7 ترفند کاربردی برای جمع کردن مو از روی فرش

0
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
وجود مو روی فرش ممکن است به دلیل استفاده روزمره و حضور افراد در فضایی که فرش در آن قرار دارد، اتفاق بیافتد. برای از بین بردن موهای روی فرش می‌توانید از روش‌هایی که در این مطلب به آن اشاره می‌شود استفاده کنید.
جمع کردن مو از روی فرش

فرش جزو  وسایل‌های مهم در چیدمان خانه ایرانی است؛ چرا که به خانه زیبایی و گرمی خاصی می‌بخشد. اما در کنار همه این مزایا یکی از مشکلاتی که همه ما با آن مواجه هستیم، وجود مو روی فرش است خصوصا اگر فرش‌ نو باشد در این شرایط وجود پرزها برای ما کلافه کننده خواهد بود چرا که به تمام وسایل و لباس‌ها می‌چسبند؛ روش‌های مختلفی برای جمع کردن مو از روی فرش وجود دارد که شما به راحتی می‎‌‌توانید از شر این پرزها خلاص شوید؛ برای آشنایی با این ترفندها تا پایان مطلب با دلتامگ همراه باشید.

روش از بین بردن پرز فرش نو

برای از بین بردن پر فرش نو، ابتدا باید به جنس فرش توجه داشته باشید و متناسب با آن یکی از روش‌های زیر را انتخاب نمایید.

استفاده از شانه فرش

از شانه فرش با دندانه‌های کوچک و نرم استفاده کنید؛ به این صورت که با حرکات سبک و ملایم، شانه را روی فرش حرکت دهید تا پرزها از روی فرش جمع شوند.

استفاده از مکنده برای جمع کردن مو از روی فرش

از مکنده‌هایی که برای پاک کردن پرز فرش طراحی شده‌اند، استفاده کنید. این مکنده‌ها دارای دندانه‌های کوچک و نرمی هستند که با حرکت در جهت مخالف پرزها، آن‌ها را جمع می‌کنند.

استفاده از نوار لاصق

می‌توانید برای جمع کردن مو از روی فرش ، از نوار لاصق ملایم استفاده کنید. در این روش کافی است نوار را روی پرزهای فرش قرار دهید و سپس با برداشتن آن شاهد جدا شدن پرزها باشید.

جمع کردن مو از روی فرش

استفاده از دستکش برای جمع کردن مو از روی فرش

نحوه جمع کردن مو از روی فرش با استفاده از دستکش بسیار موثر و کاربردی است؛ در این روش شما به یک جفت دستکش نیاز دارید؛ به این صورت که دستکش را پوشیده و روی فرش حرکت دهید تا تمام موها از روی فرش جمع شوند؛ در نهایت هنگامی که موها را جمع کردید، دستکش را با دقت از روی فرش بردارید و موها را به دور بیندازید. اگر دستکش کثیف شده است، آن را با آب و صابون شستشو دهید یا دستکش تمیز دیگری استفاده کنید.

جمع کردن مو از روی فرش با فرچه

یکی دیگر از روش‌های موثر برای جمع کردن مو از روی فرش ، استفاده از فرچه است. در این روش ابتدا فرچه مناسب و تمیزی را تهیه کنید؛ توجه داشته باشید که فرچه نرم باشد تابه فرش آسیب وارد نکند. مهم‌ترین نکته‌ای که باید در این مرحله به آن توجه داشته باشید؛ خشک بودن سطح فرش است؛ چرا که خیس بودن فرش می‌تواند به بافت آن آسیب وارد کند؛ در مرحله بعد فرچه را به صورت دورانی و آرام روی فرش حرکت دهید تا تمام موها از سطح فرش پاک شوند.

مطلب پیشنهادی:  5 ترفند کاربردی و ارزان برای زیباتر شدن دیوار پذیرایی در سال 2024

جمع کردن مو از روی فرش

جوش شیرین

جوش شیرین جزو موادی است که در بیشتر خانه‌ها موجود است و از آن برای تمیزی وسایل گوناگون استفاده می‌کنند؛ یکی دیگر از کاربردهای جوش شیرین، استفاده از آن برای جمع کردن مو از روی فرش است. برای این منظور لازم است مراحل زیر را به دقت انجام دهید:

ابتدا در یک ظرف مناسب، مقداری جو شیرین را آماده کنید و  با استفاده از دستکش جوش شیرین را به سطح فرش پخش کنید و به صورت دایره‌ای روی فرش ماساژ دهید. این کار باعث می‌شود که جو شیرین به موها چسبیده و آن‌ها را جمع کند. در مرحله بعد با استفاده از یک دستکش پلاستیکی، موها را از روی فرش جمع کنید. در نهایت برای جمع کردن جوش شیرین از روی فرش، به خوبی سطح فرش را جارو بزنید.

استفاده از اسکاچ برای جمع کردن مو از روی فرش

استفاده از اسکاچ برای جمع کردن مو یکی دیگر از روش‌های کاربردی و قدیمی است؛ بسیاری از ما ممکن است بارها از این روش برای پاک کردن مو روی فرش کمک گرفته باشیم. پاک کردن مو با این روش ساده است اما ممکن است تاثیر مطلوبی نداشته باشد. برای این منظور کافی است یک اسکاچ تمیز را تهیه کنید و به آرامی روی فرش بکشید؛ برای رسیدن به نتیجه مطلوب در صورت لزوم مجدد این مراحل را انجام دهید.

جمع کردن مو از روی فرش

جمع کردن مو از روی فرش باذ استفاده از کفش

استفاده از کفش برای پاک کردن مو از روی فرش ممکن است کمی عجیب به نظر برسد؛ اما شما می‌توانید با استفاده از یک کفش تمیز موهای سطح فرش را به راحتی جمع کنید. در این روش تنها کفی شما کفش‌ها را پوشیده و به آرامی روی فرش شروع به راه رفتن کنید؛ درنهایت خواهید دید که مئهای بسیاری به کف کفش شما چسبیده است.

 استفاده از بادکنک

ممکن است بارها به طور اتفاقی دیده باشید که با افتادن یک بادکنک روی فرش مقدار زیادی مو به آن می‌چسبد؛ در نتیجه می‌توان گفت بادکنک یک روش موثر برای جمع کردن مو از روی فرش است.

پیشنهاد مطالعه: 4 راه حل ساده برای جلوگیری از سر خوردن فرش روی سرامیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

از بین بردن زردی استکان چای بدون مواد شیمیایی

لیوان و استکان چای جزو آن دسته از ظرف‌هایی هستند که به طور مداوم مورد استفاده قرار می‌گیرن…