اجاره و خرید آپارتمان در یافت آباد چند؟

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چنانچه قصد سکونت در محله یافت آباد را دارید و می‌خواهید با بهترین مناطق و قیمت خرید آپارتمان در یافت آباد آشنا شوید با ما همراه باشید.
خرید آپارتمان در یافت آباد

امروز در این مطلب از دلتامگ قصد داریم درباره یکی از محله‌های جنوب غربی تهران اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم. محله یافت آباد قدمت بالایی دارد و از دسترسی و امکانات رفاهی مناسبی نیز برخوردار است؛ ویژگی‌های منحصر به فرد این محله باعث شده، قیمت خانه در این منطقه بسیار مناسب و پایین‌تر از سایر نقاط تهران باشد. چنانچه قصد خرید آپارتمان در یافت آباد را دارید، برای اطلاع از جزئیات این محله با ما همراه باشید.

محله یافت آباد تهران کجاست؟

همان‌طور که گفتیم یافت آباد در جنوب غربی و منطقه ۱۷ شهرداری تهران قرار دارد و از شمال به خیابان معلم، از غرب به بزرگراه سعیدی، از شرق به محله ابوذر غربی و امام سجاد و از جنوب به محله وصفنارد متصل است. یکی از دلایلی که باعث شده بیشتر ساکنان تهران با این منطقه آشنایی داشته باشند، وجود مجتمع‌های تجاری و پاساژ‌های بزرگ فروش مبلمان یا همان بازار مبل یافت آباد است. البته در کنار این مراکز تجاری، خانه‌های مسکونی بسیاری به چشم می‌خورند.

بافت محله یافت آباد قدیمی است به‌گونه‌ای که بیشتر خانه‌ها در کوچه‌های باریک قرار دارند؛ اما بخش تجاری آن، خیابان‌های عریض و بافت مدرنی دارد. یکی از دلایل نام‌گذاری محله یافت آباد، خرید اراضی این منطقه به دست پادشاه قاجار بود. یافت آباد به معنای من یافتم است و تا امروز نام این محله تغییر نیافته است. با خرید آپارتمان در یافت آباد به‌راحتی به بزرگ‌ترین بازار مبل ایران دسترسی خواهید یافت.

یافت آباد

نقشه

دسترسی به حمل‌ونقل محله یافت آباد چگونه است؟

دسترسی این محله به بزرگراه آزادگان و فتح باعث شده رفت‌و‌آمد به این محله با اتومبیل شخصی به‌سادگی صورت گیرد؛ علاوه‌برآن اگر قصد استفاده از وسایل نقلیه عمومی را دارید، این منطقه ایستگاه مترو مجزا ندارد، اما می‌توانید از نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به این محله که در ایستگاه عبدل‌آباد قرار دارد استفاده کنید. خطوط بی‌آرتی و تاکسیرانی نیز در این محله فعال است.

قیمت خانه در یافت آباد

قیمت خرید آپارتمان در یافت آباد چگونه است؟

آنچه که باعث شده افراد بسیاری تمایل به خرید خانه در محله یافت آباد را داشته باشند، قیمت مناسب رهن و اجاره و خرید خانه است. می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین دلایل قیمت پایین ملک در این منطقه این است که بیشتر سند‌های ملک، در این محله به‌صورت اوقافی است.

مطلب پیشنهادی:  مزایا و معایب خرید آپارتمان در استاد معین

در حال حاضر قیمت هر متر زمین در یافت آباد بین 30 تا 45 میلیون متغیر است، در نتیجه شما برای خرید یک واحد آپارتمان 51 متری در این محله به 2 میلیارد نقدینگی نیاز دارید؛ این در حالی است که قیمت یک واحد آپارتمان 90 متری در همان محله 2 میلیارد و 700 میلیون است؛ بنابراین شما می‌توانید متناسب با بودجه خود در محله یافت آباد صاحب‌ خانه شوید.

متراژسن بناقیمت هر مترمربع (تومان)قیمت کل (تومان)
93 متر10 سال ساخت38,710,000 3,600,000,000
72 متر14 سال31,944,000 2,300,000,000
51 متر10 سال ساخت39,216,000 2,000,000,000

اجاره آپارتمان در یافت آباد

از آنجایی که یافت آباد دسترسی خوبی به سایر نقاط تهران دارد و نیز از رونق بسیاری برخوردار است و قیمت خانه‌ها در این منطقه پایین‌تر و معقول‌تر از بقیه مناطق است، می‌توان انتظار داشت که قیمت رهن و اجاره آپارتمان در یافت آباد نیز متعادل باشد.

متراژسن بناقیمت رهن (تومان)قیمت اجاره (تومان)
85 مترنوساز550,000,000 رهن کامل
64 متر8 سال ساخت80,000,000 8,500,000 
45 متر13 سال ساخت200,000,000 500,000 

محله‌های خوب یافت آباد کدام است؟

اگر قصد خرید آپارتمان در یافت آباد را دارید، لازم است بدانید که بهترین منطقه یافت آباد کجاست؟ شهرک بهداشت، شهرک امام خمینی، ابراهیم‌آباد، ترک آباد، سعید آباد، عرب آباد، ارشد آباد، کوی نسترن و شهرک مسلمین جزو بهترین محله‌های این منطقه است و انواع امکانات رفاهی، درمانی و آموزشی در این مناطق به چشم می‌خورد.

ایستگاه متروی یافت آباد

 سخن پایانی

بیشتر رشد این محله از سال 1330 به بعد اتفاق افتاد. با ساخت کارخانه‌های مهمی چون لبنیات پاک و بسیاری از کارخانه‌های دیگر، این منطقه از لحاظ اقتصادی رشد خوبی پیدا کرد و همین امر باعث شد توجه افراد بسیاری به این محله معطوف شود. با خرید آپارتمان در یافت آباد ساکن یکی از پررونق‌ترین محله‌های تهران خواهید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در محله های تهران

همچنین بخوانید

محله مرزداران تهران کجاست؟+ نمونه آگهی خرید

مرزداران در شمال غربی پایتخت و در منطقه 2 شهرداری تهران واقع شده است. مرزداران در نزدیکی م…