بهشتی رویایی در دامنه کوه‌های سر به فلک کشیده زاگرس

4
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
به گردش در دل طبیعت بکر و زیبای ایران علاقه دارید؟ طبیعت بی‌نظیر لرستان را از نزدیک تجربه کرده‌اید؟ در میان رشته‌کوه‌های زاگرس یک شب اقامت داشته‌اید؟ اینجا برای شماست.
جنگل نای انگیز

جنگل نای انگیز واقع در استان لرستان در غرب ایران قرار دارد. این جنگل یکی از مناطق طبیعی زیبا و دیدنی ایران است که برای طبیعت خیره‌کننده، درختان سرسبز، آبشارها، رودخانه‌ها و تنوع گونه‌های حیات‌وحش شهرت دارد. همراه دلتامگ سفری به این نقطه زیبای ایران داشته باشید.

جنگل نای انگیز کجاست؟

جنگل نای انگیز یکی از جاذبه‌های گردشگری محبوب در استان لرستان است. در این جنگل می‌توانید در میان درختان بلند و سرسبز قدم بزنید، به صدای آب‌های جاری و آوای پرندگان گوش فرا دهید و از تماشای زیبایی طبیعت لذت ببرید. این منطقه برای پیاده‌روی، کوهنوردی، شنا و عکاسی طبیعت بسیار مناسب است.

چشم انداز زیبای جنگل

جنگل نای انگیز یکی از بهترین مقاصد برای پیداکردن آرامش و استراحت در طبیعت است و تجربه یک گردش رویایی و هیجان‌انگیز را به شما می‌دهد.

این جنگل با گستره‌ای حدود ۱۴۰۰۰ هکتار، با درختان بلند و پوشیده از برگ‌های سبز، آبشارها، رودخانه‌ها و دریاچه‌های زیبا مانند دریاچه دامگاه یکی از بزرگ‌ترین جنگل‌های رشته‌کوه زاگرس است. همچنین وجود تنوع گونه‌های گیاهی و جانوری در این منطقه، آن را به یک پارک ملی ارزشمند تبدیل کرده است.

با پیاده‌روی در مسیرهایی که در این جنگل ایجاد شده‌اند، می‌توانید از زیبایی‌های طبیعی آن لذت ببرید. علاوه بر طبیعت بکر و زیبا، جنگل نای انگیز فرهنگ و تاریخ غنی دارد و در نزدیکی آن می‌توانید روستاها و دهکده‌های سنتی را ببینید و از زندگی روستایی این منطقه باخبر شوید.

اگر جزء علاقه‌مندان به طبیعت، ماجراجویی و آرامش هستید، جنگل نای انگیز یک مقصد بسیار جذاب برای شما خواهد بود.

مطلب پیشنهادی:  5 خاصیت زردچوبه به عنوان دارویی گیاهی

آبشار جنگل زیبا

آبشارهای جنگل نای انگیز

در این جنگل آبشارهای زیبا و فوق‌العاده بسیاری هم وجود دارد که دیدن و آب‌تنی در آن‌ها خالی از لطف نیست.

آبشار آب سبز: این آبشار باشکوه و زیبایی خاصی در دل جنگل نای انگیز قرار دارد. آب آن به رنگ سبزی زیبا و در منظره‌ای بکر و دست‌نخورده از بین درختان سرسبز سرازیر می‌شود.

آبشار چشمه پری: این آبشار در یک منطقه با مناظر طبیعی خیره‌کننده و در میان درختان قرار دارد. آبشاری با ارتفاع قابل‌توجه که آب آن به شکل ریزشی زیبا از بالابه‌پایین جریان می‌یابد.

آبشار پلکانی نای انگیز

آبشار هفت‌چشمه: آبشار شگفت‌انگیز هفت‌چشمه به دلیل وجود هفت دسته آب زیبا که از بالابه‌پایین فرا می‌ریزد، شناخته شده است. تماشای این آبشار و مشاهده طبیعت اطراف آن تجربه‌ای بی‌نظیر است.

آبشار چغندرسو: این آبشار با طولی بیش از ۱۰۰ متر و ارتفاع زیاد، یکی از بزرگ‌ترین و قدرتمندترین آبشارهای جنگل نای انگیز است. رواناب زیر آبشار و صدای آن، یک تجربه حسی بی‌نظیر را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می‌آورد.

سنجاب نای انگیز

پیشنهاد مطالعه: این کلیسای اعجاب‌انگیز پربازدیدترین جاذبه آلمان است

تعداد کلمات مطلب: 421

4 دیدگاه

  1. محمد

    29 اردیبهشت 1402 در 1:09 ب.ظ

    دورود برشهرستان دورود باطبیعت زیباش

    پاسخ

    • زینب پروانه

      30 اردیبهشت 1402 در 10:24 ق.ظ

      کلا طبیعت استان لرستان واقعا زیباست

      پاسخ

  2. ناشناس

    29 اردیبهشت 1402 در 1:18 ب.ظ

    من ی بار رفتم آبشار نای انگیز زیبا ترین آبشار تا حالا دیدم شاید باورتون نشه بیشتر ابشارایه ایرانو رفتم همه زیبا هستند ولی آبشار نای انگیز ی سرو گردن از همه بالاتره

    پاسخ

    • زینب پروانه

      30 اردیبهشت 1402 در 10:23 ق.ظ

      بله واقعا یکی از زیباترین آبشارهای ایران آبشار نای انگیزه

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

خانم باسیاست با این ترفند از شوهرت پول بگیر

روش پول گرفتن از همسر باید با سیاست خانومانه انجام شود. موضوع گرفتن پول از همسر یکی از مسا…