باقیمتی مناسب در محله خوش‌آب‌وهوای شهران خانه بخرید!

0
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شهران به‌علت نزدیکی به دامنه کوه‌های البرز، آب و هوای بسیار خوبی دارد و همین امر باعث معروف شدن و افزایش تقاضا خرید خانه در این منطقه شده است.
محله شهران تهران

با توسعه شهرنشینی و افزایش جمعیت به خصوص در تهران افراد زیادی روی به آپارتمان‌نشینی آورده‌اند. استان تهران محله‌های مختلف و متفاوتی دارد که بسته به شرایط، درآمد افراد، سلیقه و اولویت‌هایشان متفاوت است. یکی از بزرگ‌ترین مناطق تهران، محله شهران تهران است که در این مطلب از دلتامگ به بررسی جزئیات آن می‌پردازیم. در صورتی که قصد خرید آپارتمان در شهران جنوبی  را دارید، تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

محله شهران تهران

محله شهران تهران کجاست؟

محله شهران یکی از محله‌های خوش آب‌وهوا در منطقه 5 شهرداری است که به دلیل وسعت بسیار زیاد به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می‌شود. تاریخچه محله شهران مربوط به دهه 40 می‌شود که در آن زمان این محله جزئی از محله کن بوده است که به دلیل نزدیکی به رودخانه باغات و زمین‌های کشاورزی بسیاری در این منطقه قرار داشت. سرانجام از دهه 40 به بعد زمین‌هایی که در این محله وجود داشت قطعه‌بندی شد و با گذشت زمان و افزایش ساخت‌وساز، شهران امروزی به وجود آمد. اکنون محله شهران تهران از شمال به کوه‌های البرز، از جنوب به بزرگراه همت، از شرق به خیابان کوهسار و از غرب به اتوبان باکری متصل می‌شود.

شهران شمالی کجاست؟

شهران شمالی نیز در 5 تشهرداری قرار دارد و از شمال به رشته کوه های البرز، از جنوب به بزرگراه آبشناسان، از غرب به خیابان کوهسار و از شرق به اتوبان باکری و بلوار سیمون بولیوار متصل می‌شود. با توجه به موقعیت جغرافیایی این محلهُ تفریحگاه‌های بسیاری در شهران شمالی قرار دارد.

بهترین محله شهران کجاست؟

بهترین محله‌های شهران شامل محله وسک، خیابان عسگری و بلوار نیمایوشیج می‌شود که در قسمت شمالی آن قرار گرفته است و با گذر از آن‌ها زیباترین ساختمان‌های مسکونی را مشاهده می‌کنید. خیابان طوقانی، فلکه اول و دوم شهران نیز جزو بهترین مناطق شهران جنوبی به شمار می‌آیند.

محله شهران تهران

شهران جنوبی کجاست؟

شهران جنوبی هم در منطقه 5 تهران قرار دارد و از شمال به بزرگراه آبشناسان، میدان اول شهران و خیابان نظری، از جنوب به اتوبان همت، از شرق به بزرگراه باکری و از غرب به خیابان کوهسار محدود می‌شود. از آنجا که دسترسی و امکانات رفاهی در شهران جنوبی بهتر از شهران شمالی است، در نتیجه زندگی در شهران جنوبی می‌تواند مزایای بیشتری برای شما به همراه داشته باشد. بنابراین برای پاسخ به این سوال که شهران شمالی بهتر است یا جنوبی؟ باید گفت اگر آب‌وهوای محله زندگی برای شما دراولویت قرا دارد، شهران شمالی انتخاب مناسبی است؛ در غیر این صورت اگر امکانات و دسترسی برای شما مهم است شهران جنوبی را انتخاب نمایید.

مطلب پیشنهادی:  محله مرزداران تهران کجاست؟+ نمونه آگهی خرید

مترو شهران کجاست؟

همان‌طور که در بالا به آن اشاره کردیم متصل بودن این محله به بزرگراه‌ها و اتوبان‌های مهم تهران، این امکان را به وجود آورده تا بتوانید به راحتی با اتومبیل خود به این محله تردد کنید. برای رفتن به این محله با وسایل نقلیه عمومی نیز باید گفت که مترو اختصاصی شهران که در خط 4 قرار دارد، هنوز تکمیل نشده؛ اما شما می‌توانید از نزدیکترین مترو به شهران، که در ایستگاه ارم سبز قرار دارد استفاده کنید.

محله شهران تهران

بررسی قیمت خانه در شهران

انتخاب محله شهران تهران برای زندگی می‌تواند تجربه‌ای متفاوت باشد؛ چرا که شما در عین حال که در پایتخت زندگی می‌کنید اما از امکانات و آب‌وهوای بسیار خوبی برخوردار هستید. اگر قصد سکونت در شهران را دارید، محله‌هایی که در بالا به آن اشاره کردیم جزو بهترین مناطق شهران است که قیمت خانه نیز در این محدوده‌ها بالاتر از نقاط دیگر شهران است. در حال حاضر قیمت هر متر زمین در شهران بین 80 تا 110 میلیون است، بنابراین شما برای یک واحد آپارتمان 58 متری در شهران به 5 میلیارد و 700 میلیون نقدینگی نیاز دارید.

محله شهران تهران

امکانات رفاهی محله شهران تهران

  • کلینیک مهر
  • درمانگاه شبانه روزی صدر
  • درمانگاه شبانه روزی حیان
  • ساختمان پزشکان شهران
  • بوستان شقایق
  • بوستان بهارآزادی
  • بوستان نغمه
  • پارک کوهسار

پیشنهاد مطالعه: آپارتمان 80 متری در محله دزاشیب تهران چند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در محله های تهران

همچنین بخوانید

محله مرزداران تهران کجاست؟+ نمونه آگهی خرید

مرزداران در شمال غربی پایتخت و در منطقه 2 شهرداری تهران واقع شده است. مرزداران در نزدیکی م…