معرفی انواع دیوار پوش چسبی و کاربرد آن در نقاط مختلف خانه

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دیوارپوش یکی از روش‌های پرکاربرد در دکوراسیون داخلی است و می‌تواند در انواع فضاها و اتاق‌ها مورد استفاده قرار بگیرد و به راحتی تمیز می‌شود.
دیوار پوش چسبی

دیگر نیازی نیست برای تزیین دیوارهای خانه از مصالح گران‌قیمت ساختمانی استفاده کنید و زمان زیادی را به تعمیرات بپردازید؛ در حال حاضر با روی کار آمدن دیوار پوش چسبی، به راحتی می‌توانید دیوارهای خانه را تزیین کنید؛ این دیوارپوش‌ها در طرح و الگوهای متنوعی در بازار موجود است که می‌توانید متناسب با سلیقه خود و مکانی که می‌خواهید آن را نصب کنید، طرح مناسب ئ دلخواه خود را انتخاب کنید. برای آشنایی بیشتر با انواع دیوارپوش‌ها، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

 انواع دیوار پوش چسبی

دیوارپوش چسبی به دلیل الگوها و طرح‌های متنوعی که روی آن چاپ شده است، برای تزئین دیوارها استفاده می‌شود. این نوع دیوارپوش می‌تواند به دیوارها جلوه و زیبایی بیشتری ببخشد، به شرط آنکه از طرح مناسب برای هر قسمت خانه استفاده شود.

انواع دیوارپوش چسبی

دیوار پوش چسبی فومی

به این مدل دیوار پوش‌ها، دیوار پوش چسبی ضد آب نیز می‌گویند. در ساخت این دیوار پوش‌ها از فوم پلی‌اورتان استفاده می‌شود و بافتی نرم و مخملی دارد که با استفاده از چسب به دیوار می‌چسبد. معمولاً از دیوارپوش چسبی فومی برای تزئین دیوارهای داخلی خانه و ستون‌ها استفاده می‌شود که مهم‌ترین مزیت، قابل شستشو بودن آن است؛ در نتیجه می‌توان گفت بهترین مدل دیوار پوش آشپزخانه به شمار می‌آید که می‌توانید به جای کاشی‌های بین کابینتی استفاده کنید و با کم‌ترین هزینه دکور آشپزخانه را تغییر دهید. از دیگر مزایای این دیوارپو‌ش‌ها این است که می‌تواند به عنوان یک لایه محافظ، برای جلوگیری از خراشیدگی و آسیب به دیوارها استفاده کرد.

دیوار پوش سنگی

این مدل دیوار پوش چسبی یکی از زیباترین مدل‌های دیوارپوش است که تنوع طرح و رنگ در آن بالا است. این دیوارپوش‌ها ظاهری شبیه به سنگ دارند که می‌تواند به دیوارها زیبایی و شکوهی بیشتر ببخشد و فضای منحصر به فردی را ایجاد کند. اگر چیدمان خانه شما سبک مدرن دارد، انتخاب این طرح برای دیوارهای خانه انتخاب بسیار مناسبی است. این نوع دیوارپوش به دلیل مقاومت بالا در برابر شرایط جوی، علاوه بر فضای خانه، برای استفاده در فضاهای باز مانند تراس نیز بسیار مناسب است. بهترین مکان برای چسباندن این مدل دیوارپوش، دیوار اطراف مبلمان و دیوار پیشت تلویزیون است.

مطلب پیشنهادی:  آسان ترین روش تکثیر دیفن باخیا + ویدئو

دیوار پوش سنگی

دیوار پوش چسبی آجری

دیوارپوش آجری، جزو پرطرفدارترین دیوارپوش‌ها به شمار می‌آیند؛ چرا که می‌توان در فضاهای مسکونی و تجاری مانند ادارات، کافی‌شاپ‌ و رستوران از آن استفاده کرد. اگر قصد دارید از این طرح دیوار پوش چسبی در خانه استفاده کنید، پیشنهاد می‌شود برای نمای بیشتر از نورپردازی ملایم برای اطراف آن استفاده کنید.

دیوارپوش آجری در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی از جمله طرح‌های کلاسیک و سنتی آجرهای قرمز تا طرح‌های مدرن و مینیمال آجرهای سفید یا سیاه در بازار موجود است که با توجه به سلیقه و سبک دکوراسیون داخلی خانه، می‌توانید طرح مناسب را انتخاب کنید.

دیوار پوش چسبی

دیوار پوش چسبی طرح چوب

دیوارپوش چسبی طرح چوب، نوعی دیگر از دیوارپوش است که می‌تواند طرح‌ها و رنگ‌های چوب مانند بلوط، سنگریزه، درختان میوه را شبیه‌سازی کند. این طرح‌ها معمولاً با استفاده از تکنولوژی چاپ دیجیتال، روی ورق‌های دیوارپوش ایجاد می‌شوند.

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که علاقه دارید از چوب در دکوراسیون خانه استفاده کنید، استفاده از دیوارپوش چسبی طرح چوب انتخاب مناسبی است؛ چرا که قیمت دیوارپوش بسیار مناسب‌تر از به قیمت چوب است؛ علاوه بر آن به کار بردن این طرح از دیوارپوش، به دیوارها جلوه و گرما م‎ی‌بخشد. شما می‌تواند از دیوارپوش چسبی در اتاق نشیمن، اتاق خواب، سالن غذاخوری، اتاق کار و دیگر فضاهای داخلی استفاده کنید.

دیوار پوش چسبی

پیشنهاد مطالعه: 5 ترفند برای انتخاب فرش مناسب دکوراسیون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

بهترین چیدمان مبلمان چستر و داشتن اتاق پذیرایی شیک

چیدمان مبلمان چستر یکی از مهم‌ترین فاکتور‌ها در دکوراسیون منزل است. این مبلمان با ظاهر شیک…