5 ترفند عالی و کم هزینه برای تمیز کردن کاغذ دیواری!

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کاغذ دیواری‌های کثیف و سیاه باعث زشت شدن دکوراسیون خانه ما می‌شوند؛ برای حل این مشکل راه‌های ساده‌ و کم هزینه‌ای وجود دارد که می‌توانید کاغذ دیواری را مانند روز اول نو کنید.
تمیز کردن کاغذ دیواری

برای هر یک از ما زیبا بودن چیدمان خانه و تمیز بودن آن، اهمیت بسیار دارد؛ از آنجا که بیشتر ما از کاغذ دیواری برای دیوارهای خانه استفاده می‌کنیم، نگهداری و تمیز ماندن آن برای ما بسیار مهم است. به همین دلیل ما در این مطلب از دلتامگ قصد داریم درباره روش تمیز کردن کاغذ دیواری اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم؛ تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

نحوه تمیز کردن کاغذ دیواری

تمیز کردن کاغذ دیواری

بسیاری از افراد هنگام تمیز کردن کاغذ دیواری با این سوال مواجه می‌شوند که از کجا بفهمیم کاغذ دیواری قابل شستشو است؟ برای پاسخ به این سوال لازم  است درباره کاغذ دیواری اطلاعات لازم را به دست آورید. کاغذ دیواری های وینیلی تمیز کاری سختی ندارند آن‌هایی که پوشش فابریک یا پارچه‌ای دارند و از وینیل و آکریلیک در آن‌ها استفاده شده، قابل شستشو هستند؛ کاغذ دیواری‌های پوستی و بدون برجستگی نیز نباید خیس شوند و در صورت نیاز برای تمیز کردنشان، باید آن‌ها را لکه‌گیری کنید.

بهترین روش تمیز کردن کاغذ دیواری

برای تمیز کردن کاغذ دیواری لازم است مراحل زیر را به درستی انجام دهید.

پاک کردن دوده از کاغذ دیواری

برای رفع سیاهی کاغذ دیواری، دو قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی را با آب گرم مخلوط کنید و درون سطل بریزید، توجه داشته باشید که نباید از مایع ظرفشویی‌های رنگی استفاده کنید؛ چرا که ممکن است آثار لکه روی کاغذ برجای بماند. بنابراین قبل از شروع مقداری مایع را در گوشه‌ای از کاغذ دیواری امتحان کنید. هنگام تمیز کردن باید در جهت خطوط کاغذ دیواری این کار را انجام دهید.

تمیز کردن کاغذ دیواری

خشک کردن کاغذ دیواری

بعد از استفاده مایع تمیز کننده کاغذ دیواری، لازم است یک سطل دیگر را از آب پر کنید و با استفاده از یک پارچه تمیز، هر قسمت را که تمیز کردید پاک کنید؛ اما به این نکته توجه داشته باشید که بیش از حد دستمال را خیس نکنید و بلافاصله با یک حوله خشک آن را پاک کنید.

مطلب پیشنهادی:  شگفت‌انگیز‌ترین کتابخانه‌های دنیا را می‌شناسید؟

استفاده از جاروبرقی برای تمیز کردن کاغذ دیواری

بهترین روش برای از بین بردن گرد و غبار کاغذ دیواری، استفاده از جارو برقی است. برای استفاده از این روش لازم است بدانید که نباید جارو برقی را روی کاغذ بکشید؛ چرا که ممکن است چسب کاغذ دیواری برداشته شود.

تمیز کردن کاغذ دیواری

پاک کردن کاغذ دیواری با اتو

برای استفاده از این روش یک حوله کاغذی را روی لکه قرار دهید و یک اتو داغ را روی حله بگذارید؛ اینگونه خواهید دید که چربی‌ها به حوله جذب می‌شوند.

استفاده از پاک کن برای پاک کردن کاغذ دیواری

بهترین روش برای از بین بردن اثر انگشت روی کاغذ دیواری، استفاده از یک پاک‌کن ژله‌ای است؛ پا کن می‌تواند چربی و آلودگی را به راحتی از سطح کاغذ دیواری به خود جذب کند.

تمیز کردن کاغذ دیواری

استفاده از سوهان برای از بین بردن لکه ماژیک 

از یک جسم تیز مثل سوهان یا چاقو استفاده کنید و سطح رویی ماژیک را بردارید و کمی ضربه بزنید تا پودرهای باقیمانده از روی کاغذ به پایین بریزند؛ سپس یک حوله کاغذی را روی لکه قرار دهید و کمی اتو را با دمای پایین روی آن فشار دهید تا لکه ها از بین بروند. یک دقیقه حوله را در همان حالت نگه دارید تا لکه به آن جذب شود.

پیشنهاد مطالعه: 7 ترکیب رنگ جذاب طوسی در دکوراسیون منزل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

تزیین باغچه با ایده‌های خلاقانه و بکر

به گزارش دلتا تزیین باغچه خانه، به شما روح و جان تازه‌ای می‌دهد و شما می‌توانید از نگاه کر…