بدون مواد شیمایی سینک ظرفشویی را برق بیندازید!

0
3
زمان مطالعه: 2 دقیقه
برای تمیز کردن سینک ظرفشویی نیازی به استفاده از مواد شوینده قوی نیست؛ خودتان در خانه مواد شوینده طبیعی درست کنید.
تمیز کردن سینک ظرفشویی

با توجه به اینکه ظروف و مواد خوراکی در سینک آشپزخانه قرار می‌گیرند؛ بنابراین بسیار مهم است که در فواصل زمانی کم آن را ضد عفونی کنیم. بسیاری از ما برای تمیز کردن سینک ظرفشویی و از بین بردن لکه‌ها از مواد شیمیایی استفاده می‌کنیم که این امر بسیار اشتباه است. چرا که استفاده از این مواد لکه‌ها را برای مدت زمان کم از بین می‌برد و در مقابل باعث کدر شدن سینک می‌شود. برای حفظ کیفیت سینک و تمیز کردن سینک ظرفشویی استیل، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

بهترین روش از بین بردن سیاهی سینک ظرفشویی

تمیز کردن سینک ظرفشویی

برای تمیز کردن سینک ظرفشوی می‌توانید از در دسترس‌ترین موادی که در خانه دارید استفاده کنید و شاهد از بین رفتن جرم سنک ظرفشویی باشید.

استفاده از مسواک برای تمیز کردن سینک ظرفشویی

دیگر مسواک‌های قدیمی خود را دور نیاندازید؛ چرا که بهترین روش تمیز کردن سینک ظرفشویی استیل، استفاده از مسواک‌های قدیمی است. مسواک می‌تواند نقاطی از سینک که به آن دسترسی نداریم هم تمیز کنیم.

چگونه رسوب آب را از بین ببریم؟

بسیاری از ما شاهد لکه‌های آهکی در اطراف سینک و شیرآلات هستیم که به راحتی پاک نمی‌شوند و نیاز به یک مواد قوی‌تری دارند. برای از بین بردن این جرم‌های سخت می‌توانید از لیمو استفاده کنید. لیمو به راحتی می‌تواند لکه‌های آهک را از بین ببرد. در این روش کافی است یک عدد لیمو را به قسمت‌های آهکی سینک و لوله بزنید و دو ساعت زمان دهید. در نهایت سینک را کامل با استفاده از دستمال خشک کنید.

مطلب پیشنهادی:  8 ترفند برای انتخاب پرده لوکس

تمیز کردن سینک ظرفشویی با جوش شیرین و سرکه

برای برق نداختن سینک ظرفشویی اگر روی سینکتان لکه و رسوب وجود دارد، یک پارچه تمیز را در سرکه سفید بخیسانید، روی سینک بکشید تا کاملا تمیز شود و لکه ها از بین بروند.همچنین می‌توانید نمک و جوش شیرین را با مقداری آب یا سرکه ترکیب کنید و سینک را با این ترکیب شستشو دهید، تا لکه ها از بین بروند.

تمیز کردن سینک ظرفشویی

طرز تهیه تمیز کننده قوی خانگی برای از بین بردن جرم سینک ظرفشویی

با مخلوط کردن چند مواد خانگی می‌توانید بهترین جرم‌گیر سینک ظرشویی و شیرآلات را در خانه درست کنید. موادی را که در ادامه ذکر می‌شود با یکدیگر مخلوط کنید و در یک ظرف اسپری بریزید.

مواد لازم:

  • 1/2 فنجان جوش شیرین
  • 1/2 فنجان بوراکس
  • 1/2 فنجان نمک دریایی
  • 15 قطره روغن گیاهی گریپ فروت

تعداد کلمات مطلب: 387

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

بهترین زمان آبیاری گل های آپارتمانی در فصل بهار

از مهم‌ترین نکات هنگام مراقبت از گیاهان، نحوه آبیاری گل های آپارتمانی است که نقش بسیار موث…