پرپشت شدن گل فردوس تنها با رعایت 4 نکته ساده

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر شما هم جزو افرادی هستید که به نگهداری گیاهان آپارتمانی علاقه دارید، گل فردوس می‌تواند انتخاب بسیار خوبی باشد.
گل فردوس

فردوس جزو محبوب‌ترین گیاهان آپارتمانی است که به دلیل زیبایی برگ‌های آن طرفداران بسیاری دارد؛ این گیاه با برگ‌های سبز و رگه‌های قرمز دردسته گیاهان آپارتمانی مقاوم قرار دارد؛ اگر دوست دارید یک گل فردوس زیبا و پرپشت در خانه داشته باشید، با دلتامگ همراه باشید تا روش نگهداری گل فردوس را به شما آموزش دهیم.

روش نگهداری گل فردوس

همانطور که گفتیم این گل زیبا نیاز به مراقبت آنچنانی ندارد؛ اما این بدان معنا نیست که به حال خود رها شود. یکی از مشکلاتی که افراد هنگام نگهداری این گل زیبا با آن مواجه هستند، ریزش و خمیدگی برگ‌ها است؛ بنابراین اگر می‌خواهید یک گل شاداب و با طراوت داشته باشید لازم است که هنگام تکثیر گل فردوس به چند نکته مهم توجه داشته باشید.

گل فردوس

خاک و کوددهی مناسب

مهم‌ترین نکته‌ای که باید برای پرپشت شدن گل فردوس به آن توجه داشته باشید، استفاده از خاک و کود مناسب است که بتوانید آب اضافه را به خوبی تخلیه کند؛ گیاه فردوس کوچک به میزان فسفور بیشتری نیاز دارد تا بتواند ریشه‌های خود را تقویت کند؛ بنابراین باید از کودی استفاده کنید که حاوی فسفر باشد.

علاوه بر آن به یاد داشته باشید که بهترین زمان برای کود دادن به این گیاه در اوایل فصل رشد گیاه و یا در زمان کاشت این گیاه است و بعد از آن لازم است که گیاه را سالی یک بار کوددهی کنید. البته به یاد داشته باشید که هیچ‌گاه در فصل پاییز یا زمستان به گل کود ندهید. مناسب ترین کود برای گل فردوس، کود محلول در آب است.

نور مورد نیاز برای گل فردوس

این گیاه هم مانند بسیاری از گلهای آپارتمانی، برای رشد بهتر به نور غیر مستقیم و فیلتر شده نیاز دارد؛ در نتیجه بهترین مکان برای قرار دادن گلدان، پنجره‌های جنوبی است. لازم به ذکر است که این گیاه باید 6 ساعت کامل نور غیر مستقیم را دریافت کند. در صورتی که گیاه فردوس نور کافی دریافت نکند کم برگ، بی‌رنگ و پژمرده خواهد شد.

مطلب پیشنهادی:  درمان شوره سر تنها با چند راهکار ساده

گل فردوس

نحوه آب‌دهی به گیاه فردوس

مهم‌ترین نیاز این گل برای شاداب ماندن، خاک مرطوب است؛ اما برای آبیاری کامل به این نکته توجه داشته باشید فردوس زمانی باید آبیاری شود که سطح رویی خاک 3 سانتی متر خشک باشد؛ سپس باید تا جایی به گل آب داد که اضافه آن از زیر گلدان خارج شود. در نهایت به این نکته توجه داشته باشید که آب اضافه از زیر گلدان را خارج کنید در غیر این صورت به ریشه آسیب وارد می‌شود.

گل فردوس

فواید هرس کردن

برای آنکه گیاه شاداب و پرپشتی داشته باشید، لازم است که به طور مداوم گیاه را هرس کنید؛ با این روش شاخه‌های قدیمی و مرده گیاه از آن جدا شده و سرعت رشد گل دو برابر می‌شود؛ علاوه بر آن از ایجاد بیماری در گیاه جلوگیری می‌شود.

مشکلات گیاه فرودس آپارتمانی

یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد هنگام نگهداری این گل آپارتمانی زیبا با آن مواجه هستند، زرد شدن برگ‌ها است به همین دلیل به دنبال راه‌حلی هستند تا علت خم شدن ساقه گل عروس را بدانند.

ریزش برگ‌ها

اختلاف دما مهم‌ترین عامل ریزش برگ در گل فردوس است؛ این مشکل ممکن است به دلیل کمبود یا زیادی رطوبت، آب دادن با آب سرد یا پوسیدگی ریشه باشد. برای راه‌حل این مشکل تنها کافی است دمای آبی که به گیاه می‌دهید معتدل باشد، ریشه‌های آسیب دیده را جدا کنید و از قارچ‌کش‌های مناسب استفاده کنید.

گل فردوس

سوختن برگ‌ها

این گیاه به نور کامل نیاز دارد اما باید مواظب بود تا این نور به صورت مستقیم و شدید به گیاه نرسد؛ نور مستقیم و شدید می‌تواند باعث تغییر رنگ در برگ‌ها یا سوختن آن شود. همچنین کمبود نور می‌تواند باعث کشیده شدن شاخه‌ها و کم برگ شدن آن شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

ست کردن شلوار مام استایل با مانتوی مناسب آن

ست کردن شلوار مام استایل با مانتوی مناسب آن برای داشتن یک استایل زیبا و شیک بسیار مهم و ضر…