مهمان‌ها فقط به این نقاط در خانه توجه می‌کنند!

0
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
اگر فرصت کمی دارید و می‌خواهید خانه را برای ورود مهمان تمیز کنید، با تمیزی این نقاط می‌توانید مرتب‌ترین خانه را داشته باشید.
مرتب کردن خانه برای مهمان

برای همه ما ایرانیان پذیرایی از مهمان بسیار اهمیت دارد؛ به همین جهت قبل از آمدن مهمان‌ها خانه را تمیز و آماده پذیرایی می‌کنیم؛ اما گاهی اوقات قبل از آمدن مهمان‌ها ممکن است به دلایل مختلفی فراموش کنیم که بعضی از زوایای خانه را تمیز کنیم؛ درحالی‌که این نقاط بسیار موردتوجه مهمان‌ قرار می‌گیرد. اگر این سؤال ذهن شما را درگیر کرده و نمی‌دانید مرتب کردن خانه برای مهمان را از کجا شروع کنید، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

نقاطی در خانه که مهمان‌ها به تمیز بودن آن توجه می‌کنند

نظافت خانه برای هریک از خانم‌ها اهمیت بسیاری دارد و دوست دارند این تمیزی و کدبانو بودنشان نیز از دید مهمانان پنهان نباشد؛ برای این منظور لازم است لیستی از کارهای خانه را برای خود تهیه کنید به این نقاط از خانه که در ادامه به آن اشاره می‌شود توجه بیشتر داشته باشید:

مرتب کردن خانه برای مهمان

آینه‌ها

در صورتی که خانه شما بسیار تمیز باشد، اما یک آینه کثیف می‌تواند باعث دیده نشدن این تمیزی شود؛ به همین دلیل نیاز است قبل از ورود مهمان آینه‌ها  را به درستی تمیز کنید. بهترین محلول برای تمیز کردن آینه، استفاده از مایع شیشه پاک کن، پارچه یا روزنامه است.

دستگیره در

با توجه به اینکه دستگیره درب یکی از وسایلی است که تمام اعضای خانواده روزانه با آن سروکار دارند، هنگام مرتب کردن خانه برای مهمان به نظافت دستگیره‌ها بسیار اهمیت دهید؛ چرا که نظافت این قسمت از دید مهمان‌ها بیشتر به چشم می‌آید.

مرتب کردن خانه برای مهمان

پاک کردن کلید و پریزها

کلید‌ و پریزها جزو آن دسته از وسایلی هستند که به دلیل استفاده زیاد بسیار کثیف می‌شوند؛ خصوصاً در خانه‌هایی که بچه کوچک دارند. بسیاری از ما به دلیل مشغله زیاد به تمیزی این قسمت زیاد اهمیت داده نمی‌شود؛ اما بهتر است هنگام مرتب کردن خانه برای مهمان، به این قسمت توجه شود.

مرتب کردن خانه برای مهمان

یکی از اقدمات مرتب کردن خانه برای مهمان نظافت سرویس بهداشتی

تمیز بودن سرویس بهداشتی اهمیت بسیاری دارد؛ چرا که با سلامت ما در ارتباط است. به همین جهت نظافت سرویس بهداشتی و استفاده از خوشبو کننده‌های مناسب برای ایجاد بوی مطبوع، از دید همه مهمان‌ها بسیار اهمیت دارد. سعی کنید سرویس بهداشتی را روزانه تمیز کنید و سطح شیرآلات را با استفاده از یک دستمال مناسب پاک کنید تا لکه آب روی آن‌ها باقی نماند.

سطل آشغال

قبل از ورود مهمان به خانه سطل‌آشغال درون آشپزخانه و سرویس بهداشتی را بشویید و خشک کنید. بهترین مواد برای جلوگیری از بوی نامطبوع در سطل‌آشغال، ریختن مقداری جوشی شیرین درون سطل است.

مطلب پیشنهادی:  جامع‌ترین راهنمای مراکز خرید لوازم خانگی تهران

از پاک کردن شیشه‌ها غافل نشوید

تمیز بودن پنجره‌ها باعث ایجاد انرژی مثبت در خانه می‌شود؛ بنابراین اگر قصد تمیز کردن خانه برای مهمان را دارید، قبل از ورود آن‌ها گردو غبار را از شیشه پنجره پاک کنید. برای تمیز کردن شیشه پنجره‌، می‌توانید ابتدا با یک دستمال تمیز گردوغبار را پاک کنید و بعد کمی الکل به شیشه بزنید و با دستمال نخی روی سطح بکشید.

مرتب کردن خانه برای مهمان

به بوی مطبوع در خانه توجه کنید

برای جلوگیری از بوی بد خانه سعی کنید روزانه پنجره‌ها را باز کنید تا هوا جریان داشته باشد؛ هنگام مرتب کردن خانه برای مهمان، سعی کنید از بهترین بوی عود برای خانه استفاده کنید به گونه‌ای که خیلی تند نباشد تا باعث ایجاد سر درد شود و برای مهمان‌ها آزار دهنده باشد؛ در نتیجه اگر غذای بوداری مثل ماهی درست کرده‌اید یک ربع قبل از ورود میهمان‌ها شمع معطر روشن کنید و یا داخل ظرف آبی پوست مرکبات و دارچین بجوشانید.

تمیز بودن اجاق گاز

اگر اجاق گازتان به گونه‌ای قرار گرفته که در معرض دید مهمان‌ها است، سعی کنید موقع مرتب کردن خانه برای مهمان، اجاق گازتان را تمیز کنید؛ چرا که ممکن است هنگام رفت و آمد مهمان به آشپزخانه، گاز در معرض دید قرار گیرد.

مرتب کردن خانه برای مهمان

تمیز بودن حوله‌ها را فراموش نکنید

قرار دادن حوله‌های تمیز و مرتب در سرویس بهداشتی، از نکاتی است که موقع مرتب کردن خانه برای مهمان باید رعایت شود. حوله کثیف و مرطوب در سرویس بهداشتی برای مهمان شما خوشایند نخواهد بود.

ورودی خانه

توجه به تمیز بودن ورودی خانه اهمیت بسیاری دارد، چرا که اولین مکانی است که مهمان‌ها با آن روبه‌رو می‌شوند. هنگام مرتب کردن خانه برای مهمان، این فضا را تمیز و مرتب کنید، پادری ورودی خانه را بشویید و سرامیک‌های آن را تی بکشید و از یک گلدان برای این قسمت استفاده کنید.

مرتب کردن خانه برای مهمان

تمیز بودن سرامیک‌ها

قبل از ورود مهمان‌ها سرامیک‌ها را تی بکشید چرا که ممکن است جرم‌ها و کثیفی‌ها تنها با جارو تمیز نشوند. توجه داشته باشید که حتماً قبل از تی‌کشیدن ابتدا کل خانه را جارو بزنید؛ هنگامی که گردوخاک و مو در کف اتاق باشد تی‌کشیدن نتیجه دلخواه را به ما نمی‌دهد.

پیشنهاد مطالعه: آموزش قدم به قدم نصب لوستر برای انواع سقف‌ها!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

از فضاهای پرت خانه استفاده درست کنید

پر کردن فضاهای پرت خانه یکی از کارهایی است که طراحان داخلی در ابتدا برای هر خانه‌ای انجام …