کاغذ دیواری یا رنگ، کدام یک به صرفه‌تر است؟

2
5
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر بین انتخاب رنگ و کاغذ دیواری برای دیوارهای خانه مردد هستید و نمی‌دانید که کدام یک بهتر است، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.
کاغذ دیواری یا رنگ

مهم‌ترین مرحله هنگام تغییر دکوراسیون که بسیار در زیبایی منزل موثر است، انتخاب رنگ یا کاغذ دیواری است. برای بیشتر ما این سوال به وجود می‌آید که کاغذ دیواری یا رنگ، کدام بهتر است؟ و یا اینکه تفاوت قیمت رنگ و کاغذ دیواری چقدر است؟ در این مطلب با دلتامگ همراه باشید تا درباره مزایای کاغذ دیواری نسبت به رنگ بیشتر صحبت کنیم.

مقایسه کاغذ دیواری با رنگ

امروزه همه ما در تلاش هستیم که با کم‌ترین بودجه بتوانیم بهترین تغییرات را در منزل ایجاد کنیم. از سوی دیگر یکی از فاکتورهایی که برای همه خانم‌ها اهمیت دارد، این است که الان کاغذ دیواری مد یا رنگ؟ در نگاه اول شاید به‌نظر برسد که قیمت رنگ بسیار به‌صرفه‌تر از کاغذ دیواری است در حالی که این‌گونه نیست.  در بیشتر مواقع هزینه کاغذ دیواری بسیار مناسب‌تر از رنگ آمیزی است؛ اما به این نکته توجه داشته باشید که کاغذ دیواری در انواع مختلف و رنگ‌های متنوعی در بازار موجود است و بسته به انتخاب شما قیمت ان نیز تغییر می‌کند.

کاغذ دیواری یا رنگ

مزایای استفاده از کاغذ دیواری

اگر قصد دارید از کاغذ دیواری برای دیوارهای خانه استفاده کنید، لازم است با انواع کاغذ دیواری، مزایا و اینکه بهترین کاغذ دیواری برای خانه های کوچک باید چه ویژگی داشته باشد، با ما همراه باشید.

تنوع طرح و نقش

از مهم‌ترین تفاوت‌های کاغذ دیواری یا رنگ این است که تنوع طرح و نقش در کاغذ دیواری بیشتر است و به راحتی با دکوراسیون خانه هماهنگ می‌شود؛ به همین دلیل هنگام انتخاب رنگ دست شما بازتر است و راحت‌تر می‌توانید دیوارها را با دکوراسیون منزل ست کنید.

عمر مفید کاغذ دیواری یا رنگ کدام یک بیشتر است

برای همه ما مهم است متریالی که انتخاب می‌کنیم از عمر مفیدی برخوردار باشد؛ در بسیاری از مواقع می‌توان گفت که کاغذ دیواری دوام بیشتری نسبت به رنگ دارد و این دوام باتوجه به برند انتخابی و رنگ ممکن است بیشتر و یا کمتر شود. بنابراین اگر شما کاغذ دیواری یا رنگ با کیفیت پایین انتخاب کنید، هیچ کدام برای شما عمر مفیدی نخواهند داشت. در حالت کلی می‌توان گفت عمر متوسط رنگ 3 تا 5 سال و عمر متوسط کاغذ دیواری 5 تا 7 سال است.

مطلب پیشنهادی:  بهترین روش چیدمان خانه مستطیلی با عرض کم

کاغذ دیواری یا رنگ

ثبات رنگ در کاغذ دیواری

از مهم‌ترین مزایای کاغذ دیواری این است که ثبات رنگ در کاغذ دیواری بسیار بیشتر از رنگ است؛ اکثر کاغذ دیواری‌های جدید مقاومت خوبی در برابر گرد و غبار، نور آفتاب و جذب دوده دارند؛ اما در مقابل حتی مرغوب‌ترین رنگ‌ها پس از گذشت مدت زمانی، زیبایی اولیه خود را از دست داده و زرد و کدر می‌شوند در صورتی که این مورد به هیچ عنوان در کاغذ دیواری‌های مرغوب مشاهده نمی‌شود.

نحوه نصب کاغذ دیواری

همان طور که می‌دانید رنگ آمیزی دیوارها به دلیل زیرسازی و رنگ کردن چند مرتبه آن‌ها، نیاز به زمان بیشتری دارد و یک رنگ‌آمیزی ساده شاید تا یک هفته زمان نیاز داشته باشد. در حالی که برای نصب کاغذ دیواری نیاز به زیرسازی ساده‌ای دارد و نصب آن در فضایی مشابه بیشتر از یک یا دو روز زمان نمی‌برد. علاوه بر این کاغذ دیواری‌ها این قابلیت را دارند که نقایص موجود بر روی دیوار را بپوشانند.

کاغذ دیواری یا رنگ

مقایسه عایق بودن کاغذ دیواری یا رنگ؟

اکثر کاغذ دیواری‌ها به دلیل ضخامتی که دارند در نقش یک آکوستیک و عایق حرارتی و برودتی عمل می‌کنند. اگر شما در مکان‌های شلوغ و پرتردد می‌خواهید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید قطعا کاغذ دیواری مناسب‌تر است. رنگ‌ها نمی‌توانند عایق خوبی باشند و از این نظر هیچ امتیازی نمی‌گیرند.

پیشنهاد مطالعه: با جدیدترین لوازم دکوری منزل، خانه خود را شیک و زیبا جلوه دهید!

2 دیدگاه

  1. ک کربلایی

    5 فروردین 1402 در 2:43 ب.ظ

    عمر مفید رنگ تا 10 سال هم هست . بستگی به نوع رنگ و نحوه نگهداری داره

    پاسخ

  2. محمد

    22 مهر 1402 در 7:37 ب.ظ

    سلام وقت بخیر
    مقاله خیلی خوبی بود. موفق باشید

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

بهترین نورپردازی در خانه های کوچک

نورپردازی نقش مهمی در ایجاد فضایی دلنشین و زیبا در خانه‌ها دارد، به خصوص در خانه‌های کوچک …