بهترین چیدمان مبل برای انواع پذیرایی‌ها

0
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چیدمان مبل در اتاق پذیرایی و نشیمن اصول و قوانین خاصی دارد که باید با توجه به اندازه و شکل اتاق و سبک دکوراسیون داخلی منزل شما انجام شود.
چیدمان مبل جلوی تلویزیون

وجود مبل در خانه، دکوراسیون آن را زیباتر می‌کند؛ اما این زیبایی هنگامی دو چندان می‌شود که چیدمان آن اصولی باشد. مهم‌ترین نکته‌ای که باید هنگام چیدمان مبل به ان توجه کرد، شکل و اندازه پذیرایی است؛ چرا که هر مدل پذیرایی چیدمان مخصوص به خود را دارد. برای آشنایی با بهترین چیدمان مبل تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

 بهترین چیدمان مبل برای خانه های کوچک

اگر متراژ خانه شما کوچک است و نمی‌دانید که چگونه دکور آن را انجام دهید؛ در ادامه روش‌هایی را برای شما بیان می‌کنیم که با استفاده از آن می‌توانید بهترین چیدمان مبل برای پذیرایی کوچک را داشته باشید و از آن لذت ببرید.

بهترین چیدمان مبل

چیدمان با دو نقطه اصلی

سعی کنید در پذیرایی کوچک یک نقطه کانونی پیدا کنید؛ این نقطه کانونی می‌تواند تلویزیون، شومینه و یا پنجره باشد. سپس مبلمان را به گونه‌ای بچینید که همه آن‌ها به این نقطه کانونی دسترسی داشته باشند. در این روش اگر به تمام نکات توجه داشته باشید می‌توانید بهترین چیدمان مبل را داشته باشید. در ابتدا باید یک مبل سه یا دو نفره را روبه روی نقطه کانونی قرار دهید، سپس باقی مبلمان را به سمتی قرار دهید که چشم اندازی به نقطه اصلی دیگر داشته باشند.

بهترین چیدمان مبل با میز عسلی

اگر فضای خانه شما کوچک است و از طرفی به حضور مهمان در خانه علاقه بسیاری دارید، این مدل چیدمان که به شکل “U” است بسیار مناسب است. در این روش چیدمان مبل هفت نفره لازم است بین دو مبل، یک میز عسلی قرار داده شود.

بهترین چیدمان مبل با میز عسلی بهترین چیدمان مبل

چیدمان مکالمه از بهترین چیدمان مبل در خانه کوچک

در این روش از چیدمان مبل، انتخاب نقطه کانونی به سلیقه شما بستگی دارد و مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه کرد، این است که مدل چیدمان میل به صورت گرد باشد تا فضای خوبی برای مکالمه بین تمام افراد حاضر در اتاق فراهم شود. برای این مدل چیدمان یک میز پذیرایی یا قهوه خوب نیز ضروری است تا میزبان بتواند با خوراکی و نوشیدنی از مهمانان پذیرایی کند. در این روش چیدمان مبل راحتی، به فاصله بین صندلی‌ها دقت کنید.

چیدمان پلان آزاد

اگر اتاق پذیرایی کوچک شما به سمت فضاهای مختلف خانه باز است؛ این سبک از چیدمان مبل ایده‌آل است و شما می‌توانید با یک دست مبلمان“L” شکل و یا کاناپه معمولی همراه با صندلی‌های اضافه و میز قهوه بهترین چیدمان را داشته باشید.

مطلب پیشنهادی:  نمای کامپوزیت چیست و چه کاربردی دارد؟

چیدمان مبل جلوی تلویزیون

در بیشتر خانه‌های کوچک اتاق نشیمن با اتاق تماشای تلویزیون یکی است. بنابراین باید از بهترین چیدمان مبل استفاده کنید به گونه‌ای که هیچ مانعی برای تماشای تلویزیون وجود نداشته باشد. در این روش کافی است تمام آیتم‌های اتاق را روبه تلویزیون و یا حداقل در جهت تلویزیون قرار دهید. یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه شود این است که توجه داشته باشد تلویزیون را جلوی پنجره قرار ندهید تا نور آن مزاحمتی برای تماشای فیلم ایجاد نکند.

بهترین چیدمان مبل

چیدمان مبل برای پذیرایی ال

اگر مدل پذیرایی شما به شکل ال است، چیدمان مبل بسیار راحت است چرا که فضای زیادی را برای رفت و آمد در اختیار دارید. در این چیدمان میز قهوه و میز عسلی را فراموش نکنید؛ چرا که از ضروریات است.

چیدمان شومینه‌ای از بهترین چیدمان مبل در پذیرایی کوچک

این مدل چیدمان مانند چیدمان مبل و تلویزیون است با این تفاوت که باید شومینه را نقطه کانونی قرار دهید و مبلمان را به گونه‌ای بگذارید تا همه به شومینه دید داشته باشند.

چیدمان مبل جلوی تلویزیون

چیدمان مبل سلطنتی و راحتی در پذیرایی مستطیل

این روش چیدمان که به چیدمان اریب معروف است، فضای رفت و آمد بیشتری را برای افراد فراهم می‌کند، تنها کافی است مبلمان را ۴۵ درجه بچرخانید تا احساس کنید در یک اتاق جدید قدم گذاشته‌اید.

مهم‌ترین نکاتی که باید در چیدمان تمام روش‌ها رعایت شود

توجه داشته باشید که در تمام روش‌ها نباید مبلمان را به دیوار بچسبانید؛ چرا که بدین صورت چسباندن مبل‌ها به دیوار، فضای اتاق کوچک‌تر دیده می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: کدام پارچه برای مبلمان راحتی مناسب است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

گام هایی ساده برای طراحی زیباترین کلوزت روم

زیباترین کمد لباس اتاقی است که هم کاربردی و هم شیک باشد. باید فضایی باشد که بتوانید به راح…