کمبود فایل کوچک‌ متراژ در بازار اجاره غرب تهران

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
متقاضیان اجاره مسکن در بازار اجاره‌بهای منطقه‌ ۵ با چالش کمبود فایل در محدوده متراژی زیر ۹۰ مترمربع روبه‌رو هستند و دامنه انتخاب آن‌ها بسیار محدود شده است.
اجاره مسکن در منطقه‌ ۵

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، صرف‌ نظر از مستاجرانی که در سال‌های دوم یا چندم اجاره‌نشینی، با موجر برای سکونت سال بعد توافق می‌کنند و جابه‌جا نمی‌شوند، همواره یک گروه از مستاجران یا ناگزیر به جابه‌جایی به دلیل عدم توافق با موجر هستند یا اینکه متقاضیان جدید در بازار اجاره به حساب می‌آیند.

واسطه‌های ملکی در خصوص اجاره مسکن در منطقه‌ ۵ می‌گویند: مستاجران جدید که متقاضی اجاره در منطقه 5 هستند، این روزها برای یافتن خانه‌های زیر 100 متر در این منطقه با مشکل روبه‌رو هستند.

آنها می‌گویند هر چه آپارتمان نقلی و کم متراژ در بازار اجاره مسکن در منطقه‌ ۵، کم است، در عوض آپارتمان‌های بزرگ‌متراژ با مساحت بیش از 100 مترمربع پرتعداد هستند. اما با توجه به اینکه اجاره‌های آنها اغلب بیش از ماهانه 6 میلیون تومان است، مورد استقبال متقاضیان اجاره قرار نمی‌گیرد.

اجاره مسکن در منطقه‌ ۵

نتایج تحقیقات میدانی از بازار اجاره مسکن در منطقه 5 نشان می‌دهد، فایل‌های بزرگ‌ متراژ اغلب متقاضیانی دارد که پیش‌تر در منطقه 2 مستاجر بوده‌اند؛ اما امسال با توجه به افزایش قابل توجه اجاره‌بها از ناحیه موجر، ناگزیر به جابه‌جایی شده‌اند و با توجه به اینکه امکان سکونت در آپارتمان‌های کوچک‌تر را ندارند، ناگزیر به یک منطقه نسبتا ارزان‌تر در محدوده غربی شهر یعنی منطقه 5 برای یافتن آپارتمان اجاری متناسب با تقاضای خود آمده‌اند.

مطلب پیشنهادی:  هک شدن اطلاعات 3 میلیون خانوار از سامانه املاک و اسکان

شاید برایتان جالب باشد که بدانید اخیرا آمار تکان‌دهنده‌ای از سوی وزارت راه و شهرسازی منتشر شده است که نشان می‌دهد که اجاره‌نشین‌ها که حدود ۲۵ درصد جمعیت خانوار‌های کشور را تشکیل می‌دهند، برای پرداخت اجاره واحد مسکونی باید حداقل نصف درآمد خود را خرج کنند.

مطالعه بیشتر: مطلب «قیمت اجاره خانه در منطقه 6 تهران» در سایت مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

وضعیت پرداخت وام ودیعه مسکن

با توجه به آمارهای منتشر شده، در هر ماه حداقل 50 هزا مستاجرکم درآمد داریم که برای تامین اج…

پیشنهاد سردبیر

تبلیغات

مطالب پیشنهادی

برای مشاهده آگهی های ملکی یوسف آباد
یکی از گزینه های زیر را انتخاب کنید:

آگهی های خریدآگهی های اجاره