جدیدترین نحوه چیدمان پذیرایی مستطیل شکل

1
15
زمان مطالعه: 4 دقیقه
همه ما دوست داریم یک خانه زیبا و شیک داشته باشیم. به همین دلیل نوع چیدمان وسایل در پذیرایی بسیار تاثیرگذار است. برای آشنایی با نوع چیدمان وسایل در پذیرایی مستطیل شکل با ما همراه باشید.
چیدمان پذیرایی مستطیل شکل

با توجه به اینکه نقشه و ابعاد هر خانه متفاوت است روش‌های مختلفی هم برای چیدمان پذیرایی وجود دارد. بسیاری از ما هنگام چیدمان پذیرایی مستطیل شکل با مشکلاتی مواجه می‌شویم؛ یکی از این مشکلات این است که چیدمان نباید به گونه‌ای باشد که طول پذیرایی بیشتر از حد معمول نشان داده شود. اینگونه زیبایی وسایل کمتر به چشم می‌آیند؛ اگر اصول و نحوه چیدمان پذیرایی مستطیلی را رعایت کنید، می‌توانید بدون آنکه فضای بیشتری را اشغال کنید، از تمام نقاط خانه نهایت استفاده را ببرید. برای آشنایی با بهترین مدل چیدمان پذیرایی مستطیل شکل، تا انتهای مطلب با دلتامگ همراه باشید.

راهنمای دکوراسیون پذیرایی مستطیلی

یکی از مشکلات پذیرایی مستطیلی این است که با قرار دادن مبل، فضای پذیرایی بسیار کوچک به نظر می‌رسد؛ به همین دلیل نمی‌توان از هر نوع مبل برای اینگونه پذیرایی‌ها استفاده کرد. مدل چیدمان پذیرایی مستطیل انواع مختلفی دارد:

  • چیدمان متقارن برای فضاهای رسمی
  • چیدمان نامتقارن برای نشیمن‌های صمیمی‌تر
  • چیدمان مینیمال
  • چیدمان با فضای ناهارخوری مجزا
  • چیدمان با استفاده از ناهارخوری یکپارچه

نکات مهم قبل از چیدمان پذیرایی مستطیلی کوچک

طریقه چیدمان پذیرایی مستطیل شکل باید به گونه‌ای باشد که علاوه بر زیبایی قواعد و اصول چیدمان نیز رعایت شود؛ برای مثال در چیدمان این مدل پذیرایی‌ها سعی کنید از تابلوهای کمتری برای دیوارها استفاده کنید تا به مرکز توجه تبدیل نشوند. سعی کنید هنگام خرید وسایل از میزهای گرد و منحنی استفاده کنید.

جدیدترین ایده‌ها برای چیدمان پذیرایی مستطیل شکل

برای داشتن زیباترین دکوراسیون در سال جدید، لازم است از این وسایل و تکنیک‌ها استفاده کنید.

استفاده از آینه را را فراموش نکنید

استفاده از آینه خصوصا در پذیرایی‌های مستطیل شکل بسیار کاربرد دارد، چرا که به بزرگ‌تر دیده شدن فضای خانه بسیار کمک می‌کند؛ تنها نکته‌ای که باید در نصب آینه به آن توجه داشت، محل نصب است. برای مثال نصب آینه باید به گونه‌ای انجام شود که طول پذیرایی را بلندتر جلوه ندهد؛ بنابراین بهترین مکان برای نصب آینه، دیوارهایی است که عرض بیشتری دارند.

چیدمان پذیرایی مستطیل شکل

از مبل‌های بدون دسته استفاده کنید

بهترین نوع مبل برای چیدمان پذیرایی مستطیل شکل، مبلمان‌های ال، نیم ست و بدون دسته هستند. نکته مهم هنگام چیدمان مبل این است که همه آن‌ها را به صورت طولی در کنار یکدیگر قرار ندهید. چرا که با این مدل چیدمان مبل، پذیرایی شما طولانی‌تر و باریک‌تر دیده می‌شود.

