بالکن خانه را با کاشت این 5 گیاه دارویی زیبا کنید

0
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای داشتن بالکنی زیبا می‌توانید از گیاهان دارویی پرخاصیت استفاده کنید و از خواص آن بهره‌مند شوید.
کاشت گیاهان دارویی در خانه

با رسیدن فصل بهار، بسیاری از ما که در خانه‌های آپارتمانی زندگی می‌کنیم و از نعمت داشتن حیات به دور هستیم، علاقه داریم بالکن خانه خود را به محیطی دنج و زیبا تبدیل کنیم. برای داشتن بالکن زیبا می‌توانید کمی خلاقیت به خرج دهید و با کاشت گیاهان دارویی در خانه ، علاوه بر لذت بردن از فضای سبز آنجا از این گیاهان دارویی نیز استفاده کنید. برای آشنایی با پرسودترین گیاهان برای کاشت در خانه و آموزش کاشت گیاهان دارویی با دلتامگ همراه باشید.

کاشت گیاهان دارویی در خانه

کشت گیاه دارویی در منزل کار چندان مشکلی نیست و شما می‌توانید با کمی بررسی و به دست آوردن اطلاعات از زمان کاشت گیاهان دارویی، بالکنی زیبا بسازید. بهترین گیاهان بالکن مقاوم به سرما و گرما عبارتند از:

بابونه

بابونه یک گیاه آرامبخش و ضد التهاب است که در آن مقادیر زیادی آزولن وجود دارد. این گیاه برای تسکین دردهای آرتروزی و داشتن خوابی آرام در طول شب بسیار مفید است. بنابراین خوردن روزانه یک لیوان از دمنوش این گیاه می‌تواند روی کیفیت خواب شبانه شما تأثیر بگذارد. برای رشد این گیاه در بالکن به آفتاب و آب و هوای معتدل نیاز داریم. فصل کاشت این گیاه بعد از پایان سرما است و شما می‌توانید با کاشت این دانه‌ها در بالکن از زیبایی و خواص آن لذت ببرید.

کاشت گیاهان دارویی در خانه

 آویشن

برای کاشت گیاهان دارویی در خانه ، آویشن بهترین انتخاب است. برای کاشت و پرورش می‌توانید گیاه آن را داخل گلدان قرار دهید و یا بذر آن را داخل خاک بریزید تا رشد کند. شرایط مناسب برای رشد گیاه باید به گونه‌ای باشد که نور کافی و زهکش مناسب را در اختیار داشته باشد  آب‌دهی به این گیاه باید به طور متوسط انجام شود به گونه‌ای که نه خاک آن خشک و نه مرطوب باشد.

کاشت گیاهان دارویی در خانه

زنجبیل

زنجبیل یک گیاه تند، شیرین و پر فایده است که قسمت مفید و غده مانند آن زیر زمین رشد می‌کند. از جمله خواص درمانی زنجبیل ضد التهاب، افزایش دهنده گردش خون و گرم کننده بدن است و برای رفع نفخ شکم، مشکلات معده و حالت تهوع بسیار مفید است. زنجبیل برای رشد به محیطی گرم و مرطوب نیاز دارد.

مطلب پیشنهادی:  مبل تخت خواب شو؛ زیباترین و کاربردی‌ترین مدل‌ها

برای کاشت زنجبیل، باید یک عدد زنجبیل تازه را که پوست کاملا لطیفی دارد تهیه کنید. آن را خیس کرده و داخل دستمال کاغذی بپیچید. سپس زنجبیل را داخل نایلون قرار دهید و در مکانی تاریک بگذارید. زنجبیل بعد از یک هفته جوانه می‌زند. حالا این زنجبیل جوانه زده را در گلدان بکارید. توجه داشته باشید که برای کاشت زنجبیل حتما از گلدانی که کف آن سنگ چیده شده و  سوراخ است استفاده کنید.

کاشت گیاهان دارویی در خانه

 اسطوخودوس

اگر به زیبایی بالکن خود بسیار اهمیت می‌دهید هنگام کاشت گیاهان دارویی در خانه ، حتما اسطوخودوس را انتخاب کنید. اما توجه داشته باشید که زنبورهای عسل علاقه شدیدی به این گیاه دارویی دارند. این گیاه نسبتاً مقاومت بالایی دارد و برای رشد به آفتاب و گرما نیاز دارد. روش کاشت گیاه دارویی اسطوخودوس بسیار ساده است و تنها باید محیطی را برای آن فراهم کنید تا از وزش باد در امان باشد؛ به همین دلیل بهتر است آن را در شرایطی بکارید که دور تا دور آن حصار نصب شود و جلوی باد شدید را بگیرد.

کاشت گیاهان دارویی در خانه

 آلوئه ورا انتخابی مناسب برای کاشت گیاهان دارویی در خانه

آلوورا از بهترین گیاهان دارویی برای کاشت در خانه است که خواص زیادی در صنایع داروسازی و آرایشی و بهداشتی دارد. شما با پرورش این گیاه می‌توانید از ژل آلوئه ورا برای پوست خود استفاده کنید و نتیجه بی‌نظیر آن را در خصوص سوزش، اگزما و تحریکات پوستی مشاهده کنید.

این گیاه برای رشد به محیطی مرطوب و دمایی حدود ۱۷ تا ۲۴ درجه سانتی‌گراد نیاز دارد. گرما و سرمای شدید موجب خراب شدن گیاه می‌شود. بهتر است آلوئه ورا را در مکانی قرار دهید که در برخی از ساعات روز نور آفتاب به صورت مستقیم به آن بتابد.

پیشنهاد مطالعه: تبدیل شوفاژ به کنسول تنها با 6 حرکت ساده!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

ایده های جذاب برای چیدمان بالکن لاکچری

بالکن‌ها می‌توانند فضایی عالی برای استراحت، غذا خوردن و لذت بردن از فضای باز باشند. با کمی…