5 ترفند کاربردی و ارزان برای زیباتر شدن دیوار پذیرایی در سال 2024

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر دوست دارید با هزینه بسیار کم دیوار پذیرایی خود را زیبا و شیک کنید، با ما در ارتباط باشید.
طراحی دیوار پذیرایی

به طور کلی در دکوراسیون داخلی، پذیرایی از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که شما بیشتر تایم خود را برای استراحت و تماشای تلویزیون، در این قسمت سپری می‌کنید؛ از سوی دیگر پذیرایی مهم‌ترین قسمت خانه است؛ چرا که مهمان‌ها هنگام ورود به این قسمت از خانه هدایت می‌شوند؛ به همین منظور در این مطلب از دلتامگ قصد داریم جدیدترین تکنیک‌ها در طراحی دیوار پذیرایی را در اختیار شما قرار دهیم با ما همراه باشید.

جدیدترین طراحی دیوار پذیرایی

رنگ‌ و نورپردازی در دیزاین دیوار پذیرایی می‌توانند تاثیر بسیاری بر احساسات مهمانان داشته باشد؛ چرا که برخی از رنگ‌ها احساس گرما و صمیمیت را تقویت می‌کنند در حالی که رنگ‌های سرد احساس آرامش و خنکی را القا می‌کنند؛ برای مثال اگر پذیرایی شما به گونه‌ای طراحی شده ک به بالکن دسترسی دارد، می‌توانید تزیین دیوار پذیرایی را به گونه‌ای انجام دهید که با محیط بیرون در ارتباط باشید؛ در ادامه چند راهکار ارزان برای تزیین دیوار پذیرایی را به شما معرفی می‌کنیم.

نصب کتابخانه

استفاده از کتابخانه در هر خانه‌ای شاید در دنیای امروزی با پیشرفت تکنولوژی و فضای مجازی چندان کاربرد نداشته باشد؛ اما اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که به کتاب خواندن علاقه دارید، قرار دادن یک کتابخانه گوشه پذیرایی می‌تواند زیبایی آن را چند برابر کند؛ خصوصا اگر سبک طراحی دکوراسیون شما کلاسیک است، قرار دادن یک کتابخانه با طرح منبت‌کاری شده می‌تواند ایده خوبی باشد.

طراحی دیوار پذیرایی

طراحی دیوار پذیرایی با نصب کاغذ دیواری

به طور کلی رنگ دیوار پذیرایی جزو مواردی است که باید در طراحی دیوار پذیرایی به آن توجه داشت؛ انتخاب یک کاغذ دیواری با طرح جذاب می‌تواند فضا را بسیار دلنشین‌تر کند؛ اما برای آنکه دیوار پذیرایی شیک داشته باشید، لازم است قبل از انتخاب کاغذ دیواری به چند نکته توجه داشته باشید؛ برای مثال سعی کنید طرحی را که انتخاب می‌کنید با سبک دکوراسیون شما همخوانی داشته باشد؛ از سوی دیگر اگر فضای نشیمن شما کوچک است، بهتر است که کاغذ دیواری شلوغ استفاده نکنید.

مطلب پیشنهادی:  کشف شهر گمشده غول‌ها در دل این جنگل عجیب

استفاده از شلف و باکس

قاب بندی دیوار پذیرایی با شلف یا باکس، می‌تواند ایده جذابی باشد، خصوصا برای خانه‌هایی با متراژ کم؛ چرا که شما می‌توانید با توجه به متراژ دیوار پذیرایی، اندازه شلف‌ها را بزرگ یا کوچک در نظر بگیرید؛ برای زیباتر شدن این ایده بهتر است که شلف‌ها را در چند رنگ مختلف یا مکمل هم انتخاب کنید و. آن‌ها را به صورت نامتقارن به دیوار نصب کنید. توجه داشته باشید که معمولا وسایلی مانند گلدان و ظروف دکوری و مجسمه‌هایی که ارزش هنری دارند، در شلف‌ها قرار داده می‌شوند.

طراحی دیوار پذیرایی

نصب کاشی و سرامیک با طرح‌های متنوع

یکی دیگر از ایده‌های جذاب و مقرون به صرفه برای طراحی دیوار پذیرایی، استفاده از کاشی‌های طرح‌دار و رنگارنگ است؛ در این روش می‌توانید متناسب با سبک دکوراسیون خود، تزیین دیوار پذیرایی را انجام دهید؛ برای مثال اگر سبک چیدمان خانه شما سنتی است، بهتر است از دیوارهای آجرنما برای دیزاین یک قسمت از دیوار پذیرایی استفاده کنید.

ایده دیگری که می‌توانید در این سبک استفاده کنید، گچبری دیوار پذیرایی جدید است؛ این روش در طراحی سنتی و کلاسیک کاربرد بیشتری دارد؛ در حال حاضر گچبری‌های سه بعدی، گچبری حکاکی شده و گچبری با اشکال هندسی جدیدترین مدل‌های دیزاین پذیرایی به شما می‌آیند.

طراحی دیوار پذیرایی

استفاده از تابلوها و نقاشی‌ها برای طراحی دیوار پذیرایی

تابلوها و نقاشی‌ها می‌توانند جلوه‌ای زیبا به دیوارها ببخشند و جزئی از المان‌های تزئینی فوق‌العاده برای دکوراسیون هر قسمتی از خانه به شمار می‌آیند؛ در این روش استفاده از تابلوهای چندتکه که در کنار هم یک تصویر واحد را می‌سازند، ایده جذابی برای تزیین دیوار هستند.

تعداد کلمات مطلب: 584

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

از این3 فواید آب سیب زمینی غافل نشوید

فواید آب سیب زمینی بسیار زیاد است. شما می‌توانید به راحتی با استفاده از این سبزیجات ارزان …