با این 5 مواد به جنگ چربی‌های فرگاز بروید!

0
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تمیز کردن فر اجاق گاز برای اغلب افراد مشکل است، به همین دلیل قصد داریم در ادامه روش‌های کاربردی و آسان را برای تمیز کردن فر گاز آموزش دهیم.
تمیز کردن چربی فر

فرگاز جزو آن دسته از لوازم آشپزخانه است که در دنیای دکوراسیون از آن به عنوان مثلث کار نیز یاد می‌شود و به دلیل اینکه با پخت و پز سروکار دارد، بیشتر از وسایل دیگر در آشپزخانه کثیف می‌شود. به همین دلیل تمیز کردن چربی فر به یکی از معضلات مهم برای خانم‌ها تبدیل شده است و با این سوال مواجه می‌شوند که داخل فر را چگونه تمیز کنیم؟ روش‌های مختلفی برای پاک کردن روغن سوخته از فر وجود دارد، که در این مطلب از دلتامگ به آن می‌پردازیم.

نحوه تمیز کردن فرگاز

برای تمیز کردن فر نیازی نیست که از مواد شیمایی خطرناک استفاده کنید؛ در صورتی که به طرز تمیز کردن چربی فر آگاه باشید، و مایع تمیز کننده فر را به درستی انتخاب کنید، می‌توانید در کمترین زمان و به ساده‌ترین روش فرگاز خود را مانند روز اول برق بیندازید.
تمیز کردن چربی فر

تمیز کردن سینی فر با صابون

درست‌ترین روش تمیز کردن فرگاز این است که ابتدا از فضای داخلی فر شروع کنید. در این مرحله باید در ابتدا سینی فر را خارج کنید و درون سینک یا تشت قرار دهید؛ سپس تمام سطح سینی را با محلول آب و صابون پوشش دهید و اجازه دهید سینی 20 دقیقه درون این حلول باقی بماند.

تمیز کردن توری فر با سرکه

دومین قدم برای تمیز کردن چربی فر، پاک کردن توری فلزی است؛ این توری‌ها معمولا چربی بسیاری را به خود جذب می‌کنند و تمیز کردن آن‌ها هم سخت‌تر از قسمت‌های دیگر است. در صورتی که چربی‌ها با استفاده از محلول صابون پاک نشدند، می‌توانید از سرکه استفاده کنید. تمیز کردن فر با سرکه روش بسیار موثری است که کمترین آسیب را به شما و وسایل وارد می‌کند. در این روش توری فر را در محلول سرکه آب قرار دهید و با استفاده از اسکاچ چربی‌ها را پاک کنید.
تمیز کردن چربی فر

تمیز کردن فر با جوش شیرین

برای شستشو فضای داخلی فر خود می‌توانید به جای استفاده از مواد شوینده شیمیایی از مخلوط آب گرم، سرکه یا لیمو و جوش شیرین استفاده کنید. در این روش یک چهارم فنجان سرکه، دو فنجان آب گرم با یک قطره مایع ظرف شویی را ترکیب کنید و محلول حاصل را داخل بطری بریزد و به سطح مورد نظر اسپری کنید، سپس روی سطح اسپری شده جوش شیرین بپاشد و اجازه دهید محلول مدتی روی سطح باقی بماند و سپس با اسفنج نسبتا نرم سطح را تمیز کنید و با دستمال خشک سطح را کاملا تمیز کنید. توجه داشته باشید که در انجام این فرآیند آسیب و خراشیدگی در فضای داخلی فر به وجود نیاورید.

مطلب پیشنهادی:  جدیدترین ظروف پذیرایی 1402 را بشناسید!

تمیز کردن چربی فر

چگونه در شیشه ای فر را تمیز کنیم

مهم‌ترین مشکل در تمیز کردن چربی فر این است که چگونه در فر را دربیاوریم؟ مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که از وسیله‌ای برای پاک کردن شیشه استفاده کنید که خط و خشی به آن وارد نکند. در مرحله بعد با استفاده از یک پیچ‌ گوشتی، پیچ‌های بالایی و کناره در را باز کنید و به آرامی شیشه را جدا کنید. سپس  یک چهارم فنجان جوش شیرین را به آب اضافه کنید تا خمیر غلیظی به دست آید. در نهایت خمیر را روی شیشه بکشید و با اسفنج آن را به آرامی پاک کنید.

پیشنهاد مطالعه: 4 نکته مهم که باید قبل از خرید اجاق گاز صفحه‌ای بدانید!

تعداد کلمات مطلب: 540

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

از بین بردن زردی استکان چای بدون مواد شیمیایی

لیوان و استکان چای جزو آن دسته از ظرف‌هایی هستند که به طور مداوم مورد استفاده قرار می‌گیرن…