بازار اجاره در تهران سامان می‌گیرد

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شهردار تهران از ساخت 180 هزار واحد مسکونی در پایتخت برای سال 1401 خبر داد که در راستای آن شاهد ساماندهی بازار اجاره بها خواهیم بود.
کرایه خانه

به گزارش دلتا مگ به نقل از قدس آنلاین، علیرضا زاکانی گام مهم شهرداری تهران در حوزه معیشت پایتخت‌نشینان را ساخت مسکن دانست و تاکید کرد: به دنبال این هستیم تا سال پیش رو ۱۸۰ هزار واحد مسکن در شهر تهران ساخته شود.

وی در ادامه عنوان کرد: این اقدام باعث می‌شود تا ضمن جبران عقب‌ماندگی پایتخت در حوزه تولید مسکن، بی‌سامانی حوزه اجاره‌نشینی را نیز ساماندهی کند.

شهردار تهران با بیان اینکه در دوره گذشته به موضوع تامین مسکن موردنیاز شهر تهران توجه نشده بود، گفت: در دوره گذشته شهرداری تهران در این حوزه نقش منفعلی داشت. این در حالی است که ۱۲ هزار هکتار بافت ناپایدار در شهر تهران وجود دارد و در کنار فعال بودن سه گسل قدیمی می‌تواند بحران‌آفرین باشد.

شهردار تهران گفت: در نظر داریم تا ۴۵۶۰ هکتار بافت فرسوده را نوسازی کنیم تا به زیبایی، پایداری و استحکام محله‌هایی که در  محدوده بافت فرسوده و یا ناپایدار شهری قرار دارند؛ افزوده شود.

وی افزود: در نظر داریم تا برای مردم سرپناه ایجاد کنیم و حتی قدرالسهم شهرداری را وارد بخش اجاره‌نشینی می کنیم تا به مردم خدمت کنیم.

مطلب پیشنهادی:  سقف ۲۵ درصدی برای تمدید قرارداد اجاره مسکن رعایت می‌شود؟

ساماندهی بازار اجاره بها

زاکانی در پایان گفت: در حال حاضر کسی که حقوق بگیر است باید دو سوم از حقوق خود را بابت اجاره بها پرداخت کند و ۷۰ سال طول می‌کشد تا یک خانواده در تهران صاحب‌خانه شود؛ اما با نهضت جهش ساخت مسکن سعی می‌کنیم تا مشکلات شهروندان را در این زمینه کمتر کنیم.

شهردار تهران در پاسخ به سوال فروش برند شهروند در دوره گذشته مدیریت شهری، تاکید کرد: در اواخر دوره گذشته مدیریت شهری برند شهروند ۳ میلیارد تومان فروخته شد. زمانی که به شهرداری آمدم و متوجه این مساله شدم، برای خریدار پیام فرستادم که برند شهروند را به شهرداری تهران بازگرداند. این قرارداد فسخ شد و برند مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند که اکنون ۶۰۰ میلیارد تومان ارزش دارد، به مجموعه مدیریت شهری بازگردانده شد.

مطالعه بیشتر: مطلب «چه کسانی از رکود بازار مسکن آسیب دیدند؟» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

هشدار! خطر کلاهبرداری در کمین مستأجران

فرهاد بیضایی کارشناس مسکن بیان کرد: متآسفانه می‌توان با ثبت اطلاعات نادرست (شماره شبا و شم…