6 نکته کاربردی در رنگ آمیزی دیوار خانه!

0
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
رنگ‌ها همیشه نقش مهمی در دکوراسیون خانه، محل کار و همچنین فضاهای اطرافمان داشته‌اند و تاثیرات مهمی در روحیات و آرامش انسان‌ها می‌گذارند.
رنگ آمیزی دیوار خانه

تمیز بودن رنگ دیوار در زیبایی دکوراسیون خانه نقش بسزایی دارد. برای رنگ آمیزی دیوار خانه خصوصاً در خانه‌هایی که از متراژ کمی برخوردار هستند نیازمند رعایت نکات و ترفندهای مهمی است. چرا که بدانیم چه رنگی انتخاب کنیم و چگونه از آن استفاده کنیم. رنگ آمیزی خانه کوچک از این جهت مهم است که انتخاب یک رنگ مناسب می‌تواند به بزرگ‌تر دیده‌شدن خانه کمک کند. چنانچه قصد دارید دیوارهای خانه را خودتان رنگ کنید، برای آشنایی با ترفندهای رنگ آمیزی تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

نکات کلیدی در رنگ آمیزی دیوار خانه

برای اینکه بتوانید دیوارهای خانه را مانند یک نقاش ماهر رنگ‌آمیزی کنید، لازم است با ترفندهای نقاشی دیوارهای ساختمان آشنا باشید که در ادامه به این ترفندها می‌پردازیم.

رنگ آمیزی دیوار خانه

سنباده کشی و آماده‌سازی سطح موردنظر

برای اینکه نقاشی دیوار منحصربه‌فرد باشد لازم است که دیوار، سطح صافی داشته باشد. به همین دلیل با استفاده از سنباده سطح کار را کاملاً صاف می‌کنیم تا هیچ‌گونه ترک و ضایعه اضافه‌ای روی دیوار باقی نماند. برای نقاشی دیوار، سمباده کشی را از سطح زمین تا سقف و در جهت عمودی و افقی انجام دهید. این نکته را در نظر داشته باشید که فشار زیاد بر روی کاغذ سنباده یا دیوار باعث آسیب‌دیدن آن می‌شود.

رنگ آمیزی دیوار خانه

در رنگ آمیزی دیوار خانه از پرایمر رنگی استفاده کنید

بسیاری از نقاشان برای پوشاندن عیوب دیوار مانند سوراخ‌ها و ترک‌ها، از بتونه‌کاری استفاده می‌کنند. از آنجا که بتونه رطوبت رنگ را جذب می‌کند، ظاهری نامناسبی به دیوار می‌دهد و رنگ این قسمت‌ها در مقایسه با قسمت‌های دیگر متفاوت است. برای جلوگیری از این مشکل نقاشان قبل از زدن رنگ اصلی، از پرایمر استفاده می‌کنند.

مرز بین دیوار و سقف را خراش بدهید

از مشکلاتی که هنگام رنگ آمیزی دیوار خانه پیش می‌آید، هنگام رنگ زدن مرز بین دیوار و سقف، سقف اتاق رنگی می‌شود. برای مقابله با این مشکل، می‌توانید با استفاده از یک پیچ‌گوشتی در محل تقاطع سقف و دیوار خراش ایجاد کنید؛ در این صورت حین رنگ‌زدن گوشه دیوار، رنگ اضافی وارد خراش ایجاد شده می‌شود و دیگر بافت سقف رنگی نمی‌شود.

رنگ آمیزی دیوار خانه

نحوه رنگ آمیزی دیوار خانه با غلطک

در گذشته رنگ‌آمیزی‌های ساختمان با استفاده از قلمو انجام می‌شد و به دلیل نقطه‌ضعف‌هایی که این وسیله داشت بسیاری از افراد که قصد رنگ کردن دیوار خانه خود را داشتند، نقاشی دیوار آن‌ها به شیوه خوبی انجام نمی‌شد. بعد از آن که غلطک وارد بازار شد رنگ کردن خانه با غلطک بسیار راحت‌تر و با سرعت بیشتری انجام گرفت، البته این وسیله هم از معایبی برخوردار است.

مطلب پیشنهادی:  با این کارها خانه خود را زشت نکنید!

رنگ آمیزی دیوار خانه

رنگ کردن دیوار با غلطک

خوبی استفاده از غلطک برای رنگ کردن دیوار این است که شما اگر مبتدی هم باشید، می‌توانید دیوار خانه خود را به‌خوبی رنگ کنید و از دیگر مزیت‌های استفاده از این وسیله این است که رنگ مورد نیاز شما نیازی به رقیق‌کننده ندارد. بسیاری از افراد مبتدی که قصد رنگ‌کردن دیوار را دارند این سؤال برای آن‌ها به وجود می‌آید که چطوری با غلطک رنگ بزنیم؟

مهم‌ترین نکته‌ای که هنگام رنگ آمیزی دیوار با غلطک باید به آن توجه داشت، شستن غلطک است تا پرز‌های اولیه آن از بین برود و حین کار مشکل ایجاد نکند؛ چرا که علت دون دون شدن رنگ با غلطک، رعایت نکردن همین مورد است. بعد از آنکه مراحل اولیه شروع رنگ آمیزی را انجام دادید،برای اینکه کیفیت رنگ شما بهتر شود، رنگ را در یک ظرف بزرگ‌تر بریزید و با استفاده از چوب آن را هم بزنید تا یکدست شود. سعی کنید از غلطک دسته بلند استفاده کنید تا تسلط بهتری داشته باشید و برای رنگ کردن نقاطی که به ریزه‌کاری و ظرافت بیشتری نیاز دارد، از غلطک کوچک یا قلم موی رنگ استفاده کنید. بهتر است تمام نقاط دیوار را با یک غلطک رنگ نزنید.

برای از بین بردن رد غلطک رنگ چه باید کرد؟

برای از بین بردن رد غلطک رنگ چه باید کرد؟

برای از بین بردن رد غلطک رنگ بر روی دیوار باید رنگ آمیزی با سرعت متوسط پیش برود تا تمام سطح دیوار یکدست شود و از بالا به پایین شروع به رنگ زدن کنید. اگر بعد از رنگ آمیزی دیوار با غلطک متوجه ناهمسان بودن رنگ سطوح و ماندن رد غلطک روی دیوار شدید، پس از خشک‌شدن رنگ روی آن را سنباده بکشید و پس از پاک‌کردن گردوغبار سطح روی آن را آستر بزنید و این بار با رنگ بیشتری، آن ناحیه را رنگ بزنید.

پیشنهاد مطالعه: بدون این وسیله دکور نشیمن شما ناقص است!

تعداد کلمات مطلب: 717

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

از بین بردن زردی استکان چای بدون مواد شیمیایی

لیوان و استکان چای جزو آن دسته از ظرف‌هایی هستند که به طور مداوم مورد استفاده قرار می‌گیرن…