5 مدل کمد دیواری مدرن و شیک متناسب با خانه شما!

0
21
زمان مطالعه: 3 دقیقه
امروزه با توجه به اینکه متراژ خانه‌ها کمتر شده است، وجود کمد دیواری ضروری به شمار می‌رود. قبل از انتخاب کمد دیواری مدرن با نکات مهم و انواع آن آشنا شوید.
انواع کمد دیواری مدرن

کمد دیواری جزو ملزومات دکوراسیون هر خانه‌ای است؛ چرا که حجم بالایی از وسایل را درون خود ذخیره می‌کند. اهمیت کمد دیواری در خانه‌هایی با متراژ کوچک بسیار بیشتر است. هنگام طراحی کمد دیواری مدرن لازم است یک‌سری نکات را رعایت کنید تا کمد دیواری شما متناسب با نیازتان ساخته شود. در این مطلب از دلتامگ با ۵ مدل کمد دیواری شیک و مدرن آشنا می‌شوید.

انواع کمد دیواری مدرن

امروزه کمد دیواری‌ها در مدل‌های مختلفی متناسب باسلیقه افراد ساخته می‌شوند. در ادامه انواع مختلف کمد دیواری را معرفی می‌کنیم که هر کدام برای فضاهای خاصی کاربرد دارند.

کمد با درب باد بزنی یا بازشو

این مدل از کمد دیواری‌ها به نسبت قدیمی‌تر هستند و بیشتر برای کمد رختخواب از آن استفاده می‌شود. این مدل کمدها به دو صورت کمد دیواری مدرن و کلاسیک ساخته می‌شوند. اما توجه داشته باشید که از این کمد برای اتاق خواب‌های کوچک استفاده نکنید؛ چرا که هنگام بازشدن درب حجم بالایی از فضا را اشغال می‌کند.

کمد درب ریلی

اگر می‌خواهید برای اتاق خواب خود کمد دیواری  ریلی انتخاب کنید، توجه داشته باشید که این کمدها باید مقداری عریض‌تر از کمدهای معمولی باشند چرا که ریل کمد، نصف فضا را اشغال می‌کند. استفاده از این مدل کمد بسیار آسان است و با باز شدن درب، فضای اتاق اشغال نمی‌شود.

کمد با درب شیشه‌ای

کمد دیواری مدرن با درب شیشه‌ای طرفداران خاص خودش را دارد و بیشتر برای چیدمان اشیاء قیمتی از آن استفاده می‌شود. از کمد دیواری شیشه‌ای مدرن می‌توانید علاوه بر اتاق خواب در فضای پذیرایی نیز استفاده کنید.

کمد دیواری مدرن با درب شیشه‌ای

کمد دیواری با درب ریلی آينه دار

کمد دیواری ریلی آینه دار انتخابی بسیار مناسب برای اتاق خواب مستر است. چرا که فضا را بزرگتر نشان می‌دهد و به عنوان آینه قدی برای پرو لباس کاربرد دارد. این مدل کمد دیواری ظاهری مدرن و زیبا به منزل شما می‌بخشد.

کمد دیواری بدون درب

کمد دیواری بدون درب برای خانه‌های مدرن انتخاب جذابی است. در این مدل کمد، قفسه‌بندی باید خیلی اصولی انجام شود. لازم است بخشی از کمد برای آویزان کردن لباس‌ها در نظر بگیریم و در این قسمت رگال نصب کنیم. برای مرتب ماندن این کمد دیواری می‌توانید از انواع لوازم نظم‌دهنده استفاده کنید.

بسته به نیازتان می‌توانید برای قسمتی از کمد درب بگذارید و بخشی از آن را در معرض دید قرار دهید. این مدل کمد دیواری به دلیل نداشتن درب، ارزان‌تر است و جذابیت‌های خاص خودش را دارد.

مطلب پیشنهادی:  بهترین رنگ فرش برای پذیرایی کدام است؟

طراحی کمد دیواری مدرن اتاق کودک و نوجوان

مهم‌ترین نکته در چیدمان اتاق کودک، انتخاب رنگ اصولی است. در انتخاب کمد دیواری برای کودکان و نوجوانان بهتر است که از رنگ‌های شاد و روشن استفاده شود؛ چرا که نوع رنگ بر روحیه کودک تاثیر بسزایی دارد. همچنین در کنار کمد دیواری کتابخانه و میز مطالعه و رایانه نیز مورد نیاز است. لازم به ذکر است که برای اتاق خواب‌های کوچک می‌توان از کمد دیواری‌های سرتاسر همراه با تخت تاشو استفاده کرد.

طراحی کمد دیواری اتاق خواب مستر

برای اتاق خواب مستر به کمد دیواری بزرگتری نیاز داریم. این کمد را می‌تواند در بخش جداگانه‌ای تحت عنوان اتاق لباس یا کلوزت روم قرار بگیرد؛ یا این که در فضای اتاق جای‌گذاری شود. داشتن قفسه‌بندی مناسب برای نگهداری لباس، کیف و کفش، حوله و ملافه‌ها برای کمد دیواری مدرن اتاق مستر ضروری است. همچنین باید جایی برای قرار دادن چمدان‌ها و لوازم سفر در نظر بگیریم.

کمد دیواری مدرن اتاق خواب مستر

نکات مهمی که قبل از طراحی کمد دیواری باید بدانید

از گذشته تا کنون کمد دیواری جزو جدایی‌ناپذیر اتاق خواب‌های ما است و به طور مداوم شاهد تغییرات چشمگیری در طرح و رنگ آن هستیم. مهم‌ترین نکته‌ای که هنگام انتخاب طرح کمد دیواری باید به آن توجه داشت، متراژ اتاق خواب یا پذیرایی شما است.

شما باید طرح کمد دیواری را به گونه‌ای انتخاب کنید تا علاوه بر زیبایی، بیشترین فضا را برای قرار دادن وسایل داشته باشد. جنس کمد دیواری نکته مهم دیگری است که نباید نسبت به آن بی‌توجه بود. در حال حاضر کمد دیواری مدرن ام دی اف، پرطرفدارترین نوع کمد دیواری است. البته در ساخت کمد دیواری می‌توان از چوب طبیعی هم  استفاده کرد، اما نیاز به صرف هزینه بالایی دارد.

سخن پایانی

کمد دیواری امکان قرار دادن وسایل و لوازم اضافی را برای ما فراهم می‌کند و باعث خلوت شدن فضای منزل می‌شود. انواع مختلف کمد دیواری مدرن را در این مطلب نام بردیم. شما بسته به نیاز و سلیقه می‌توانید انواع مختلف کمد دیواری را سفارش دهید و در خانه خودتان داشته باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

5 مدل کابینت مدرن جدید که آشپزخانه شما را لاکچری می‌کند!

در بحث دکوراسیون داخلی خانه، آشپزخانه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و به نوعی قلب تپند…