقی استان‌ها آب قلیایی دارند به همین دلیل آهن جذب نمی‌شود. برای حل این مشکل کافی است از موادی که در ادامه معرفی می‌کنیم استفاده کنید.

سرکه سیب برای رشد گیاهان

بهترین روش برای رشد سریع گیاهان آپارتمانی، استفاده از سرکه سیب است؛ چرا که سرکه بسیار اسیدی است و بهترین غذای اسیدی برای گیاه به شمار می‌آید. یراس استفاده از این روش کافی است یک قاشق سوپخوری سرکه را با یک گالن آب مخلوط کرده و فصلی یکبار از این ترکیب استفاده کنید؛ توجه داشته باشید که قبل از استفاده از این ترکیب حتما میزان PH خاک را اندازه گرفته و میزان اسیدی یا بازی بودن آن را بررسی کنید، چرا که میزان PH گیاه نباید بیش از حد کم باشد.

رشد سریع گیاهان آپارتمانی

استفاده از مو برای رشد سریع گیاهان آپارتمانی

بهترین کود برای رشد گیاهان آپارتمانی، قرار دادن مو در خاک گلدان است. ممکن است این روش کمی عجیب به نظر برسد اما مو به دلیل داشتن مقادیر بالای منیزیم به عنوان یک کود عمل می‌کند و قادر است خاک غلیظ و نامناسب را از یکدیگر تفکیک کند. در این روش می‌توانید کمی از موی موجود بر شانه خود را برداشته و به عنوان کمپوست استفاده کنید.

پوست موز

برای رشد انفجاری گیاهان پوست موز به دلیل داشتن مقادیر بالای پتاسیم بسیار موثر است و به کمک آن‌ها می‌توانید گیاهان را همیشه سالم و قوی نگه‌دارید.

مطلب پیشنهادی:  جدیدترین مدل‌های بستن روسری

رشد سریع گیاهان آپارتمانی

پوست تخم مرغ برای رشد سریع گیاهان آپارتمانی

برای رشد سریع گیاهان آپارتمانی می‌توانید پوست‌های خشک شده تخم مرغ را به کود موجود در گلدان اضافه کنید؛ پوست تخم مرغ بعد از تجزیه شدن کلسیم زیادی را در اختیار گل قرار می‌دهد. برای اینکه به این عمل سرعت ببخشید می‌توانید پوست تخم مرغ را خورد کرده و اجازه دهید در طول شب داخل سرکه خیس بخورد؛ این کار باعث می‌شود کلسیم راحت‌تر در اختیار گیاه قرار گیرد.

رشد سریع گیاهان آپارتمانی

قهوه

بعد از آنکه از نوشیدن روزانه قهوه خود لذت بردید می‌توانید برای تقویت گلهای آپارتمانی خود تفاله‌های قهوه را به خاک گیاه اضافه کنید. این ماده سرشار از مواد مغذی مانند آنتی اکسیدان‌ها، پتاسیم، فسفر و نیتروژن است. برای استفاده از این روش توجه داشته باشید که هنگام اضافه کردن تفاله‌های قهوه به خاک، آن‌ها کاملا خشک شده باشند؛ چرا که رطوبت تفاله‌ها موجب ایجاد قارچ در گیاه می‌شود.

رشد سریع گیاهان آپارتمانی

چای سرد شده

چای سرد شده باعث افزایش اسیدیته خاک می‌شود که برای برخی گیاهانی که اسیدیته خاک را ترجیح می‌دهند مفید است.

آب برنج

یکی دیگر از روش‌های موثر و کاربردی برای رشد سریع گیاهان آپارتمانی، استفاده از آب برنج است؛ آب برنج به عنوان یک منبع مواد غذایی می‌تواند مقداری از مواد مغذی مانند ویتامین‌ها، پتاسیم و فسفر را در اختیار گیاه قرار دهد و به رشد بهتر آن کمک کند.

استفاده از پودر نارگیل برای رشد سریع گیاهان آپارتمانی

یک قاشق سوپ خوری پودر نارگیل را به یک لیتر آب اضافه کنید و از این ترکیب به صورت هفتگی یا دو هفته یکبار استفاده کنید تا الکترولیت و باکتری‌های مفید را به گیاه خود اضافه کنید. اگر به این دسته از مطالب خانه داری علاقه مند هستید، با این کارها گیاهان آپارتمانی هرگز خشک نمی‌شوند را در این مطلب مطالعه کنید.

2 دیدگاه

  1. ناشناس

    14 آذر 1402 در 5:12 ق.ظ

    چه نکات جالبی یادگرفتم

    پاسخ

  2. ناشناس

    14 آذر 1402 در 5:13 ق.ظ

    خیلی عالی،بی نظیر

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

ست کردن شلوار مام استایل با مانتوی مناسب آن

ست کردن شلوار مام استایل با مانتوی مناسب آن برای داشتن یک استایل زیبا و شیک بسیار مهم و ضر…