این کلیسای اعجاب‌انگیز پربازدیدترین جاذبه آلمان است

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
معماری سبک گوتیک برای آن‌هایی که به تاریخ قرون وسطی علاقه دارند جذابیت خاصی دارد اما جاذبه این کلیسا تنها در سبک معماری منحصربه‌فرد آن نیست. اینجا جایی برای تماشای هنر و تاریخ است.
کلیسای جامع کلن

کلیسای جامع کلن کلیسایی است در شهری دوهزارساله با قدمتی به بلندای تاریخ که شکوه و جلال آثار باستانی و هنری‌اش در تمام دنیا زبانزد است. دلتامگ در این مقاله به معرفی این کلیسای اعجاب‌انگیز پرداخته است، با ما همراه باشید.

چرا باید به دیدن کلیسای جامع کلن رفت؟

کلیسای جامع کلن یا همان کلیسای سنت پیترو مری یکی از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری آلمان است. این کلیسا در شهر کلن واقع شده و از بزرگ‌ترین کلیساهای جهان به شمار می‌رود.

کلیسای کلن

این کلیسا در سبک گوتیک طراحی شده و از سال ۱۲۴۸ میلادی به‌عنوان مقدس‌ترین مکان کاتولیکی در شمال آلمان شناخته می‌شود. ارتفاع کلیسا از سطح خیابان حدود صد و پنجاه متر است و از زیباترین بناهای گوتیک جهان به شمار می‌رود.

ساخت این بنا در سال ۱۲۴۸ آغاز و در سال ۱۴۷۳ درحالی‌که هنوز کامل نشده بود متوقف شد. در قرن نوزدهم دوباره‌کار ساخت بنا  با نقشه اصلی آغاز شد و در سال ۱۸۸۰ به‌صورت کلیسایی کامل افتتاح شد.

معماری سبک گوتیک کلیسای کلن

کلیسای جامع کلن یکی از محل‌هایی است که میلیون‌ها گردشگر از سراسر دنیا برای بازدید آن به این شهر سفر می‌کنند. این کلیسا علاوه بر جذابیت معماری و هنری خود، دربرگیرنده تندیس‌هایی از اهم شخصیت‌های تاریخی و داستانی نیز هست که بازدیدکنندگان را به سفری در دل تاریخ می‌برد.

از زیبایی‌های کلیسای جامع کلن می‌توان به برج‌های آن اشاره کرد. کلیسا دارای دو برج جنوبی و شمالی است  که از ارتفاعی بیشتر از ۷۰ متر، منظره‌ای زیبا و چشم‌نواز از شهر کلن و اطراف آن را به نمایش می‌گذارند.

مطلب پیشنهادی:  دورافتاده‌ترین قطب اقیانوسی کجاست؟

این کلیسا نقش مهمی در تاریخ و فرهنگ شهر کلن و حتی کشور آلمان ایفا کرده است. کلیسای جامع کلن در سال ۱۹۹۶ میلادی به‌عنوان یکی از آثار مهم تاریخی آلمان، در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

کلیسای اسقف نشین کلن

هم‌جواری کلیسای جامع کلن با رودخانه راین و موقعیت ویژه آن در شهر کلن، باعث شده تا این کلیسا به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر کلن شناخته شود. همچنین، رسوم مذهبی مهمی نیز در این کلیسا برگزار می‌شود که تعداد بسیاری از مردم شهر کلن و شهرهای اطراف در آن شرکت می‌کنند. این کلیسا محل اصلی زندگی اسقف اعظم شهر کلن است.

بازدید از کلیسای جامع کلن یکی از مهم‌ترین تجربه‌های گردشگری در آلمان و اروپا به شمار می‌آید.

کلیسای جامع

پیشنهاد مطالعه: چرا باید به دیدن پارک موزه نظامی وارنا رفت؟

تعداد کلمات مطلب: 378

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

کوه های مریخی ایران کجاست؟

کوه‌های مریخی ایران را تا به حال دیده‌اید؟ کوه‌های مریخی چابهار یکی از جاذبه‌های طبیعی شگف…