7 اشتباه رایج در چیدمان ورودی منزل!

0
13
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دکوراسیون ورودی منزل نشان دهنده سلیقه شماست پس باید در انتخاب وسایل و طراحی این قسمت از خانه خود نکاتی را رعایت کنید.
چیدمان ورودی خانه

چیدمان ورودی خانه در دکوراسیون داخلی از اهمیت بسیاری برخوردار است؛ چرا که این قسمت از خانه اولین مکانی است که مهمان‌ها با آن مواجه می‌شوند. طراحی این قسمت از خانه باید به گونه‌ای باشد که در بدو ورود تاثیر خوبی روی مهمان بگذارد. برای تزئین ورودی منزل ایده‌های مختلفی وجود دارد؛ اما انجام برخی کارها نه تنها سبب زیبایی ورودی منزل شما نمی‌شود، بلکه نتیجه عکس به همراه دارد. در این مطلب از دلتامگ با ما همراه باشید تا به اشتباهات چیدمان ورودی خانه، بپردازیم.

اشتباهات رایج در چیدمان منزل

چیدمان ورودی خانه باید به گونه‌ای باشد که در کنار زیبایی، کاربردی نیز باشد. برای مثال اگر مدل خانه به گونه‌ای است که باید با کفش وارد شویم، بسیار مهم است که به فضای قرار گرفتن کفش‌ها و صندل‌های روفرشی فکر کنیم. بنابراین در چیدمان ورودی ساختمان، باید از انجام یکسری اشتباهات رایج که در ادامه به آن می‌پردازیم خودداری کنید.

چیدمان ور.ردی خانه

عدم استفاده از آینه

استفاده از آینه خصوصا در خانه‌هایی با متراژ کوچک بسیار مهم و کاربردی است چرا که باعث بزرگ‌تر شدن فضا از حد واقعی خود می‌شود. بنابراین بهتر است آینه کنار درب قرار گیرد و از قرار دادن آن روبه‌روی درب ورودی خودداری کنید.

نورپردازی غیر اصولی

برای زیباتر شدن چیدمان ورودی خانه، نورپردازی درست و اصولی این قسمت می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد. از اشتباهات رایج دکوراسیون ایرانی این است که نسبت به این قسمت از خانه بی‌توجه هستند. اگر راهروی ورودی تاریک و دلگیر باشد، باعث می‌شود تا انرژی منفی در مکان جریان یابد. برای مقابله با این اشتباه بهتر است متناسب با متراژ فضای ورودی، از لوستر مدرن استفاده کنید.

 چیدمان ورودی خانه

استفاده از جاکفشی و کمد بزرگ در چیدمان ورودی خانه

بیشترین اشتباهی که در چیدمان راهروی ورودی منزل انجام می‌شود، قرار دادن کمد و جاکفشی‌های بزرگ است، بدون اینکه به فضای این قسمت توجه شود. بهتر است در راهرو ورودی، جاکفشی و کمدی جمع و جور با درب کشویی قرار دهید و برای زیبایی بیشتر اکسسوری‌هایی روی قفسه آن قرار دهید.

مطلب پیشنهادی:  با این ترفند به راحتی در خانه درخت موز بکارید!

 استفاده نکردن از مبلمان

ورودی خانه باید به گونه‌ای طراحی شود که در هنگام ورود احساس آرامش را به افراد منتقل کند و فضایی برای استقبال از مهمان‌ها داشته باشد، به همین منظور در طراحی این مکان، چیدمان مبلمان و قرار دادن اکسسوری‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است. در صورتی که شما از مبلمان و هیچ وسیله‌ای در ورودی استفاده نکنید، باعث می‌شود تا این فضا بسیار خالی به نظر برسد.

 چیدمان ورودی خانه

قرار دادن میز کنسول

اگر ورودی شما کوچک است، به جای قرار دادن میز کنسول و قفسه که جای زیادی اشغال می‌کند، برای دکوراسیون ورودی‌های کوچکی که یک راهروی کم عرض دارند از یک طاقچه باریک استفاده کنید.

استفاده از رنگ‌های تیره در چیدمان ورودی خانه

برای ورودی خانه هرگز از رنگ‌های تیره استفاده نکنید؛ چرا که این قسمت اولین بخشی از خانه است که دیده می‌شود. استفاده از رنگ تیره باعث می‌شود فضای خانه دلگیر و تاریک شود.

 چیدمان ورودی خانه

استفاده از گل‌های مصنوعی

برخی از افراد برای دیزاین راهروی ورودی منزل از گل‌های مصنوعی استفاده می‌کنند؛ اما برای منتقل کردن حس طراوت و شادابی به اعضای خانواده و مهمان‌ها، بهتر است از گلدان‌های طبیعی استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: 6 راهکار ساده و ارزان برای چیدمان آشپزخانه بدون کابینت!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

بهترین مدل مبلمان چستر برای داشتن دکوراسیونی زیبا و شیک

مبلمان چستر نوعی مبلمان کلاسیک و شیک است که می‌تواند به هر دکوراسیونی زیبایی و ظرأفت ببخشد…