چه روش‌هایی برای بهبود روابط دورکاری مهم است؟

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بهبود ارتباط و افزایش تعاملات کاری، تشکیل گروه‌های کاری مجازی، برگزاری جلسات تلفنی و آنلاین، رعایت قوانین حریم خصوصی در ارتباطات آنلاین و برخورد خوب با مشکلات فردی از جمله راهکارهایی هستند که می‌تواند در بهبود روابط کاری هنگام دورکاری مفید باشند.
بهبود روابط دورکاری

با ظهور فناوری‌های جدید و استفاده بیشتر از روش‌های دورکاری، ارتباطات کاری هم به صورت آنلاین و از راه دور انجام می‌شود. این شیوه کاری، مزایا و امکانات بسیاری را برای کارمندان و کارفرمایان به دنبال داشته است. با این حال، روابط کاری در این شرایط ممکن است با چالش‌هایی روبه‌رو شوند که باعث کاهش تعاملات اجتماعی و احساس انزوا در محیط کاری شود. برای بهبود روابط دورکاری در این شرایط، چند راهکار می‌تواند موثر باشد. با دلتا مگ همراه باشید.

تماس با همکاران برای بهبود روابط دورکاری

تماس با همکاران برای بهبود روابط دورکاری

تماس با همکاران در جریان کار از موضوعات مهمی است که برای بهبود روابط دورکاری و افزایش تعاملات میان اعضای یک گروه کاری، بسیار موثر است. ارتباط مستمر و مستقیم با همکاران، امکان برقراری یک ارتباط سالم، مبتنی بر اعتماد و همدلی را فراهم می‌کند.

برای تماس با همکاران برای بهبود روابط دورکاری، ابزارهای مختلف ارتباطی وجود دارد که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

  • Skype: این ابزار، یکی از محبوب‌ترین ابزارهای ویدئو کنفرانس است که به کاربران امکان می‌دهد تصاویر و صدا را با همکاران خود به اشتراک بگذارند.
  • Zoom: این ابزار، همچنین قابلیت‌های بسیاری مانند مشارکت فایل، نمایش صفحه کامپیوتر و… را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.
  • Microsoft Teams: این ابزار، یک پلتفرم کامل ارتباطی و هماهنگی است که برای تیم‌های کاری طراحی شده است.
  • Google Meet: این ابزار، برای برقراری تماس ویدئویی و اشتراک گذاری صفحه کاری و فایل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این ابزارها می‌توانند به کاربران اجازه دهند تا با همکاران خود در سراسر جهان در ارتباط باشند و در هر زمان و هر مکانی به کارهای خود ادامه دهند.

تشویق همکاران

تشویق همکاران برای بهبود روابط دورکاری

تقدیر کردن و تشویق همکاران در فرایند دورکاری تاثیرگذار است و می‌تواند به بهبود کیفیت کار و افزایش بهره‌وری کاربران کمک کند. در واقع، فرآیند دورکاری با خودش چالش‌هایی همراه است که با تشویق و تقدیر از همکاران قابل پیشگیری هستند و به عنوان یک عامل مهم در موفقیت فرآیند دور کاری در شرکت‌ها و سازمان‌ها محسوب شود.

جلسات حضوری برای بهبود روابط دورکاری

به طور کلی، جلسات حضوری می‌توانند در مواردی که به بحث و بررسی موضوعاتی که به تصمیم‌گیری نیاز دارند، در دور کاری، پیامدهایی برای سازمان دارند و یا برای تقویت ارتباطات بین همکاران و مدیران، مورد استفاده قرار گیرند. همچنین، جلسات حضوری می‌توانند به عنوان فرصتی برای آشنایی بیشتر همکاران با یکدیگر و برقراری ارتباطات شخصیتی و ایجاد انگیزه و اتحاد در بین آن‌ها، نیز مورد استفاده قرار بگیرند.

مطلب پیشنهادی:  آرامگاه خیام؛ بنایی استوار از هنر و معماری و ستاره‌شناسی!

جلسات حضوری برای بهبود روابط دورکاری

مزایا و معایب دورکاری

دورکاری مزایای زیادی را به همراه دارد، اما در عین حال مشکلاتی را نیز برای کارمندان به وجود می‌آورد. برخی از این مشکلات عبارت‌اند از:

  • احساس انزوا: کارمندانی که به صورت دورکاری کار می‌کنند، ممکن است در بلند مدت احساس انزوا و خستگی شدید کنند، زیرا همراهی همکاران در محیط کار به صورت حضوری کاهش می‌یابد.
  • کاهش ارتباطات: با دور شدن از محیط کار، ارتباطات کاری کاهش می‌یابد و احساس عدم هماهنگی و تنهایی نیز برای کارمندان به وجود می‌آید.
  • نوآوری و خلاقیت: دورکاری ممکن است بر روی توانایی کارمندان برای ارائه نوآوری و خلاقیت تاثیر منفی بگذارد. این مسئله ممکن است به دلیل نبود فضای کاری و همکاری بین کارمندان باشد.
  • مشکلات فنی: در فرایند دورکاری، ممکن است به مشکلات فنی مانند اتصال اینترنت، ابزارهای کاری و … برخورد کرد که می‌تواند تاثیر منفی بر روی عملکرد کاری کارمندان بگذارد.
  • مشکلات خانوادگی: بعضی از کارمندان در دورکاری، ممکن است با مشکلات خانوادگی مواجه شوند که می‌تواند تاثیر منفی بر روی کارایی آن‌ها بگذارد.

مشکلات خانوادگی

سخن آخر برای بهبود روابط دورکاری

به طور کلی، دور کاری مزایا و معایب خود را دارد، اما با رعایت اصول و روش‌های بهینه‌سازی و مدیریت، می‌توان از مزایای آن بهره‌برداری کرد و مشکلات آن را کاهش داد.

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از روانشناسی بهترین مدیران متولد چه ماهی هستند؟ را بخوانید.

تعداد کلمات مطلب: 623

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

4 سیاست زنانه که قلب مردان را تسخیر می‌کند

سیاست‌های زنانه به شما کمک می‌کنند تا در روابط عاطفی خود موفق‌تر عمل کنید. سیاست‌های زنانه…