این آینه‌ها خانه شما را لوکس می‌کنند!

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تزئین دیوار منزل، و یا هر فضای دیگری، اولین اولویت در طراحی دکوراسیون داخلی محسوب می‌شود. چراکه دیوارهای یک محیط نخستین نمایی هستند که در چشم مخاطب جلوه کرده و حس خوب یا بدی در وی ایجاد می‌کند.
تزیین دیوار با آینه‌ های دکوراتیو

یکی از زیباترین ایده‌ها برای طراحی دکوراسیون داخلی، آینه‌کاری فضاهای مختلف خانه است. شما می‌توانید با چسباندن تکه‌‎‌های بزرگ و کوچک آینه به شکل‌های هندسی، دکوراسیونی زیبا و ایده‌آل داشته‌باشید. تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید تا به نکات مهم هنگام تزیین دیوار با آینه‌ های دکوراتیو بپردازیم.

تزیین دیوار با آینه‌ های دکوراتیو

در میان انواع مختلف دیوارپوش‌های تزیینی، آینه‌های دکوراتیو، با استقبال بسیار گسترده‌ای مواجه است. این آینه‌ها می‌توانند تمام و یا بخشی از دیوار منزل و یا محیط کار شما را پوشش‌داده و نمایی بسیار خاص و منحصر به فرد ایجاد کنند.

تزیین دیوار با آینه‌ های دکوراتیو، یک صنعت نوین و نوپا نیست. آینه کاری طاق‌ها و محراب‌ بناهای تاریخی دوران صفویه و قاجاریه بخشی از فرهنگ معماری اصیل ایرانی به شمار می‌روند. این امر بیانگر علاقه‌ی دیرینه‌ی ایرانیان به استفاده از آینه و بازی با نور و سایه در معماری داخلی است.

آینه دکوراتیو را در چه ارتفاعی نصب کنیم؟

آینه دکوراتیو را در چه ارتفاعی نصب کنیم؟

محل و ارتفاع نصب آینه دکوراتیو پازلی از اهمیت بالایی برخوردار است. در حقیقت برای این سوال پاسخ یکسانی وجود ندارد و وابسته به فضا، محل نصب این دیوارپوش می‌تواند متغیر باشد. معمولا در محیط‌های کوچک مانند آپارتمان‌های کم وسعت، آینه دکوراتیو را در ارتفاع بالاتری نصب می‌کنند تا حجم فضای داخلی آپارتمان بزرگ‌تر به نظر برسد. در صورتی که فضای خانه شما بزرگ است، برای اینکه فضای خانه شما خالی و بدون روح نشن داده‌نشود بهتر است این نوع آینه را در ارتفاع کم‌‎تر نصب کنید.

مطلب پیشنهادی:  شیک ترین چیدمان منزل با ترفندهای ساده و کاربردی

انواع آینه‌های دکوراتیو و کاربرد آن‌ها

آینه‌های حجمی

نوع خاصی از آینه های دکوراتیو دارای طرح برجسته و سه بعدی می‌باشند. این آینه ها که اصطلاحا آینه تزیینی حجمی نامیده می‌شوند، در طراحی فضاهای داخلی و خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

آینه های دکوراتیو طلایی

آینه دکوراتیو پذیرایی

تزیین دیوار با آینه‌ های دکوراتیو، یک ایده‌ی خلاقانه برای دیزاین پذیرایی و نشیمن است. شما می‌توانید برای این قسمت از خانه، از آینه‌های دکوراتیو را به صورت پازلی روی دیوار نصب کنید. انتخاب طرح آینه پازلی، به سبک دیزاین داخلی خانه شما بستگی دارد. اگر به سبک‌های ساده و شیک علاقه‌مند هستید، آینه‌های دکوراتیو ساده با طرح‌های منظم مستطیلی، لوزی شکل می‌تواند انتظارات شما را به طور کامل برآورده کند. اگر هم به طرح‌های فانتزی و پرنقش علاقه داشته باشید طرح شکسته، شاتر، آبشاری و نیزه‌ای انتخاب مناسبی به شمار می‌رود.

آینه دکوراتیو طلایی 

رنگ طلایی آینه‌های دکوراتیو، یک انتخاب ایده‌آل برای ساختمان‌های لوکس و مجلل به شمار می‌آید. آینه کاری با استفاده از مدل طلایی این محصول، یک سبک مجلل، خاص و زیبا عنوان می‌شود که برای سازه‌های مسکونی با دیزاین سلطنتی نیز کاربرد فراوانی دارد.

پیشنهاد مطالعه: با این ترفندها مشکل کمبود فضای اتاق‌خواب را برطرف کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

از فضاهای پرت خانه استفاده درست کنید

پر کردن فضاهای پرت خانه یکی از کارهایی است که طراحان داخلی در ابتدا برای هر خانه‌ای انجام …