با این روش گیاه پتوس شما هرگز خراب نمی‌شود

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
باتوجه به اینکه برگ‌های گیاه پتوس براق و قلبی شکل هستند، در تصفیه هوا بسیار موثر است و می‌تواند نور فلورسنس را به خوبی تحمل کند. بنابراین برای دفاتر اداری بسیار مناسب است.
نگهداری از گیاه پتوس

نگهداری از گیاهان، همیشه پر از لذت و هیجان است. چرا که با پرورش  موجود زنده‌ای می‌توانید از انرژی مثبت آن در محیط خانه بهره‌مند شوید. در این مطلب از دلتامگ، با ما همراه باشید تا شما را با یکی از انواع گیاهان آپارتمانی پرطرفدار و زیبا، به نام پوتوس (پتوس) آشنا کنیم و تمام اطلاعاتی را که در زمینه نگهداری از گیاه پتوس لازم است بدانید، با شما درمیان بگذاریم.

خصوصیات گیاه پتوس

باتوجه به اینکه نگهداری از گیاه پتوس به نسبت سایر گیاهان آپارتمانی، بسیار راحت‌تر است به همین دلیل بیشتر افراد این گیاه را برای خانه خود انتخاب می‌کنند. گیاه پوتوس متعلق به آسیای جنوبی است که جزو گیاهان پیچکی به شمار می‌آید و می‌تواند با رشد چشم‌گیر خود خانه‌ شما را زیبا کند.

انواع گیاه پتوس

انواع مدل‌های گیاه پتوس

گیاه پتوس نیز مانند بسیاری دیگر از گل و گیاهان آپارتمانی دارای انواع متفاوتی است که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • پتوس ملکه مرمری: این نوع از پتوس، رشد بسیار کندی دارد و با برگ‌های سفید یا سبز کمرنگ خود به نام ملکه مرمری شهرت گرفته است. باید اعتراف کرد که نگهداری از این نوع گیاه پتوس کار چندان آسانی نیست، ولی اگر فضای محدودی دارید و به اندازه کافی حوصله هم دارید می‌توانید به سراغ این نوع از گیاه پتوس بروید.
  • پتوس طلایی: برگ‌های این نوع از پتوس معمولا به رنگ طلایی و زرد است و به آن پیچک جزایر سلیمان نیز گفته می‌شود. این نوع از پتوس‌ها نیاز دارند که یک یا دو ساعت در طی روز در معرض نور ملایم آفتاب قرار بگیرند.
  • پتوس جید: این نوع از پتوس‌، برگ‌های سبز تیره‌ای با رگه‌های طلایی یا گرم دارند و نگهداری آن‌ها نیز چندان سخت نیست.

نور مورد نیاز برای نگهداری از گیاه پتوس

با وجودی که گیاه پتوس می‌تواند در شرایط نوری متفاوتی دوام آورد، اما بهتر است که در محیط خانه خود نور متعادلی را فراهم آورید تا شرایط ایده‌آل برای رشد این گیاه فراهم شود.

مطلب پیشنهادی:  با این 5 مواد به جنگ چربی‌های فرگاز بروید!

در این شرایط باید مراقب باشید که گیاه پتوس ما در معرض نور مستقیم آفتاب قرار نگیرد. در رابطه با پتوس‌هایی که رنگ‌های دیگری به جز سبز دارند نیز باید بگوییم که نور بسیار کم می‌تواند باعث آسیب به گیاه و از دست رفتن رنگ‌های آن شود، چراکه فقط رنگ سبز می‌تواند انرژی تولید کرده و کمبود نور را جبران نماید.

نکات مهم در نگهداری از گیاه پتوس

نگهداری از گیاه پتوس

آبیاری گیاه پتوس

برای آبیاری گیاه پتوس، لازم است که  سطح خاک در حد فاصل بین دو آبیاری خشک شود. سعی کنید از آبیاری بیش از حد به گیاه خودداری کنید. اگر برگ گیاه شما زرد شد، باید بدانید که آبیاری شما بیش از اندازه بوده و ادامه این روند به مراتب می‌تواند سبب آسیب به ریشه نیز شود. آنچه که درباره نگهداری از گیاه بسیار مهم است این است که، تاجایی که ممکن است گیاه را به محیط جدیدی منتقل نکنید. برای مثال اگر گیاه از ابتدا در آب نبوده، بهتر است گیاه را به آب انتقال ندهید.

خاک مناسب برای گیاه پتوس

خاک ایده‌آل برای این گیاه، ترکیبی از خاک برگ، خاک باغچه و همین طور ماسه به نسبت‌های مساوی است. برای تقویت خاک گیاه خود می‌توانید در فصل تابستان هر ماه و در فصل‌های سرد هر سه یا چهار ماه یک بار مقداری کود مایع به گیاه خود بدهید.

دمای مناسب برای گیاه پتوس

دمای ایده‌آل برای گیاه پتوس در فصل زمستان تقریبا 16 درجه سانتی گراد و در فصل تابستان چیزی حدود 24 درجه سانتی گراد است،

پیشنهاد مطالعه: چه گلدانی مناسب گیاهان آپارتمانی است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

از بین بردن زردی استکان چای بدون مواد شیمیایی

لیوان و استکان چای جزو آن دسته از ظرف‌هایی هستند که به طور مداوم مورد استفاده قرار می‌گیرن…