با به کارگیری این ترفندها آشپزخانه مدرن داشته باشید!

0
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چیدمان آشپزخانه از اهمیت زیادی برخوردار است که باید با استفاده از اصول دکوراسیون صورت گیرد.
آشپزخانه مدرن

آشپزخانه قلب خانه است و باید متناسب با سبک دکوراسیون خانه آن را طراحی کنید. یک آشپزخانه مدرن و جدید با یک طراحی اصولی و حرفه‌ای می‌تواند ارزش خانه شما را بالاتر ببرد. چنانچه قصد دارید با اصول طراحی آشپزخانه مدرن آشنا شوید تا پایان این مطلب با در این مطلب از دلتامگ همراه باشید.

اصول طراحی آشپزخانه مدرن

زیباترین سبک‌هایی که می‌توان برای آشپزخانه انتخاب کرد، سبک مدرن است که امروزه مورد توجه بسیاری از طراحان داخلی نیز قرار گرفته است. برای اینکه بتوانید از اصول طراحی آشپزخانه مدرن پیروی کنید لازم است بدانید آشپزخانه مدرن چه ویژگی‌هایی دارد تا با بکار بردن آن‌ها بتوانید دکوراسیون مناسبی را طراحی کنید.

استانداردهای لازم برای طراحی آشپزخانه مدرن

از مهم‌ترین عواملی که باید در طراحی یا بازسازی آشپزخانه به آن توجه داشت، مشخص کردن فضاهای مهم مانند محل پخت و پز، یخچال و سینک ظرفشویی است. شما باید باتوجه به محل رفت و آمد محل قرارگیری این سه بخش را تعیین شود. برای این کار لازم است خطوطی فرضی بین این سه قسمت رسم کنیم، یک مثلث به‌دست می‌آید که به آن مثلث کاری می‌گویند. باید طول هر ضلع مثلث بین ۱.۵ تا ۲.۷ متر باشد.

پنتری از اصول طراحی آشپزخانه مدرن

پنتری از اصول طراحی آشپزخانه مدرن

برای پیروی از اصول طراحی آشپزخانه مدرن خصوصا در آشپزخانه‌های بزرگ، اضافه کردن بخش ذخیره‌سازی مواد غذایی یا پنتری است. این بخش مانند یک انباری کوچک در آشپزخانه عمل می‌کند و شما می‌توانید خریدهای کلی خود را در این بخش نگهداری کنید.

طراحی کابینت آشپزخانه

کابینت‌هایی که برای آشپزخانه مدرن طراحی می‌شوند، درب و صفحاتی که در آن‌‎ها به کار برده می‌شوند ساده و بدون تزیینات هستند. اغلب این کابینت‌ها دستگیره، تاج و ستون ندارند و از رنگ‌های طلایی یا برنز در ساخت این کابینت‌ها استفاده نمی‌شود.

مطلب پیشنهادی:  دوخت کاور مبل در خانه با کمترین هزینه!

اصول طراحی آشپزخانه مدرن

 استفاده از نورپردازی و لوستر از اصول طراحی آشپزخانه مدرن

یک لوستر یا چند هالوژن سقفی می‌تواند در طراحی یک آشپزخانه مدرن به شما کمک کند. امروزه مدل‌های جدیدی برای نورپردازی آشپزخانه وجود دارد که باتوجه به سلیقه و بودجه خود، می‌تواند یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. انواع نورپردازی شامل خطی با لاین‌های نوری، چراغ‌های سقفی ریلی و شلنگ‌ها یا نورهای خطی به‌صورت نور مخفی است که می‌توانید زیر یا پایین کابینت‌ها استفاده کنید.

کاشی بین کابینتی

کاشی بین کابینتی از بخش‌هایی است که در آشپزخانه مدرن خیلی به چشم می‌آید. اگر سبک آشپزخانه شما مدرن است باید از کاشی‌هایی استفاده کنید که مناسب این سبک باشد. جدیدترین مدل کاشی بین کابینتی برای آشپزخانه مدرن، طرح سنتی،کاشی استیل یا آلومینیومی، کاشی شیشه‌ای، کاشی ترکیب شیشه و استیل و کاشی مات است.

اصول طراحی آشپزخانه مدرن

کفپوش مناسب آشپزخانه

برای بازسازی کف آشپزخانه مدرن، می‌توانید کفپوش پی‌وی‌سی تایلی را روی کف قبلی نصب کنید. این مدل کفپوش‌ها شبیه لمینت و به صورت پشت چسب‌دار است که در کنار هم مانند قطعات لمینت چسبانده می‌شوند. این کفپوش‌ها روی سرامیک، سنگ یا لمینت که سطح صافی داشته باشد، قابل اجرا است.

پیشنهاد مطالعه: با 5 وسیله دور ریختنی آشپزخانه خود را زیبا کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

از فضاهای پرت خانه استفاده درست کنید

پر کردن فضاهای پرت خانه یکی از کارهایی است که طراحان داخلی در ابتدا برای هر خانه‌ای انجام …