آسان ترین روش تکثیر دیفن باخیا + ویدئو

1
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تکثیر دیفن باخیا اصلا سخت نیست و اگر ادامه این مطلب را بخوانید با یکی از ساده ترین روش های آن آشنا خواهید شد.

 دیفن‌باخیا یک گیاه دوست‌داشتنی و محبوب میان علاقه‌مندان به گل‌وگیاه است و ازآنجایی‌که تکثیر این گیاه در خانه بسیار راحت است تصمیم گرفتیم این مطلب را به آموزش تکثیر دیفن باخیا اختصاص دهیم. در ادامه روش تکثیر گیاه دیفن به روش قلمه‌زدن را به شما به‌صورت مرحله‌به‌مرحله خواهیم گفت که مناسب‌ترین روش خانگی است.

 گیاه دیفن باخیا چیست؟

 این گیاه مسافری از آمریکای لاتین است و انواع مختلفی دارد. باتوجه‌به انواع مختلف دیفن باخیا می‌توانیم انتظار داشته باشیم که رنگ‌های آن هم تنوع داشته باشد. چون نگهداری دیفن باخیا ساده است می‌توان به آن به چشم یک گیاه آپارتمانی بدون دردسر و راحت نگاه کرد و بسیاری از علاقه‌مندان به گیاهان آپارتمانی، دیفن باخیا را در خانه خود دارند. البته گیاه دیفن یک نوع گیاه سمی است که اگر توسط خورده شود ممکن است برای مدتی فرد قدرت حرف‌زدن خود را از دست بدهد؛ بنابراین این گیاه را از دسترس کودکان و حیوانات دور نگه دارید.

تکثیر دیفن باخیا ب قلمه زدن

 آموزش تکثیر دیفن باخیا به روش قلمه‌زدن

 فرقی ندارد که کدام روش را برای تکثیر دیفن باخیا انتخاب کرده باشید، درهرصورت ۲ هفته تا یک ماه طول می‌کشد که این گیاه ریشه بدهد و آماده انتقال به گلدان باشد. حال می‌خواهیم در ادامه این روش برای تکثیر این گیاه دوست‌داشتنی به شما بگوییم.

  •  یکی از بهترین و راحت‌ترین روش‌ها برای تکثیر دیفن باخیا قلمه‌زدن است. با این کار می‌توان یک ساقه را به سه گلدان مجزای دیفن باخیا تبدیل کرد و اگر قصد دارید که چند گلدان جدید ایجاد کنید این روش مناسب خواهد بود.
  •  برای شروع کار با استفاده از یک قیچی استریل ساقه‌ای را که ترجیحاً بلند و برهنه است را ببرید. بهتر است مکان برش دقیقاً بالای یکی از گره‌ها باشد؛ زیرا در این گره‌ها قرار است برگ‌های جدیدی رشد کنند.
  •  حال، ساقه‌ای که برداشته‌اید را به قطعات ۱۰ تا ۱۵ سانتی‌متری مطابق ویدئو، برش بزنید. در این صورت هر ساقه حداقل یک گره باید داشته باشد. هر کدام از این قلمه‌ها را باید از پهلو یا عمودی درون گلدان قرار دهید. اگر ساقه را از پهلو در گلدان گذاشتید دقت کنید که هر دو طرف بریده شده آن کاملاً داخل خاک باشد. برای قارچ‌کشی می‌توانید هر دو قسمت انتهایی قلمه‌ها را به پودر دارچین آغشته کنید.
  •  اگر قلمه شما دارای برگ یا گره است، برگ یا گره باید بیرون از خاک و روبه‌بالا قرار بگیرد.
  •  اگر قلمه دیفن باخیا را عمودی داخل خاک گذاشتید باید دقت کنید که حتماً حداقل یکی از گره‌های آن درون خاک قرار گرفته باشد، برای این کار کافی است قلمه را تا نصف ارتفاعش داخل خاک بگذارید.
  •  حال باید گلدان را در شرایط مناسبی نگهداری کنید.
مطلب پیشنهادی:  تنها با یک کلاف نخ، خانه خود را شیک کنید!

تکثیر دیفن باخیا ریشه دهی

 

 شرایط نگهداری گلدان دیفن باخیا

  •  بعد از تکثیر دیفن باخیا باید گلدان آن را در مکانی که نورگیر است؛ اما آفتاب به طور مستقیم به آن نمی‌تابد بگذارید و همیشه خاک گلدان این گیاه مرطوب باشد.
  •  البته آبیاری زیاد می‌تواند یک علت زردشدن برگ دیفن باخیا باشد؛ رطوبت بیش از حد باعث پوسیدگی ریشه می‌شود و مواد مغذی هم به گیاه نخواهد رسید.

 سخن آخر

 در این مقاله روش تکثیر دیفن باخیا را به روش قلمه‌زدن به شما آموزش دادیم. نگهداری از این گیاه می‌تواند زیبایی خانه و گلخانه شما را چندین برابر کند و تکثیر آن‌هم اصلاً سخت نیست. شما هم تجربه تکثیر این گیاه دوست‌داشتنی را دارید؟ به نظر شما لازم است که نکته‌ای را به این مطلب اضافه کنیم؟

تعداد کلمات مطلب: 561

یک نظر

  1. Nila

    25 فروردین 1403 در 11:40 ب.ظ

    فکر کنم ویدیوش برای من نمیاد🥲

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

جذاب ترین مدل های دکوراسیون نشیمن به سبک یونانی

سبک یونانی در طراحی داخلی با زیبایی های باستانی یونان باستان و معماری آن الهام گرفته شده ا…