آماده سازی حیاط برای فصل پاییز

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یکی از مهم‌ترین قسمت‌ها در طراحی دکوراسیون هر خانه‌ای، طراحی حیاط خلوت است. برای دکوراسیون حیاط خلوت به شکل پاییزی ایده‌های جالبی وجود دارد که به آن می‌پردازیم.
آماده سازی حیاط برای فصل پاییز

این روزها بوی پاییز و آرامش باران، خنکای باد و ریزش برگ‌ها هوا را پر کرده و هر جا که قدم بگذارید، صدای خش‌خش برگ‌ها را می‌شنوید. حالا زمان آن‌رسیده که باغچه و حیاط خود را هم برای هوای پاییزی و فصل سرد آماده‌ کنید تا وسایل و گیاهانی که احتمالی خراب شدن دارند در امان بمانند. تا انتهای این مطلب با دلتامگ همره باشید تا با راهکارهای آماده سازی حیاط برای فصل پاییز آشنا شوید.

دکوراسیون حیاط خانه

از مهم‌ترین کاربرد آماده سازی حیاط برای فصل پاییز، جلوگیری از خراب شدن گیاهان است. برخلاف تصور عده‌ای از مردم، توجه و مراقبت از گیاهان در فصل سرما بسیار مهم‌تر است. چرا که گیاهان زمانی که سالم هستند، سرما را بهتر تحمل می‌کنند و از آسیب بیشتر در امان می‌مانند. بهترین زمان برای آماده‌سازی حیاط، شش هفته قبل از اولین سرما و یخبندان است.

مراحل آماده سازی حیاط برای فصل پاییز

مراحل آماده سازی حیاط

استفاده از گیاهان پاییزی در حیاط

با توجه به اینکه رشد سبزیجات در فصل سرد متوقف می‌شود. بهتر است جای آن را با گیاهانی که در برابر سرما مقاوم هستند پر کنید. گل داوودی، گل ستاره‌ای و بنفشه بهترین گیاهان گلدار برای هوای سرد و خنک هستند.

مراقبت از چمن حیاط در فصل پاییز

از آنجا که با شروع فصل سرما پوشش‌های گیاهی و چمن‌ها از بین می‌روند، بهتر است چمن فستوکا و چاودار را جایگزین آن‌ها کنید. از سوی دیگر برای اینکه در فصل تابستان چمن‌های زیبایی داشته باشید، باید هنگامی که چمن‌های فصلی به خواب می‌روند، آن‌ها را کودپاشی کنید.

مطلب پیشنهادی:  این آینه‌ها خانه شما را لوکس می‌کنند!

محافظت از گیاهان در فصول سرد

پیش از شروع سرما، گیاهانی را که در فصل سرد دوام نمی‌آورند از ریشه جدا کنید و سپس باغچه را تمیز کرده و روی آن را بپوشانید تا از یخ‌زدگی باقی گل‌ها، جلوگیری شود. پیش‌بینی وضع هوای شهر زندگی خود را دنبال کنید تا در صورت لزوم باغچه‌ را کاور کنید. می‌توانید برای این منظور از مالچ و پلاستیک کمک بگیرید.

به خاک گلدان‌های خود مقداری کود اضافه کنید تا سوخت استفاده‌شده در ماه‌های گرم تابستان را دوباره به دست آورند. چرا که در طول پاییز، گیاهان مواد غذایی مورد نیاز خود برای فصل سرما را از خاک دریافت می‌کنند.

حفاظت از وسایل در سرما

چیدمان پاییزی حیاط

برای وسایلی مانند مبلمان، باربکیو و .. که در معرض هوا و بارش باران خراب می‌شوند، با ایجاد سقف و پوشش از آن محافظت کنید تا از بارش باران و تخریب در امان بمانند. همچنین وسایل برقی و مکانیکی باغبانی را در محل خشک نگهدارید تا از زنگ زدن و آسیب رطوبت به دور باشند. اگر حوض یا برکه کوچکی در حیاط خود دارید، یک توپ یا چیزی مشابه درون آن بیندازید. حرکت توپ مانع از یخ‌زدگی سطح آب می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: با این روش لکه‌های چای و قهوه را از روی مبل پاک کنید

تعداد کلمات مطلب: 456

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

بهترین زمان آبیاری گل های آپارتمانی در فصل بهار

از مهم‌ترین نکات هنگام مراقبت از گیاهان، نحوه آبیاری گل های آپارتمانی است که نقش بسیار موث…