چیدمان پذیرایی مستطیل شکل

چیدمان مبل و میز نهارخوری در پذیرایی مستطیل شکل

بسیاری از افراد به دلیل داشتن میز نهارخوری بزرگ، مشکل بزرگی در چیدمان پذیرایی مستطیل شکل  دارند. این افراد برای آنکه بتوانند میز نهارخوری را در چیدمان خود به کار ببرند، اغلب از روش‌های گوناگونی استفاده می‌کنند که بعد گذشت چند ماه مجبور به تغییر دکوراسیون می‌شوند. بهترین شیوه چیدمان مبل برای پذیرایی مستطیل شکل، استفاده از یک میز نهارخوری گرد است. این نوع از میزها باعث ایجاد فضایی صمیمی بین افراد خانواده می‌شوند و علاوه بر آن تا حد ممکن از اشغال فضا جلوگیری می‌کنند.

مطلب پیشنهادی:  ۵ مدل میز جلو مبلی مدرن با تزیین شیک و ارزان

چیدمان پذیرایی مستطیل شکل

سالن پذیرایی را تقسیم‌بندی کنید

یکی از ترفندهای طراحان دکوراسیون این است که برای افزایش فضا و زیبایی بخشیدن بیشتر به خانه، فضای پذیرایی را به قسمت‌های مختلف تقسیم‌بندی می‌کنند. این کار باعث می‌شود قبل از چیدمان مبل برای پذیرایی مستطیلی، محل دقیق وسایل در قسمت‌های مختلف خانه را ببینید. توجه داشته باشید که استفاده از این روش در پذیرایی‌هایی که عمدتا متراژ بالایی ندارند، یکی از بهترین روش‌ها برای چیدمان خانه است.

چیدمان پذیرایی مستطیل شکل

استفاده از وسایل کوچک برای چیدمان پذیرایی مستطیل شکل

از ترفندهای کاربردی در چیدمان اینگونه پذیرایی‌ها، استفاده از وسایلی است که کمترین فضا را در خانه اشغال می‌کنند. این وسایل علاوه بر این که تنوع بصری و رنگی متفاوتی را به پذیرایی می‌دهند، به کاربردی‌شدن چیدمان نیز کمک می‌کنند.

در چیدمان پذیرایی مستطیل شکل به پنجره‌ها توجه داشته باشید

بهترین نوع چیدمان پذیرایی مستطیل شکل، این است که از منبع نور طبیعی در خانه نهایت استفاده را ببرید. اینگونه فضای خانه شما دلبارتر و بزرگ‌تر نشان داده می‌شود؛ بنابراین بهتر است چیدمان به گونه‌ای باشد که مانع ورود نور به درون خانه نشود.

در چیدمان پذیرایی مستطیل شکل به پنجره‌ها توجه داشته باشید چدمان پذیرایی

از وسایل جفت استفاده کنید

برای بزرگ‌تر نشان دادن فضای پذیرایی بهتر است از نوع چیدمانی استفاده کنید که وسایل با یکدیگر متقارن باشند. این در حالی است که بیشتر ما این تصور اشتباه را داریم که استفاده از وسایل جفت فضای خانه را کوچک می‌کند. وسایل متقارن باعث ایجاد رسمیت و صمیمیت می‌شوند و هنگام پذیرایی از مهمان راحت‌تر به وسایل دسترسی دارید. سعی کنید در چیدمان پذیرایی خانه خود، حتما از وسایلی که جفت هستند مانند عسلی‌ها استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: آموزش شستشوی انواع مبل در خانه بدون نیاز به دستگاه!

تعداد کلمات مطلب: 735

یک نظر

  1. سعید ارکیان

    17 اسفند 1401 در 6:24 ق.ظ

    عالی بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

جذاب ترین مدل های دکوراسیون نشیمن به سبک یونانی

سبک یونانی در طراحی داخلی با زیبایی های باستانی یونان باستان و معماری آن الهام گرفته شده ا…