برای خانه تکانی عید از این قسمت‌ها شروع کنید!

2
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مشکل بسیاری از افراد در خانه تکانی عید این است که نمی‌دانند از کجا شروع به تمیزی کنند تا در کمترین زمان ممکن کارها انجام شود. برای آگاهی از روش‌های خانه تکانی سریع با ما همراه باشید.
خانه تکانی عید

یکی از رسوم قدیمی ایرانیان که معمولا قبل از آغاز سال نو انجام می‌شود، خانه تکانی عید است. امروزه با توجه به شاغل بودن بسیاری ازخانم‌ها، انجام کارهای خانه برای آن‌ها سخت شده است؛ چرا که نمی‌توانند ساعات زیادی را به خانه تکانی بپردازند. مهم‌ترین سوالی که ذهن این افراد را مشغول می‌کند این است که خانه تکانی را از کجا شروع کنیم؟ یا اینکه روش‌ های خانه تکانی سریع کدامند؟ برای پاسخ به اینگونه سوال‌ها، تا پایان مطلب با دلتامگ همراه باشید.

برای انجام یک خانه تکانی سریع این نکات را رعایت کنید

اگر قصد دارید تمام نقاط خانه را تمیز کنید به گونه‌ای که سال جدید را با خستگی و کوفتگی ناشی از خانه تکانی آغاز نکنید، پیشنهاد می‌کنیم با یک برنامه ریزی اصولی و زمان‌بندی شده کارها را پیش ببرید. برای اینکار لازم است برای خود لیست کارهای خانه تکانی عید را تهیه کنید و مطابق با آن پیش بروید. بهترین زمان شروع خانه تکانی روزهای پایانی بهمن‌ماه است، اینگونه می‌توانید آهسته کارها را انجام دهید. برای اینکه خانه تکانی در یک هفته تمام شود به شرح زیر عمل کنید.

خانه تکانی عید

خانه تکانی اتاق خواب

معمولا به دلیل وجود وسایل ریز و درشتی که در اتاق خواب‌ها قرار دارد باعث می‌شود بیشتر از سایر قسمت‌های خانه بهم ریخته شود. اولین قدم برای شروع خانه تکانی اتاق خواب، جمع‌آوری پرده و ملحفه‌ها است. اگر پرده‌های بزرگ و ملحفه‌های زیادی دارید، بهتر است آن‌ها را به خشکشویی بسپارید تا در زمان خود صرفه جویی کنید. دومین قدم پاک کردن پنجره‌ها است و در نهایت به سراغ دیوارها و کفپوش‌ها بروید. بعد از نظافت کلی اتاق نوبت به جمع‌آوری وسایل کهنه می‌رسد.

خانه تکانی عید

خانه تکانی آشپزخانه

آشپزخانه دومین قسمتی است که بعد از تمیزی اتاق‌خواب باید به سراغ آن بروید؛ چرا که زمان بیشتری برای تمیزی و گردگیری آن نیاز دارید. برای تمیزی آشپزخانه پیشنهاد می‌کنیم ابتدا از دیوارها و کفپوش‌ها شروع کنید. سخت‌ترین قسمت تمیزی آشپزخانه پاک کردن چربی از سطوح کابینت است که در مطلب پاک کردن چربی کابینت با 5 ترفند عالی و ارزان، ساده‌ترین روش‌های ازبین بردن چربی را توضیح داده‌ایم.

هنگام خانه تکانی عید از تمیز کردن یخچال‌ها غافل نشوید. برای شروع تمیزی، داروهایی که در یخچال نگهداری می‌کنید را از یخچال خارج کنید و آن‌ها را در یک سبد مخصوص بریزید. بعد از آن به سراغ مواد غذایی مازاد بروید و آن‌ها را خارج کنید و در انتها طبقه‌ها، فضای داخلی یخچال را بشورید.

مطلب پیشنهادی:  6 نکته کاربردی در رنگ آمیزی دیوار خانه!

خانه تکانی عید

حانه تکانی پذیرایی

تمیزی و تغییر دکوراسیون پذیرایی بیشتر از سایر قسمت‌ها اهمیت دارد؛ چرا که این قسمت جایی است که قرار است در عید نوروز میزبان مهمانان باشد. بهترین راه برای شروع خانه تکانی پذیرایی، باز کردن پرده‌ها و تمیز کردن شیشه‌ها و پنجره‌ها است. مرحله بعد سقف خانه را تمیز کنید و به گوشه، کنار آن‌ها توجه کنید و تارعنکبوت، دود بخاری روی سقف‌ یا اطراف لوسترها را تمیز کنید. این مرحله به سراغ مبل‌ها، کف پوش و وسایلی که به صورت عمده در پذیرایی قرار دارند، بروید. در آخرین مرحله خانه تکانی عید، نوبت به پاک کردن تابلوها است. با حوصله گرد و خاک نشسته بر روی تابلوها را پاک کنید و اگر تابلوها قابلیت تمیز و براق شدن با پارافین را دارند حتما این کار را انجام دهید.

خانه تکانی سریع سرویس بهداشتی و حمام

سرویس بهداشتی آخرین قسمتی است که باید تمیزی آن را انجام داد. برای این مرحله لازم است تمام سطوح حمام و سرویس بهداشتی را با برس مخصوص بشویید و تمیز کنید. شیشه‌ها و آینه‌ها را تمیز کنید. همه وسایل درون حمام را بشویید و در آخر کف حمام را نیز بشویید و جرم گیری کنید.

خانه تکانی عید

هنگام خانه تکانی عید از تغییر دکوراسیون غافل نشوید

پس از تمام شدن کار و نظافت قسمت‌های مختلف خانه نوبت به جابجایی وسایل و عوض کردن دکور خانه می‌رسد. اگر بودجه کافی دارید می‌توانید چند دکوری جدید بخرید تا خانه شما چهره جدیدی به خود بگیرد.

پیشنهاد مطالعه: تنها 7 قدم تا خانه مرتب فاصله دارید

تعداد کلمات مطلب: 648

2 دیدگاه

  1. زیبا

    20 بهمن 1401 در 2:15 ق.ظ

    آیا واحد های بدون پارک گینگ در فروش کلی زمین با کسانی که موقع خرید در سند پار ک گینگ ثبت شده بود باهم به یک میزان بهره مند میشوند منظور فروش ریالی هست؟

    پاسخ

    • فائزه امیری

      24 بهمن 1401 در 9:09 ق.ظ

      خیر واحدهایی که پارکینگ دارند هنگام فروش سهم بیشتری می‌برند

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

از بین بردن زردی استکان چای بدون مواد شیمیایی

لیوان و استکان چای جزو آن دسته از ظرف‌هایی هستند که به طور مداوم مورد استفاده قرار می‌گیرن…